Kawasaki 250R - mini Ninja

Autor: Ania Jdrasiak 2009.04.21, 11:16 31 Drukuj

Najmniejsza wersja tego sportowego modelu na pierwszy rzut oka nie zapowiada, e jazda ni bdzie dostarczaa takiej frajdy

Kiedy maszyna pojawia si w zeszym roku w salonach spowodowaa niemae zamieszanie. Okazao si bowiem, e na zamwione motocykle przyszli waciciele musieli troch poczeka. Nikt nie spodziewa si a takiej popularnoci tego modelu. 250-tka spodobaa si do tego stopnia, e na pocztku tego roku bardzo wielu producentw poszo w lady zielonych powikszajc swoje oferty o mniejsze pojemnociowo maszyny.

Okazao si, e mimo obiegowej opinii o polskich motocyklistach nie kady musi na pierwszy motocykl kupi litra. Podczas dojazdu do pracy, w zakorkowanym miecie ciko bowiem jest wykorzysta moliwoci takiej maszyny, a to e jest ona w stanie napdzi si do 300 km/h jest wtedy bardziej przeszkod, ni zalet. Natomiast mniejsze pojemnoci sprawdzaj si w takich warunkach o niebo lepiej. Kawasaki uzupeniajc swoj ofert o sportow 250-tk zrobio genialne posunicie.

Wredne i zielone

Niebagatelny wpyw na popularno tego modelu ma stylistyka tej maszyny. 250R wyglda jak miniatura dorosej Ninji. Na pierwszy rzut oka bardzo wielu ludzi bierze t maszyn za zdecydowanie wikszy motocykl. Dopiero dokadniejsze przyjrzenie si ujawnia mae gabaryty, smuky bak i niewielki tumik. Mimo tego linie zielonej 250-tki s zdecydowane i agresywne. Cay motocykl wyglda zadziornie i patrzc na niego rano od razu wiadomo, e ten dzie bdzie bardzo udany.

Motocykl prezentuje si wietnie, to ju ustalimy. Dlatego tym bardziej bol niedopracowane szczegy. Siadajc na maszyn pierwsze, co rzuca si w oczy to gigantyczne wskaniki oprawione w tandetny plastik. Wyglda to troch jakby pochodziy z innej epoki, a w tej maszynie znalazy si przypadkiem. Troch brakuje rwnie wskanika poziomu paliwa. Na tych wielkich zegarach znalazo si jedynie miejsce dla kontrolki rezerwy. Jednak, na szczcie, nie s to rzeczy, ktre utrudniayby jazd lub, z ktrymi nie da si y.

Pozycja jedca na maej Ninji jest zadziwiajco wygodna. Kierownica stylizowana na sportow praktycznie sama wpada w rce. Wszystkie przeczniki i wskaniki s tam gdzie naley si ich spodziewa. Nie ma tutaj adnych kosmicznych ksztatw i rozwiza. Wszystko jest proste i do blu czytelne. Lusterka s due i po odpowiednim ich ustawieniu kierowca bdzie mia dobry widok na to, co dzieje si za jego plecami, czyli peny ogld sytuacji.

Don't call me baby

Kluczyk w stacyjk i odpalamy! Pierwsze wraanie po uruchomieniu dwucylindrowej rzdwki jest zaskakujce. Brzmi troch jak pralka frania podczas wirowania! Po chwili jednak czowiek si przyzwyczaja i nie zwraca na to uwagi. Kiedy silnik wkrci si ju na odpowiednie obroty dwik wydobywajcy si spod owiewek robi si ju naprawd przyjemny.

Ninja 250, tak samo jak jej wiksze odpowiedniki lubi wysokie obroty, oczywicie jak na te gabaryty. Silnik budzi si do ycia przy okoo 8 ty obr/min. Kierowca dostaje do dyspozycji, moe nie due, ale do zaskakujce stadko 33 KM. Powoduje ono, e niedowiadczony rider poczuje przedsmak tego, czym jest sportowy motocykl.

Obroty do szybko id w gr. Silnik pracuje jednak pynnie i nie nerwowo. Nawet pocztkujcy jedziec nie dostanie palpitacji serca. Take podczas jazdy w korku jednostka sprawuje si bardzo dobrze. Nie ma koniecznoci cigego zaciskania i odpuszczania sprzga.

Jeden, dwa, trzy... Na wskaniku prdkoci bardzo chtnie pojawia si 140 km/h, a potem strzaka dochodzi do 160km/h. W tym momencie pierwsze wraenie „pralki frani" znika bezpowrotnie. Zostaje tylko czysta rado z jazdy. Przy prdkoci ponad 100 km/h maszyna nie wykazuje oznak zmczenia pozwalajc na nawijanie kolejnych kilometrw z cigym umiechem na twarzy.

Szeciostopniowa skrzynia biegw pracuje przyzwoicie. Biegi wchodz gadko i bez potrzeby uycia wikszej siy. Motocykl spodoba si bardzo tym, ktrzy zwykli narzeka na to, e dwignia hamulca czy sprzga ciko chodzi. W 250 wszystko mona obsugiwa jednym palcem.

250-tk wyposaono w 290 mm pojedyncz tarcz hamulcow z dwutoczkowym zaciskiem z przodu oraz 220 mm tarcz, rwnie z dwutoczkowym zaciskiem z tyu. Hamulce, jeeli chodzi o miejsk jazd s absolutnie wystarczajce. Nie straszne s im gwatowne, mocne hamowania, ktre tak czsto s nam fundowane przez innych kierowcw. Nie naley take narzeka na dozowalno. Zawsze oczywicie mogoby by lepiej, ale nie wymagajmy od nich nie wiadomo czego.

Przyjazny sprzt

Motocykl jest bardzo lekki. Gotowa do jazdy zielona 250-tka way zaledwie 169 kg. Oznacza to, e osoby nawet nie dysponujce du si fizyczn nie bd miay stresu, e sobie nie poradz z ni w czasie jazdy, czy w razie koniecznoci podnoszenia. Podczas manewrw na parkingach i przy maych prdkociach mona j prowadzi jedn rk. W trakcie zatrzymania na wiatach na asfalcie spokojnie lduj cae stopy dajc wraenie stabilnoci.

Mae gabaryty maszyny powoduj, e przeciskanie si ni w korkach to czysta przyjemno. Manewrowanie jest praktycznie tak proste jak skuterem. Motocykl prowadzi si atwo i pewnie Ninja chtnie kadzie si w zakrtach i idzie w nich jak po przysowiowym sznurku. Przydayby si tylko nieco lepsze opony. Do sztywne zestrojenie zawieszenia cakiem niele si sprawdza. Tylny amortyzator posiada moliwo regulacji.

Na pierwszy ogie

Mae pojemnoci dopiero staj si naprawd popularne w naszym kraju. I bardzo dobrze, e w kocu dorastamy do tego, aby nie zaczyna naszej jednoladowej drogi od wielkiego sprztu. Dobre opanowanie tego sprztu pozwoli na ugruntowanie si podstaw techniki jazdy, a w przyszoci na bezstresow przesiadk na co wikszego. Maa Ninja bdzie si wietnie nadawa dla mao dowiadczonych kierowcw oraz tych, ktrym nie zaley na osiganiu prdkoci wiata podczas jazdy.

Zielony sportowiec najlepiej sprawdzi si w miejskiej dungli. Dziki takiej maszynie nawet poniedziakowa jazda do pracy staje si przyjemnoci. Mini Ninja ma wystarczajco duo mocy, aby bardzo sprawnie si przemieszcza i wystarczajco mae gabaryty, aby pozwoli na przejechanie tam gdzie mieszcz si praktycznie tylko skutery i 125-tki.

Na dodatek, co naley przy obecnych cenach zaliczy na plus temu motocyklowi to spalanie. May sportowiec zadowala si niewielkimi ilociami paliwa. Wizyta na stacji benzynowej nie spowoduje, zatem nadmiernej pustki w portfelu i zmiany nastroju na nieco gorszy.

Dane techniczne:

Typ silnika Chodzony ciecz, 4-suwowy, rzdowy, dwucylindrowy
Pojemno skokowa 249 cm³
rednica x skok toka 62.0 x 41.2 mm
Stopie sprenia 11.6:1
Ukad rozrzdu / ilo zaworw DOHC, 8 zaworw
Moc maksymalna 24 kW {33 KM} / 11,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 22 Nm {2.24 kgfm} / 8,200 rpm
Ukad zasilania Wtrysk paliwa: ø28 mm x 2 (Keihin)
Zapon Iskrowy
Rozrusznik Elektryczny
Smarowanie Obieg wymuszony
Ukad przeniesienia napdu 6-biegowa
Przeoenie napdu acuch napdowy
Przeoenie podstawowe 3.087 (71/23)
Przeoenie biegu 1 2.600 (39/15)
Przeoenie biegu 2 1.789 (34/19)
Przeoenie biegu 3 1.409 (31/22)
Przeoenie biegu 4 1.160 (29/25)
Przeoenie biegu 5 1.000 (27/27)
Przeoenie biegu 6 0.893 (25/28)
Przeoenie cakowite 3.071 (43/14)
Sprzgo Wielotarczowe, mokre
Typ ramy Stalowa
Kt pochylenia gwki ramy / wyprzedzenie 26 / 82 mm
Przednie zawieszenie Przednie zawieszenie o rednicy rur 37mm
Tylne zawieszenie Zawieszenie typu Uni-Trak z gazowym amortyzatorem
Skok przedniego zawieszenia 120 mm
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Opony, przd 110/70-17 M/C (54S)
Opony, ty 130/70-17 M/C (62S)
Hamulce przednie Pojedyncza tarcza hamulcowa o rednicy 290mm i nieregularnym ksztacie
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza hamulcowa o rednicy 220mm i nieregularnym ksztacie
Kt skrtu lewy / prawy 35 / 35
Wymiary (D x S x W) 2,085 mm x 715 mm x 1,115 mm
Rozzstaw osi 1,400 mm
Przewit 135 mm
Wysoko siedzenia 790 mm
Pojemno zbiornika paliwa 17 litrw
Masa pojazdu gotowego do uytku 169 kg
Automatyczny wcznik wiate (AHO) n/a
Limit spalin zgodny ze standardami UE EURO 3
Cena 18 900 PLN
Importer PROBIKE S.A.
Wyczny importer Kawasaki w Polsce
Al. Jerozolimskie 251A
Opacz Kolonia
05-816 Michaowice
Zdjcia
jazda z lewej strony test kawasaki zx250r 2009 c img 0398jazda z lewej strony test kawasaki zx250r 2009 c img 0385
z gory test kawasaki zx250r 2009 b mg 0017jazda test kawasaki zx250r 2009 b mg 0047
zakret w prawo test kawasaki zx250r 2009 b mg 0113po prostym test kawasaki zx250r 2009 b mg 0037
wiraz test kawasaki zx250r 2009 c img 0417wjazd pod tunel test kawasaki zx250r 2009 c img 0415
na kostce test kawasaki zx250r 2009 b mg 0003ruszanie test kawasaki zx250r 2009 a mg 0152
prawoskret test kawasaki zx250r 2009 b mg 0100skret w prawo test kawasaki zx250r 2009 b mg 0102
zakret test kawasaki zx250r 2009 a mg 0336tyl test kawasaki zx250r 2009 b mg 0080
jazda w tunelu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0175sciganie w tunelu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0308
marszalkowska test kawasaki zx250r 2009 b mg 0137chwila zastanowienia test kawasaki zx250r 2009 c img 0294
spojrzenie na motocykl test kawasaki zx250r 2009 c img 0248kierowca uprany test kawasaki zx250r 2009 c img 0206
odpoczynek test kawasaki zx250r 2009 c img 0311tyl test kawasaki zx250r 2009 a mg 0013
motocykl test kawasaki zx250r 2009 a mg 0061lewa strona test kawasaki zx250r 2009 c img 0086
prawa strona test kawasaki zx250r 2009 c img 0172motocykl na moscie test kawasaki zx250r 2009 c img 0156
zaparkowany test kawasaki zx250r 2009 c img 0152zblizenie test kawasaki zx250r 2009 c img 0110
wyprzedzanie przy galerii centrum test kawasaki zx250r 2009 c img 0477marszalkowska zza kierownicy test kawasaki zx250r 2009 c img 0449
czacha owiewka przow test kawasaki zx250r 2009 a mg 0023prawe owiewki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0035
od tylu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0016swietokrzyski most test kawasaki zx250r 2009 c img 0160
przod test kawasaki zx250r 2009 c img 0132przednie owiewki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0028
lewa owiewka test kawasaki zx250r 2009 a mg 0020wydech test kawasaki zx250r 2009 a mg 0069
kierownica test kawasaki zx250r 2009 a mg 0047kolo tylne wachacz test kawasaki zx250r 2009 a mg 0081
lampa przednia test kawasaki zx250r 2009 a mg 0031lampa tylna test kawasaki zx250r 2009 a mg 0085
kierunkowskaz tylny test kawasaki zx250r 2009 a mg 0095przedni kierunkowskaz test kawasaki zx250r 2009 a mg 0109
klamka sprzegla wlaczniki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0045gaz klamka hamulca przelaczniki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0041
chlodnica test kawasaki zx250r 2009 a mg 0121blotnik test kawasaki zx250r 2009 a mg 0123
schowek test kawasaki zx250r 2009 a mg 0101tylna kanapa test kawasaki zx250r 2009 a mg 0104
owiewka tylna test kawasaki zx250r 2009 a mg 0077sonda lambda test kawasaki zx250r 2009 a mg 0111
Komentarze 19
Poka wszystkie komentarze
Autor:Poczatkujacy 28/01/2011 22:21

Ile spala paliwa?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Aktualnoci

reklama

sklep cigacz

    na gr