tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 1290 Super Adventure R kontra reszta świata
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM 1290 Super Adventure R kontra reszta świata

Autor: Jarek Benito Czech 2019.06.13, 14:58 2 Drukuj

Kupując motocykl kierujemy się różnymi aspektami. Dla jednych najważniejsza jest marka, dla drugich wygląd, wyposażenie, osiągi, koszty utrzymania, czy choćby awaryjność. Jak więc wypada KTM 1290 Super Adventure R wśród konkurencji?

Tak brzydki, że aż ładny

Wygląd to zawsze kwestia gustu i indywidualny wybór każdego motocyklisty. KTM 1290 Super Adventure R z całą pewnością jest w tej kwestii wyjątkowy i nie można go pomylić z żadnym innym motocyklem. Głowa przypominającego potwora z filmu „Alien” i dużo pomarańczowego koloru wyróżniają austriackiego turystyka z tłumu setek innych modeli dostępnych na rynku.

TEST KTM 1290 Super Adventure R 10

Wyposażenie

W tym wypadku KTM 1290 Super Adventure R plasuje się zdecydowanie na czele stawki, a przy konfigurowaniu motocykla możemy go wyposażyć w praktycznie wszystkie możliwe dodatki dostępne dla nowoczesnych motocykli. Kufry, dodatkowe oświetlenie, podgrzewane manetki, wydechy, stelaże i wiele innych części i gadżetów, które mogą sprawić, że motocykl będzie bezpieczniejszy, wygodniejszy i ładniejszy. Sam wyliczyłem 183 dodatkowe opcje wyposażenia w ofercie KTM Power Parts dedykowane do naszego testowego modelu.

Silny jak Terminator

Nasz KTM 1290 Super Adventure R ma austriackie pochodzenie, tak samo jak legendarny Mister Universum, wspaniały aktor kina akcji i w końcu polityk – Arnold Schwarzenegger. KTM i Arnold mają naprawdę wiele wspólnych cech. Siła, niezawodność, wytrwałość i niepowtarzalność. Terminator jest przecież niepokonany.

Zobaczmy, jak prezentuje się nasz motocykl na tle największych konkurentów. Do tego porównania wykorzystam metodę bardzo popularną na warszawskim Mordorze i wstukam cyferki w tabelkę.

  KTM 1290 Super Adventure R Ducati Multistrada 1260 Enduro BMW R1250GS Adventure Honda CRF1000F Africa Twin Adventure Sport
Pojemność silnika 1301 ccm 1262 ccm 1254 ccm 998 ccm
Moc silnika 160 KM 158 KM 136 KM 95,2 KM
Moment obrotowy 140 Nm 128 Nm 143 Nm 99 Nm
Układ silnika 2 cylindrowy, V75° Testastretta DVT, L2 2 cylindrowy boxer 2 cylindrowy, rzędowy
Spalanie 5,52 l/100 km 5,5 l/100 km 4,75 l/100km 4,7 l/100km
Pojemność zbiornika paliwa 23 litry (w tym rezerwa 3,5 litra) 30 litrów 30 litrów (w tym rezerwa 4 litry) 24,2 litry
Wysokość siedzenia 890 mm 860 mm 890 mm 900 - 920 mm
Skok zawieszenia Przód - 220mm / Tył – 220mm Przód - 185mm / Tył – 185mm Przód – 210 mm / Tył – 220 mm Przód – 252 mm/ Tył – 240 mm
Prześwit 250 mm 112 mm 220 mm 270 mm
Waga 217 kg na sucho 225 kg na sucho 249kg gotowy do jazdy 243 kg
Tarcze hamulcowe przód / tył 320mm / 267 mmBrembo 320mm / 265 mmBrembo 305mm / 276 mmBMW 310 mm / 256 mm
Rozmiar opon 90/90 R 21 – 150/70 R 18Pirelli Scorpion Trial II 120/70 R19 - 170/60 R17Pirelli Scorpion Rally 120/70 R 19 - 170/60 R 17 Michelin Anakee 90/90 R 21 – 150/70 R 18Dunlop Trailmax
Napęd Łańcuch Łańcuch Wał Łańcuch
Rama Kratownicowa z rur chromowo-molibdenowych Kratownicowa stalowa Dwuczęściowa, skręcana Stalowa
Elektronika Bosch Bosch BMW Honda
Interwał serwisowy 15 000 km 15 000 km 10 000 km 12 000 km
Cena od: 75 899 PLN 98 900 PLN 75 200 PLN 64 600 PLN

Tak wygląda porównanie parametrów podanych przez producentów , gdzie brak typowych dla motocykli sportowych wartości przyspieszenia do setki, czy prędkości maksymalnych, co akurat w turystyce nie jest najważniejsze.

KTM Super Adventure R offroad 52

Jeżdżąc po drogach Polski i Czech udało mi się nakręcić KTM 1290 Super Adventure R już prawie 5000 kilometrów i muszę stwierdzić, że nawet przez chwilę przyspieszenia, elastyczności, ani prędkości mi nie brakowało, a czasem wręcz trzeba trochę odpuścić. Czy coś bym w nim zmienił? I tak i nie, gdyż ładnie brzmiący wydech byłby trochę uciążliwy w trasie, a opony z kostką wykorzystałbym w dość wąskim zakresie robionych przeze mnie tras, więc raczej pozostawiłbym KTMa w niezmienionej formie.

Jeśli więc potrzebujesz motocykla stworzonego do dalekiej turystyki, nie zawsze po równych drogach i masz chęć poczuć się czasem jak Taddy Błażusiak, wybór jest oczywisty. Kieruj się do salonu, testuj, przekonaj swoją Panią i ciesz się własnym KTM 1290 Super Adventure R. Pani też będzie zadowolona, gdyż poziom komfortu na tylnej kanapie jest naprawdę wysoki, tak przynajmniej słyszałem.

Zobacz również inne materiały w naszym serwisie dotyczące KTM 1290 Super Adventure R:
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
00 1290 Super Adventure R test motocykla KTM
NAS Analytics TAG
01 KTM 1290 Super Adventure R Beni test motocykla
02 blisko KTM 1290 Super Adventure R test motocykla morze 4
03 KTM Super Adventure R offroad 42
04 KTM 1290 Super Adventure R test motocykla morze 5
05KTM 1290 Super Adventure R Beni test motocykla
06 KTM Super Adventure R offroad 48
07 KTM Super Adventure R offroad 44
08 KTM 1290 Super Adventure R Beni test motocykla 05
09 KTM 1290 Super Adventure R Beni test motocykla 06
10 TEST KTM 1290 Super Adventure R 26
21 KTM Super Adventure R offroad 25
22 KTM Super Adventure R offroad 17
... więcej zdjęć »
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę