Elektryczny motocykl WMC pobije rekord prêdko¶ci? Zastosowano w nim rozwi±zanie z Formu³y 1
WMC to brytyjska firma założona niedawno przez Roba White’a, inżyniera Formuły 1. Celem Brytyjczyka jest przyspieszenie adaptacji elektrycznych układów napędowych w przemyśle motocyklowym, ale nie poprzez ulepszanie akumulatorów lub układu napędowego, lecz przede wszystkim opracowanie nowej technologii aerodynamiki, co pozwoli lepiej wykorzystać dostępną moc.
Technologia V-Air została zainspirowana przez konstrukcję bolidów Formuły 1 i samochodów Le Mans. Zasadniczym elementem jest duży, centralny kanał w centrum motocykla, a w zasadzie otwór wzdłuż całego motocykla, zaprojektowany tak, aby wtłaczać powietrze przez dwukołowiec, a nie wokół niego.
Zgodnie z ideą White Motorcycle Concepts (WMC) rozwiązanie to zmniejszy opór aerodynamiczny aż o 70 proc. w porównaniu do standardowych motocykli z segmentu maszyn o wysokiej wydajności.
System V-Air został pokazany na demonstracyjnym motocyklu WMC250EV. Inne rozwiązania tego prototypu, to silnik napędzający przednie koło, połączony z systemem hamowania regeneracyjnego.
Pomysłodawca i właściciel WMC uważa, że jego pojazd będzie w stanie ustanowić rekord prędkości Wielkiej Brytanii dla motocykla elektrycznego, rozpędzając się do 402 km/h, co pozwoliłoby znacznie przekroczyć aktualny rekord należący do Maxa Biaggiego. Dotychczasowa maksymalna prędkość dla brytyjskiego e-motocykla wynosi 367 km/h i została osiągnięta w zeszłym roku na bolidzie Voxan Wattman.
White zamierza podjąć próbę bicia rekordu na początku przyszłego roku. Test odbędzie się na Salar de Uyuni, czyli słonej niecce po wyschniętym jeziorze w południowo-wschodniej Boliwii, na obszarze płaskowyżu Altiplano w Andach.
Salar de Uyuni zajmuje powierzchnię ponad 10,5 tys. kilometrów kwadratowych, co czyni tę pustynię największym solniskiem świata a ze względu na płaską powierzchnię i olbrzymi obszar, doskonałe miejsce do bicia wszelkiego rodzaju rekordów.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze