tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Chciałeś pojechać motocyklem do Cambridge? To teraz zapłacisz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Chciałeś pojechać motocyklem do Cambridge? To teraz zapłacisz

Autor: Andrzej Sitek 2022.11.02, 11:19 Drukuj

Nowe konsultacje przeprowadzone przez Greater Cambridge Partnership (GCP) mogą doprowadzić do tego, że motocykliści zostaną ukarani za to, że są… motocyklistami.

Oczywiście oficjalnie powód jest inny. Podobno chodzi o to, że silnikowe jednoślady stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa, są hałaśliwe i wchodzą w konflikt z rowerzystami.

NAS Analytics TAG

W związku z tym  GCP zaproponował opłatę w wysokości 5 funtów dziennie dla motocykli podróżujących przez Cambridge i w bezpośredniej okolicy.

W tym miejscu warto wyjaśnić, że GCP składa się z Cambridge City Council, Cambridgeshire County Council, South Cambridgeshire Council i University of Cambridge, a celem tego organu władzy jest uzyskanie uprawnień i inwestycji od rządu centralnego w celu poprawy sytuacji w tzw. Greater Cambridgeshire.

To właśnie w ramach nowych konsultacji o przyjemnej nazwie  "Making Connections", GCP zaproponowało przekształcenie transportu w Cambridge i okolicach, a w zasadzie nowe szykany dla motocyklistów.

Teoretycznie plan dotyczył propozycji ulepszenia sieci autobusowej, tras pieszych i rowerowych, ale przy okazji dodano też pomysł o utworzeniu tzw. strefy zrównoważonego podróżowania. W tej strefie motocykle i motorowery byłyby obciążone opłatą w wysokości 5 funtów dziennie, czyli taką samą jak samochody, za poruszanie się po niej w dni powszednie między 7 rano a 19.

Co ciekawe, GCP nie przedstawiło żadnych danych na poparcie tezy, że motocykle kolidują z rowerami, ograniczając się do populistycznych haseł o poprawie jakości powietrza, mniejszej emisji spalin i zatłoczenia. Zapomniano przy tym o zdolności silnikowych jednośladów do  filtrowania ruchu pojazdów, mniejszych gabarytach od aut, zmniejszania zatorów i niższych poziomów emisji  spalin - w porównaniu do samochodów.

Na dodatek istnieją już badania dotyczące  powyższych zagadnień. Naukowcy z Uniwersytetu w Westminster dowiedli, że największe ryzyko urazów w przypadku jazdy na rowerze związane jest ze słabą infrastrukturą rowerową, a motocykle nawet nie zostały wymienione wśród zagrożeń dla cyklistów.

Ponadto wykazano, że tendencje wzrostowe w ruchu motocyklowym, nie spowodowały wzrostu liczby kolizji z udziałem motocykli i nie ma dowodów na to, że jazda na motocyklu jest bardziej niebezpieczna niż jazda na rowerze w Cambridge.

GCP ma zatem jasne dowody rozbrajające tezę o zagrożeniu dla rowerzystów przez motocyklistów. I co? I nic. Należy się 5 funtów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę