tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Boczo na temat: Suzuki V-Strom 650
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Boczo na temat: Suzuki V-Strom 650

Autor: £ukasz „Boczo” Tomanek 2012.06.14, 12:28 34 Drukuj

Osobiście lubię mieć coś, co służy nie tylko do jednej rzeczy. Coca Cola oprócz bycia fajnym orzeźwiaczem, cudownie symbiozuje się z whisky. W skórzanej kurtce można ganiać po zakrętach, a wieczorem wyskoczyć na miasto powyrywać studentki politologii. Niektórzy uczestnicy „Mam Talent” mogą korzystać z toalety dla kobiet i mężczyzn. Multi-użyteczność jest świetna. Ktoś w Suzuki w 2004 roku miał przebłysk geniuszu. Pomyślał „Hmmm, mamy SV650, który już jest hitem. A jakby przerobić go na coś… bardziej wszechstronnego?”. V-Strom, lub jak nazywają go moto-intelektualiści „Fał-Sztorm” pobił wszelkie możliwe rekordy sprzedaży, wygrał dziesiątki testów porównawczych i grupowych i do dziś jest jednym z najczęściej widywanych na Polskich drogach motocyklem. Jeżdżąc obecnie najnowszym modelem absolutnie się nie dziwię dlaczego tak się stało.

Wielokrotnie próbowałem zrozumieć płytę Pink Floyd „Dark Side Of The Moon”. W różnych okolicznościach ciała i umysłu. I za każdym razem kończyło się to fiaskiem. Zupełnie podobnie, jak fiaskiem kończy się karkołomna próba zrozumienia, dlaczego ktoś miałby kupować sportowego litra do jazdy na co dzień. Słyszałem już setki tłumaczeń typu „bo jest ekscytujący i szybki”. Bycie przejechanym przez pociąg też jest ekscytujące i szybkie. Nie wiem, czy mieliście okazję jeździć kiedyś V-Stromem, ale jeśli nie, to spieszę donieść, że jest on dość żwawym sprzętem. I jeśli masz choć fundamentalne pojęcie jak działa pojazd dwukołowy zwany dalej motocyklem i czego nie należy, a co należy robić w zakrętach, jesteś w stanie narobić sporo przykrości ludziom w białych kombinezonach na sześćsetkach i tysiącach. Dzieje się tak za sprawą dwóch rzeczy: genialnego wyważenia motocykla, dzięki któremu mamy z nawierzchnią połączenie niemal neurologiczne, oraz dzięki silnikowi, który, i mówię to z pełną odpowiedzialnością, jest jednym z najlepszych silników w historii. No dobrze, na przestrzeni kilku ostatnich lat Suzuki trochę stępiło 650-tce pazury i nauczyło ją sikać do kuwety, ale to nadal stare, dobre V2, które znamy i kochamy. A kochamy dlatego, że pali 4,5 litra na setkę i charakteryzuje się dynamiką zarezerwowaną dla gepardów.

NAS Analytics TAG

To z kolei w płynny sposób prowadzi nas do bardzo ważnej kwestii. Czy motocyklowy odpowiednik scyzoryka może być fajny? Czy stojąc przed otwartym garażem nie pomyślisz o nim jako wyłącznie o narzędziu do zmiany lokalizacji? Każdy facet pragnie kochającej, dobrze gotującej, wiernej, inteligentnej żony, ale wszyscy doskonale wiemy, że przychodzi taki dzień, kiedy chce się porzucić te naturalne, podyktowane przez ewolucję wymogi i pozwolić się ogarnąć niepohamowanemu pragnieniu szalonej nimfomanki z uczuleniem na majtki i racjonalne decyzje. Użytkownicy Transalpów wiedzą o czym mówię. Jedyną rzeczą, która powstrzymuje mnie od napisania, że V-Strom to motocykl idealny, jest jego fabryczny układ wydechowy, żenująco kastrujący diabła, który siedzi w komorze spalania. Wiem, że to nieprofesjonalne, niepoprawne politycznie i powinienem mieć na uwadze pandy i wegetarian, ale prawda jest taka, że akcesoryjny wydech zmienia cały odbiór motocykla przez kierowcę i czyni wszystko lepszym. Niemniej jednak pomijając ten drobiazg, dosiadasz V-Stroma i możesz faktycznie czerpać z jazdy nim najprawdziwszą radochę. Możesz wyskoczyć na zakręty i zasmucić sześćsetki, możesz wjechać w lekki teren, powłóczyć się po lesie czy polu, możesz zrobić w zasadzie wszystko.

Stary model był wygodny, ale nowy? Mój Boże, kiedy pierwszy raz usadowiłem się w zupełnie od nowa zaprojektowanym siedzisku wydałem z siebie dziwnie niepokojące „Ahhhh”. Ten motocykl nie pozwala na sobie jedynie siedzieć. On przytula twój tyłek i mówi mu, że jest dla niego najważniejszy. Kiedyś, w czasach kiedy za komfortowe uznawałem siedzenie na żelazku, było mi wszystko jedno, czy motocykl jest wygodny, czy nie. Niestety, starzejemy się, a nasze kręgosłupy powoli i stopniowo zmieniają się w pył. Nie ma nic gorszego, niż uwierające siedzenie czy źle rozplanowana ergonomia, która daje o sobie znać niczym egzekutor z urzędu skarbowego. Wskakujesz na V-Stroma i mówisz do siebie „Cholera, ktoś zaprojektował motocykl specjalnie dla mnie”.

Chciałbym, aby na Facebooku była opcja „Lubię to jak jasna cholera!”. Jeździłem wszystkimi turystycznymi enduro klasy średniej i w każdym z nich coś jest nie tak. BMW F650GS ma arcymistrzowskie zawieszenie, ale kanapa została zaprojektowana przez kogoś, kto nienawidzi ludzi. Triumph Tiger będzie szybszy, ale ma idiotyczną kierownicę. Kawasaki Versys jest trochę małe, jeśli masz więcej niż 50 cm wzrostu, a Transalp to ekwiwalent pani Goździkowej. Suzuki wzięło wszystkie dobre rzeczy z wszystkich tych motocykli, upchnęło je w V-Stromie i postarało się ograniczyć wady. Wszyscy się śmiali, kiedy pojawiła się informacja o liftingu. Że to bez sensu, że dodali tylko długie rzęsy z przodu, że to krok w tył. Nieprawda. Motocykl został w drobny sposób poprawiony pod każdym względem. I nie wiem z którego piętra musiałbym upaść na głowę, aby zamiast niego zdecydować się na jeżdżącego na co dzień litra.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
jazda przod dynamikadynamiczne
NAS Analytics TAG
jazda krete drogiod tylu
jazda przodprawy bok
lewy zakretglrbokie zlozenie
rondo vstromVstrom
prawy przodzlozenie dynamika
Vstrom jazdaw czasie jazdy
przod jazdazawracanie vstrom
detale bokpostoj statyka
zaparkowany w lesiez lewej strony
jazda przod dynamikadynamiczne
jazda krete drogiod tylu
jazda przodprawy bok
lewy zakretglrbokie zlozenie
rondo vstromVstrom
prawy przodzlozenie dynamika
Vstrom jazdaw czasie jazdy
przod jazdazawracanie vstrom
detale bokpostoj statyka
zaparkowany w lesiez lewej strony
Komentarze 17
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê