tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 VI Runda WMMP - gem, set i mecz - strona 3
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

VI Runda WMMP - gem, set i mecz - strona 3

Autor: BadYunior 2007.10.01, 10:09 8 Drukuj

Superbike

Ostatnia runda to nie jeden, a dwa wyścigi klasy Superbike, czyli najmocniejszych maszyn, jakie możemy spotkać na torach w Motocyklowych Mistrzostwach Polski. Od początku było wiadomo, że głównym pretendentem do tytułu jest Janusz Oskaldowicz, który miał 16 punktową przewagę nad drugim w tej klasie Irkiem Sikorą. Pierwszy trening tej klasy był niezwykle wyrównany, jednak tu półsekundową przewagę miał Irek Sikora. W drugim role się odwróciły i z lepszej lokaty startował w rezultacie Janusz Oskaldowicz. „Przyjechałem na ostatnią rundę w zasadzie z pewnością, że nic nie może się przytrafić. Miałem kilkunasto punktową przewagę nad Irkiem i choć musiałem oglądać się za siebie, to raczej nie było większego zagrożenia". To fakt, bowiem do tej pory Janusz przyjeżdżał najdalej na drugiej pozycji, a najgorszym zanotowanym startem był start w czasie UEM Alpen Adria w Brnie. Pierwszy wyścig Superbike odbył się z pewnym opóźnieniem. Na skutek opadu deszczu, zawodnicy zasygnalizowali, że nie mogą pojechać na takich oponach, jakie mają założone i procedura startu została wstrzymana. Zarządzono więc 30-minutową przerwę na zmianę opon, deszcz jednak przestał padać, a tor wysechł. Wówczas ponownie na oponach do suchej nawierzchni zawodnicy ustawili się na starcie. „I właśnie wtedy mój mechanik spostrzegł, że w tylnej oponie tkwi wbity nit. Spostrzegliśmy to na minutę przed startem, kiedy na starcie został tylko mechanik i parasolka. Mechanik usunął go, ale okazało się że powietrze i tak powoli wylatuje z opony". Pierwsze cztery okrążenie odbywały się pod dyktando „Profesora". Jednak im dłużej jechał, tym bardziej odczuwał on nieprawidłowe zachowanie z powodu ubywającego powietrza. Fakt ten wykorzystał Irek Sikora oraz Hubert Tomaszewski, którzy objęli dwie pierwsze pozycje w wyścigu. „To był mój najtrudniejszy wyścig w tym sezonie" - mówił potem pechowiec. „Cały czas jechałem z myślą że za chwilę wyląduję gdzieś poza torem. Na szczęście z czasem pod wpływem temperatury guma w przebitej oponie zaczęła się zasklepiać, ale ja o tym wtedy nie wiedziałem". Po tym wyścigu prowadzenie Oskaldowicza w klasyfikacji generalnej spadło o 9 punktów, co nie stanowiło żadnego problemu, o ile następny niedzielny wyścig poszedłby tak, jak powinien. Zresztą nawet w sytuacji drugiego miejsca nie stanowiło to żadnego zagrożenia dla lidera.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Drugi wyścig klasy Superbike odbył się tuż po przerwanym wyścigu klasy Superstock 600, na częściowo mokrej jeszcze nawierzchni. Mając na uwadze pogodę, zawodnicy założyli na motocykle opony deszczowe i na nich wyjechali na start. Podobnie, jak dzień wcześniej, prym od samego początku wiódł Oskaldowicz, jednak z czasem dogonił go i wyprzedził Irek Sikora. Spadek na drugą pozycję jeszcze nie był czymś strasznym, ale wtedy sytuację wykorzystał Sławek Grausam (Torn Racing Team), przebijając się na drugą pozycję. To przeważyło szalę na stronę Irka Sikory, który w momencie przejazdu przez linię mety zyskał nie tylko zwycięstwo w wyścigu, ale także tytuł Mistrza Polski w klasie Superbike.

Zobacz pełne wyniki VI Rundy Wyścigów MMP

Przejdź do:

wyscig superbike start d mg 0056 wyscig hubert tomaszewski j mg 0169
sikora wygral j mg 0491 tomaszewski hubert j mg 0511
wyscig superbike d mg 0228 grausam wyscig superbike d mg 0189
grausam d mg 0068 grausam oskaldowicz j mg 0305
grausam superbike d mg 0381 grausam torn racing team j mg 0478
hubert tomaszewski j mg 0465 janusz oskaldowicz j mg 0374
pawel michalczewski d mg 0112 slawek grausam wyscig j mg 0162
start wyscig superbike oskaldowicz d mg 0123 tomaszewski hubert d mg 0103
wyscig superbike slawiniak d mg 0295
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę