tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Statystyki Ducati przed GP Malezji NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Statystyki Ducati przed GP Malezji

Autor: Janusz Bębenek 2019.11.01, 13:20 Drukuj

Wyścig na torze Sepang w Malezji jest ostatnim etapem azjatyckiej podróży zawodników i ekip MotoGP. Jednocześnie będzie to przedostatnia runda całego sezonu 2019. Oto garść faktów i ciekawostek związanych z udziałem Ducati w GP Malezji.

1. Dzięki 9 punktom zdobytym w Australii Andrea Dovizioso ma już zagwarantowane drugie miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu 2019. Osiągnął to już trzeci rok z rzędu, dając się w tym czasie wyprzedzić tylko fenomenalnemu Marquezowi. Patrząc na 6 ostatnich tytułów mistrzowskich Hiszpana, Dovi był drugi 3 razy, Rossi 2 razy, a Lorenzo raz.

NAS Analytics TAG

2. Sepang jest torem, na którym Ducati odniosło najwięcej zwycięstw - pięć, z trzema różnymi kierowcami. Loris Capirossi wygrał tu w 2005, Casey Stoner w 2007 i 2009, a Dovizioso w 2016 i 2017 roku.

3. Oprócz zwycięstw zawodnicy Ducati trzy razy zajmowali tu miejsca na podium. Carlos Checa był trzeci w 2005, a Capirossi i Lorenzo drudzy w odpowiednio 2006 i 2017 roku.

4. Prosta na torze Sepang ma 920 metrów i jest siódmą najdłuższą wśród wszystkich obiektów w kalendarzu MotoGP.

5. Najwyższą prędkość - 339,60 km/h - rozwinął tu na Desmosedici GP Andrea Iannone w 2015 roku.

6. Przy łącznej długości 5543 metry tor Sepang jest drugim pod względem długości. Ustępuje tylko brytyjskiemu Silverstone.

7. Najlepszym wynikiem Danilo Petrucciego na torze Sepang są ósme pozycje, które zajął w 2017 i 2018 roku. Włoski kierowca jest obecnie piąty w klasyfikacji generalnej. Jak na razie, na dwa wyścigi przed końcem, rok 2019 jest jego najlepszym sezonem w karierze.

8. Andrea Dovizioso potrzebuje tylko 21 punktów, by wyrównać swój rekord, który ustanowił w 2017 roku, zdobywając ich 261. Dało mu to wtedy drugie miejsce.

9. Wygrywając na Sepang w 2016 roku, Dovi zakończył 6-letni okres bez zwycięstw. W tamtej rundzie zdobył hat-trick: najwyższy stopień podium, Pole Position i najlepszy czas okrążenia.

10. Malezyjski tor, obok hiszpańskiego Montmeló i japońskiego Motegi, jest obiektem najbardziej wymagającym dla hamulców. Na każdym okrążeniu są tu one używane średnio przez 37 sekund, czyli przez ok. 30% czasu całego wyścigu.

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę