tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle na abonament - takie rozwi±zanie chce oferowaæ Carsmile we wspó³pracy z OLX
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle na abonament - takie rozwi±zanie chce oferowaæ Carsmile we wspó³pracy z OLX

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.02.25, 08:39 5 Drukuj

Koniec z kupowaniem motocykla na własność i wydawaniem majątku na serwisy gwarancyjne - Carsmile i OLX chcą wprowadzić rewolucyjną na skalę światową usługę krótkoterminowego najmu motocykli. Wszystkie formalności załatwicie przy pomocy smartfona.

Carsmile to firma, która zasłynęła wprowadzeniem na rynek systemu abonamentowej sprzedaży samochodów, który jest obsługiwany w pełni online, a formalności ograniczone są do niezbędnego minimum. Teraz, pod skrzydłami Grupy OLX, Carsmile chce wprowadzić takie samo rozwiązanie dla motocykli i znalazło już pierwszego partnera, którym będzie Harley-Davidson. Według Spidersweb, w grze są jeszcze Honda i BMW.

NAS Analytics TAG

Takie rozwiązanie będzie ciekawe z punktu widzenia obserwacji zachowań motocyklistów. Z racji tego, że motocykle to nadal przede wszystkim hobby, osoby marzące o jednośladzie są w stanie wysupłać środki na jego zakup lub wziąć kredyt albo leasing. Istotny jest tutaj fakt bycia pierwszym i jedynym właścicielem pojazdu. Są także osoby, które kupują kilka motocykli i w ogóle nimi nie jeżdżą, bo nie mają na to czasu, ale podbudowuje je sam fakt posiadania jednośladu i możliwości wyruszenia w trasę, kiedy ów czas się znajdzie. Wreszcie na końcu mamy osoby, które nie mają zbyt wiele czasu na jazdę i z tego powodu nie chcą kupować motocykla na własność, a także osoby, których po prostu nie stać na nowy motocykl i jego utrzymanie. To właśnie one mogą być idealnym celem Carsmile.

Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, średni wiek motocykla zarejestrowanego w Polsce wynosi prawie 20 lat. Ponad 381 tysięcy motocykli mieści się w przedziale od 11 do 20 lat, a w grupie od 21 do 30 lat mamy ponad 243 tysiące maszyn. Rozwiązanie proponowane przez Carsmile może sprawić, że część właścicieli leciwych sprzętów, zazwyczaj sprowadzanych z zagranicy i będących po mocnych dzwonach, przerzuci się na nowe motocykle za sprawą rozwiązania abonamentowego. Oczywiście to piękna wizja, ale należy wziąć pod uwagę fakt, że motocykle szybciej tracą na wartości, a serwisy nie są tanie, więc ceny abonamentów również będą musiały być odpowiednie. Przykładowo - Dacia Sandero, jeden z najtańszych hatchbacków na rynku, kosztuje w abonamencie rocznym 1218 złotych miesięcznie, a jeżeli dobierzemy do tego assistance i ubezpieczenie to wychodzi nam kwota 1441 złotych miesięcznie. W przypadku motocykli abonament z pewnością będzie krótszy, a ceny maszyn w wielu przypadkach przewyższają chociażby cenę nowej Dacii, nie wspominając już o kwotach, jakie trzeba zostawić za serwis gwarancyjny.

Kolejną kwestią jest rynek motocykli ogółem. Co prawda w dobie pandemii magazyny importerów zostały wyczyszczone, ale zanim ta nadeszła, to w przypadku niektórych marek zalegało całkiem sporo sprzętów z wcześniejszych roczników, a jeśli Carsmile zdecydowałby się kupić transzę motocykli i po okresie najmu puścić je na rynek wtórny, to salony miałyby problem w postaci zalewu używanych sprzętów, które byłyby atrakcyjne jeśli chodzi o serwis i pochodzenie. Początkowa euforia spowodowana zapewnieniem sobie źródła sprzedaży mogłaby w dłuższej perspektywie przyprawić importerów o ból głowy. Tutaj oczywiście wszystko pozostaje kwestią konstrukcji umów i szczegółów planu, jaki mają Carsmile i Grupa OLX.

Czy takie rozwiązanie przekona polskich motocyklistów do przesiadki na nowsze sprzęty? Co o tym sądzicie? Dajcie znać w komentarzach, bo bardzo nas ciekawi wasza opinia w tej sprawie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Carsmile.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê