Motocykl QJMotor SRV 550 ST to ma³y i zaskakuj±cy cruiser. Pojawi siê równie¿ w Europie
Chiński koncern QJMotor nie przestaje zasypywać nas nowościami. Tym razem producent przedstawił motocykl typu cruiser, o którym mówiło się już od dłuższego czasu. Wynikało to z faktu, że maszyna mogła posłużyć jako baza dla małolitrażowego Harleya. Na razie jednak będzie sprzedawana tylko pod chińskim brandem i ma jednego asa w rękawie.
Motocykl QJMotor SRV 550 ST jest nowością w kwestii formy, ale wykorzystuje ten sam silnik co pozostałe modele z tej serii. Jest więc napędzany dwucylindrowym motorem o pojemności 554 cm3 i maksymalnej mocy 47,6 KM, co czyni go odpowiednim także dla osób posiadających prawo jazdy kategorii A2. Ciekawostką jest fakt, że choć producent użył sprawdzonej jednostki napędowej, to w cruiserze postąpił zgodnie ze sztuką i moc oraz moment obrotowy będą przenoszone na tylne koło przy pomocy pasa napędowego. Jego bezpośrednią konkurencją będą Honda CMX 500 Rebel oraz Kawasaki Vulcan S. Maszyny te również mają silniki z dwoma cylindrami w rzędzie, ale w obu do napędzania tylnego koła służy łańcuch.
Historia SRV jest dość długa, ponieważ jeszcze w 2021 r. pojawiły się zdjęcia szpiegowskie wersji z silnikiem V-twin o pojemności 296 cm3. Pokazano go nawet podczas targów EICMA, ale ostatecznie nie trafił do sprzedaży. Z kolei w marcu tego roku zaprezentowano zdjęcia szpiegowskie z hamowni QJMotor, gdzie testowano cruiser z silnikiem z serii 502, który na zbiorniku paliwa miał logo marki Harley-Davidson. Czy QJMotor SRV 550 ST trafi do sprzedaży również jako Harley? Tego nie wiadomo. Chiński koncern już wkroczył do Europy i przyzwyczaił nas do tego, że choć jest właścicielem marki Benelli, to nie stosuje tzw. rebadgingu. Rebadging to zastosowanie jednej konstrukcji w obrębie kilku marek i wprowadzenie jedynie kosmetycznych zmian mających odróżnić pojazdy od siebie. Dotychczas jednak żaden z nowych motocykli QJMotor nie pojawił się jako Benelli. Co więcej - silnik o pojemności 554 cm3 również nie trafił jeszcze do maszyn z Pesaro. Na razie jest łączony z MV Agustą Lucky Explorer 5.5.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzekopia Vulcana s. Nieudolna
OdpowiedzChyba nie Versys 650 a Vulcan S650? Chiñczycy w przeciwieñstwie do naszych fabryk motocykli wprowadzaj± kolejne modele i mo¿e dziêki temu s± nadal na rynku, a nasze rodzime fabryki pad³y. Nie ...
Odpowiedz