tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec produkcji silnikw BMW w Niemczech. Co z niemieck solidnoci?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec produkcji silnikw BMW w Niemczech. Co z niemieck solidnoci?

Autor: Andrzej Sitek 2024.04.12, 11:44 5 Drukuj

Niemiecki gigant branży motoryzacyjnej całkowicie przeniósł produkcję silników spalinowych do Steyr w Austrii i Hams Hall w Wielkiej Brytanii.

W rzeczywistości BMW ogłosiło ten plan już w listopadzie 2020 r., a ostatni ośmiocylindrowy silnik został zmontowany w fabryce w Monachium w listopadzie 2023 r. Nie zmienia to faktu, że po 60 latach produkcji silników w Monachium jest to punkt zwrotny dla Bayerische Motorenwerke.

NAS Analytics TAG

To nie wszystko, bo historyczny zakład BMW w Monachium jest obecnie przekształcany na potrzeby produkcji pojazdów elektrycznych. Warto w tym miejscu dodać, że w pełni elektryczne BMW i4 jest produkowane w Monachium od października 2021 roku. Według wcześniejszych doniesień Neue Klasse będzie również zjeżdżać z linii produkcyjnej w głównym zakładzie od 2026 roku. BMW zainwestuje w tym celu około 400 milionów euro w przekształcenie istniejącej linii montażowej silników do budowy pojazdów.

Co kryje się pod nazwą Neue Klasse? W założeniach ma być to nowe otwarcie w BMW. Neue Klasse zmniejsza ślad węglowy swoich samochodów w całym cyklu życia. Wszystko dzięki produkcji oszczędzającej zasoby, większemu wykorzystaniu surowców wtórnych i wysoce wydajnemu, w pełni elektrycznemu napędowi. Nie wierzycie? Cytuję Wam informację ze strony BMW.

Ale w tym nowym wspaniałym świecie nie wszystkim będzie równie kolorowo i ekologicznie. 1200 pracowników, którzy wcześniej pracowali przy budowie silników spalinowych, zostanie  przekwalifikowanych i oddelegowanych do innych obszarów - w zakładzie w Monachium lub w innych lokalizacjach BMW. To oficjalnie. Nie wiadomo, ile osób straci lub straciło pracę. Dodajmy jeszcze, że rada zakładowa z zadowoleniem przyjęła decyzję władz firmy i mówiła o "wzorze do naśladowania dla pomyślnie zorganizowanej transformacji w niemieckim przemyśle".

BMW rzeczywiście nie idzie na ustępstwa i przekształca swoje zakłady, przygotowując się do dodania pojazdów elektrycznych do wszystkich swoich segmentów w nadchodzących latach. Marka nie buduje już silników spalinowych w Niemczech, zwiększane są natomiast moce produkcyjne komponentów pojazdów elektrycznych, w tym silników i akumulatorów. BMW produkuje już elektryczne układy napędowe i akumulatory w Dingolfing w Niemczech i nadal rozbudowuje produkcję w tym zakładzie. Fabryki w niemieckich miastach Lipsk i Regensburg również zostały w ostatnich latach zmodernizowane pod kątem produkcji komponentów EV, a fabryka silników w Austrii też została przygotowana do produkcji części dla segmentu EV.

Dla BMW przyszłość wydaje się jedynie elektryczna. W tym aspekcie pojawia się oczywiste pytanie, jak długo zachowany zostanie segment spalinowych motocykli? Ten temat na razie się nie pojawia, ale obawiam się, że to jedynie kwestia czasu…

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr