tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koniec produkcji Hondy CBR600RR Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koniec produkcji Hondy CBR600RR

Autor: Lovtza 2016.06.30, 22:28 25 Drukuj

Wszystko wskazuje na to, że obecny sezon to ostatni rok produkcji kultowego modelu Honda CBR600RR. Powód? Standardowy w ostatnich latach - brak możliwości wpasowania się w normę Euro4. Ta wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017. W przypadku 600RR problemem jest zarówno skład spalin jak i poziom generowanego hałasu. To nie są ograniczenia, które da się obejść modyfikacjami. Tutaj potrzebny jest zupełnie nowy motocykl, szczególnie, że platforma obecnej CBR została wprowadzona na rynek w roku 2006. Zamrożenia rozwoju motocykla na blisko dekadę nie da się skompensować wyłącznie modyfikacją oprogramowania ECU i dołożeniem większego tłumika…

W efekcie po 30 latach na rynku, niezliczonych sukcesach sportowych oraz po uszczęśliwieniu setek tysięcy użytkowników legendę wśród motocykli sportowych wykończą biurokraci. Ale nie tylko biurokraci.

NAS Analytics TAG

No właśnie. Częścią problemu są sami klienci, czyli my. Spójrzmy prawdzie w oczy. Rynek motocykli sportowych nigdy tak naprawdę nie podniósł się po kryzysie z roku 2009. Sprzedaż maszyn sportowych w wielu krajach Europy Zachodniej i w Stanach spadła nawet ponad 90% i w szczególności dotyczy to maszyn klasy 600. A to właśnie te kraje są najwrażliwszymi rynkami zbytu na drogie maszyny sportowe. Stąd też brak parcia producentów na kosztowne rozwijanie nowych generacji modeli klasy Supersport. Na ograniczony popyt nakłada się kilka innych czynników, które sygnalizowaliśmy Wam w szeregu publikacji. Proces zbudowania i przetestowania motocykla sportowego klasy 600 kosztuje praktycznie tyle samo ile maszyny klasy 1000. Motocykliści coraz mniej chętnie sięgają po sprzęt bez elektronicznego wsparcia. To wszystko kosztuje. Jednocześnie maszyny klasy "600" nie sposób sprzedać w cenie i w wolumenie takim jak maszyn klasy "1000". To czyni rozwijanie motocykli klasy Supersport po prostu nieopłacalnym. A Honda ma wszystko bardzo dobrze obliczone. Do tego wszystkiego dodajmy jeszcze spadające znaczenie i prestiż klasy Supesport. Wystarczy tylko spojrzeć na to, co dzieje się w World Superbike, aby szybko zrozumieć, że tam wszystko kręci się wokół "litrów".

Problem ma nie tylko Honda. Sprzedawana dziś Yamaha R6 również nie spełnia wymogów Euro4, ale Yamaha otwarcie deklaruje, że na rok 2017 przygotowywany jest nowy model. Suzuki z modelem GSX-R600 i Kawasaki z ZX-6R na chwilę obecną spełniają normy, ale nie jest wielką tajemnicą że producenci trzymają je w ofercie głównie z uwagi na tradycję i prestiż, a nie z powodów czysto biznesowych.

Jak wygląda przyszłość sportowej klasy 600? Z pewnością zawsze będą ludzie, którzy będą preferowali mniejsze i poręczniejsze maszyny tej klasy nad potężne "litry". Niemniej jednak grupa ta będzie coraz mniej liczna. Aby Supersporty prezentowały sobą ten sam poziom zaawansowania, co maszyny klasy "1000", muszą one niestety kosztować podobne pieniądze. A to oznacza, że z uwagi na naszą ludzką naturę przyszłość klasy 600 prezentuje się w mało optymistycznych barwach. Dlaczego? Bo w przypadku podobnej ceny najczęściej wybieramy tą opcję która daje nam więcej - w tym przypadku mocy…

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę