Klasa GP250 w odwrocie?
Wyścigi klasy GP250 być może już za kilka lat staną się historią!
Początek końca startów motocykli dwusuwowych o pojemności 500ccm nastąpił w roku 2002, kiedy to do klasy „Królewskiej" dopuszczono motocykle czterosuwowe o pojemności 990ccm. Dwusuwowe 500-tki były wyżyłowane praktycznie do granic swoich możliwości, czego z pewnością wówczas niemożna było powiedzieć o prototypowych czterosuwach. Z tamtych lat jedynie kategorie 125 oraz 250ccm pozostały bez zmian. Jednak możliwe jest, że już za kilka lat również i one przejdą do historii.
Stanie się tak już być może w 2011 roku, kiedy to dwusuwowe 250-tki zostaną zastąpione przez czterosuwowe motocykle o pojemności 625-650ccm. Powodem tych diametralnych zmian są koszty ćwierćlitrowych dwusuwów. Obecnie koszt takiego motocykla wynosi ok. miliona euro i jest to jedynie o 1/3 taniej od motocykli klasy MotoGP! Wprowadzenie w życie tych zmian pozwoli obniżyć koszty nawet 10-krotnie. Nowa kategoria wyścigów GP nadal pozostałaby przeznaczona tylko i wyłącznie dla motocykli prototypowych i żadne motocykle seryjne nie miałby prawa startu.
Osoby, które na bieżąco śledzą zmagania zawodników startujących w kategoriach 125 oraz 250ccm z pewnością czują obawy przed odejściem kolejnej klasy motocykli dwusuwowych. Walka, jaka toczy się na torze podczas ich startów jest naprawdę wyrównana i emocjonująca, przez co nierzadko bywa ciekawsza od rywalizacji największych mistrzów kategorii „Królewskiej".
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze