Kawasaki 250R - mini Ninja

Autor: Ania Jędrasiak 2009.04.21, 11:16 31 Drukuj

Najmniejsza wersja tego sportowego modelu na pierwszy rzut oka nie zapowiada, że jazda nią będzie dostarczała takiej frajdy

Kiedy maszyna pojawiła się w zeszłym roku w salonach spowodowała niemałe zamieszanie. Okazało się bowiem, że na zamówione motocykle przyszli właściciele musieli trochę poczekać. Nikt nie spodziewał się aż takiej popularności tego modelu. 250-tka spodobała się do tego stopnia, że na początku tego roku bardzo wielu producentów poszło w ślady zielonych powiększając swoje oferty o mniejsze pojemnościowo maszyny.

Okazało się, że mimo obiegowej opinii o polskich motocyklistach nie każdy musi na pierwszy motocykl kupić litra. Podczas dojazdu do pracy, w zakorkowanym mieście ciężko bowiem jest wykorzystać możliwości takiej maszyny, a to że jest ona w stanie napędzić się do 300 km/h jest wtedy bardziej przeszkodą, niż zaletą. Natomiast mniejsze pojemności sprawdzają się w takich warunkach o niebo lepiej. Kawasaki uzupełniając swoją ofertę o sportową 250-tkę zrobiło genialne posunięcie.

Wredne i zielone

Niebagatelny wpływ na popularność tego modelu ma stylistyka tej maszyny. 250R wygląda jak miniatura dorosłej Ninji. Na pierwszy rzut oka bardzo wielu ludzi bierze tą maszynę za zdecydowanie większy motocykl. Dopiero dokładniejsze przyjrzenie się ujawnia małe gabaryty, smukły bak i niewielki tłumik. Mimo tego linie zielonej 250-tki są zdecydowane i agresywne. Cały motocykl wygląda zadziornie i patrząc na niego rano od razu wiadomo, że ten dzień będzie bardzo udany.

Motocykl prezentuje się świetnie, to już ustaliśmy. Dlatego tym bardziej bolą niedopracowane szczegóły. Siadając na maszynę pierwsze, co rzuca się w oczy to gigantyczne wskaźniki oprawione w tandetny plastik. Wygląda to trochę jakby pochodziły z innej epoki, a w tej maszynie znalazły się przypadkiem. Trochę brakuje również wskaźnika poziomu paliwa. Na tych wielkich zegarach znalazło się jedynie miejsce dla kontrolki rezerwy. Jednak, na szczęście, nie są to rzeczy, które utrudniałyby jazdę lub, z którymi nie da się żyć.

Pozycja jeźdźca na małej Ninji jest zadziwiająco wygodna. Kierownica stylizowana na sportową praktycznie sama wpada w ręce. Wszystkie przełączniki i wskaźniki są tam gdzie należy się ich spodziewać. Nie ma tutaj żadnych kosmicznych kształtów i rozwiązań. Wszystko jest proste i do bólu czytelne. Lusterka są duże i po odpowiednim ich ustawieniu kierowca będzie miał dobry widok na to, co dzieje się za jego plecami, czyli pełny ogląd sytuacji.

Don't call me baby

Kluczyk w stacyjkę i odpalamy! Pierwsze wrażanie po uruchomieniu dwucylindrowej rzędówki jest zaskakujące. Brzmi trochę jak pralka frania podczas wirowania! Po chwili jednak człowiek się przyzwyczaja i nie zwraca na to uwagi. Kiedy silnik wkręci się już na odpowiednie obroty dźwięk wydobywający się spod owiewek robi się już naprawdę przyjemny.

Ninja 250, tak samo jak jej większe odpowiedniki lubi wysokie obroty, oczywiście jak na te gabaryty. Silnik budzi się do życia przy około 8 tyś obr/min. Kierowca dostaje do dyspozycji, może nie duże, ale dość zaskakujące stadko 33 KM. Powoduje ono, że niedoświadczony rider poczuje przedsmak tego, czym jest sportowy motocykl.

Obroty dość szybko idą w górę. Silnik pracuje jednak płynnie i nie nerwowo. Nawet początkujący jeździec nie dostanie palpitacji serca. Także podczas jazdy w korku jednostka sprawuje się bardzo dobrze. Nie ma konieczności ciągłego zaciskania i odpuszczania sprzęgła.

Jeden, dwa, trzy... Na wskaźniku prędkości bardzo chętnie pojawia się 140 km/h, a potem strzałka dochodzi do 160km/h. W tym momencie pierwsze wrażenie „pralki frani" znika bezpowrotnie. Zostaje tylko czysta radość z jazdy. Przy prędkości ponad 100 km/h maszyna nie wykazuje oznak zmęczenia pozwalając na nawijanie kolejnych kilometrów z ciągłym uśmiechem na twarzy.

Sześciostopniowa skrzynia biegów pracuje przyzwoicie. Biegi wchodzą gładko i bez potrzeby użycia większej siły. Motocykl spodoba się bardzo tym, którzy zwykli narzekać na to, że dźwignia hamulca czy sprzęgła ciężko chodzi. W 250 wszystko można obsługiwać jednym palcem.

250-tkę wyposażono w 290 mm pojedynczą tarczę hamulcową z dwutłoczkowym zaciskiem z przodu oraz 220 mm tarczę, również z dwutłoczkowym zaciskiem z tyłu. Hamulce, jeżeli chodzi o miejską jazdę są absolutnie wystarczające. Nie straszne są im gwałtowne, mocne hamowania, które tak często są nam fundowane przez innych kierowców. Nie należy także narzekać na dozowalność. Zawsze oczywiście mogłoby być lepiej, ale nie wymagajmy od nich nie wiadomo czego.

Przyjazny sprzęt

Motocykl jest bardzo lekki. Gotowa do jazdy zielona 250-tka waży zaledwie 169 kg. Oznacza to, że osoby nawet nie dysponujące dużą siłą fizyczną nie będą miały stresu, że sobie nie poradzą z nią w czasie jazdy, czy w razie konieczności podnoszenia. Podczas manewrów na parkingach i przy małych prędkościach można ją prowadzić jedną ręką. W trakcie zatrzymania na światłach na asfalcie spokojnie lądują całe stopy dając wrażenie stabilności.

Małe gabaryty maszyny powodują, że przeciskanie się nią w korkach to czysta przyjemność. Manewrowanie jest praktycznie tak proste jak skuterem. Motocykl prowadzi się łatwo i pewnie Ninja chętnie kładzie się w zakrętach i idzie w nich jak po przysłowiowym sznurku. Przydałyby się tylko nieco lepsze opony. Dość sztywne zestrojenie zawieszenia całkiem nieźle się sprawdza. Tylny amortyzator posiada możliwość regulacji.

Na pierwszy ogień

Małe pojemności dopiero stają się naprawdę popularne w naszym kraju. I bardzo dobrze, że w końcu dorastamy do tego, aby nie zaczynać naszej jednośladowej drogi od wielkiego sprzętu. Dobre opanowanie tego sprzętu pozwoli na ugruntowanie się podstaw techniki jazdy, a w przyszłości na bezstresową przesiadkę na coś większego. Mała Ninja będzie się świetnie nadawać dla mało doświadczonych kierowców oraz tych, którym nie zależy na osiąganiu prędkości światła podczas jazdy.

Zielony sportowiec najlepiej sprawdzi się w miejskiej dżungli. Dzięki takiej maszynie nawet poniedziałkowa jazda do pracy staje się przyjemnością. Mini Ninja ma wystarczająco dużo mocy, aby bardzo sprawnie się przemieszczać i wystarczająco małe gabaryty, aby pozwolić na przejechanie tam gdzie mieszczą się praktycznie tylko skutery i 125-tki.

Na dodatek, co należy przy obecnych cenach zaliczyć na plus temu motocyklowi to spalanie. Mały sportowiec zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. Wizyta na stacji benzynowej nie spowoduje, zatem nadmiernej pustki w portfelu i zmiany nastroju na nieco gorszy.

Dane techniczne:

Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, dwucylindrowy
Pojemność skokowa 249 cm³
Średnica x skok tłoka 62.0 x 41.2 mm
Stopień sprężenia 11.6:1
Układ rozrządu / ilość zaworów DOHC, 8 zaworów
Moc maksymalna 24 kW {33 KM} / 11,000 rpm
Maksymalny moment obrotowy 22 Nm {2.24 kgfm} / 8,200 rpm
Układ zasilania Wtrysk paliwa: ø28 mm x 2 (Keihin)
Zapłon Iskrowy
Rozrusznik Elektryczny
Smarowanie Obieg wymuszony
Układ przeniesienia napędu 6-biegowa
Przełożenie napędu Łańcuch napędowy
Przełożenie podstawowe 3.087 (71/23)
Przełożenie biegu 1 2.600 (39/15)
Przełożenie biegu 2 1.789 (34/19)
Przełożenie biegu 3 1.409 (31/22)
Przełożenie biegu 4 1.160 (29/25)
Przełożenie biegu 5 1.000 (27/27)
Przełożenie biegu 6 0.893 (25/28)
Przełożenie całkowite 3.071 (43/14)
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Typ ramy Stalowa
Kąt pochylenia główki ramy / wyprzedzenie 26° / 82 mm
Przednie zawieszenie Przednie zawieszenie o średnicy rur 37mm
Tylne zawieszenie Zawieszenie typu Uni-Trak z gazowym amortyzatorem
Skok przedniego zawieszenia 120 mm
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Opony, przód 110/70-17 M/C (54S)
Opony, tył 130/70-17 M/C (62S)
Hamulce przednie Pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 290mm i nieregularnym kształcie
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 220mm i nieregularnym kształcie
Kąt skrętu lewy / prawy 35° / 35°
Wymiary (D x S x W) 2,085 mm x 715 mm x 1,115 mm
Rozzstaw osi 1,400 mm
Prześwit 135 mm
Wysokość siedzenia 790 mm
Pojemność zbiornika paliwa 17 litrów
Masa pojazdu gotowego do użytku 169 kg
Automatyczny włącznik świateł (AHO) n/a
Limit spalin zgodny ze standardami UE EURO 3
Cena 18 900 PLN
Importer PROBIKE S.A.
Wyłączny importer Kawasaki w Polsce
Al. Jerozolimskie 251A
Opacz Kolonia
05-816 Michałowice
Zdjęcia
jazda z lewej strony test kawasaki zx250r 2009 c img 0398jazda z lewej strony test kawasaki zx250r 2009 c img 0385
z gory test kawasaki zx250r 2009 b mg 0017jazda test kawasaki zx250r 2009 b mg 0047
zakret w prawo test kawasaki zx250r 2009 b mg 0113po prostym test kawasaki zx250r 2009 b mg 0037
wiraz test kawasaki zx250r 2009 c img 0417wjazd pod tunel test kawasaki zx250r 2009 c img 0415
na kostce test kawasaki zx250r 2009 b mg 0003ruszanie test kawasaki zx250r 2009 a mg 0152
prawoskret test kawasaki zx250r 2009 b mg 0100skret w prawo test kawasaki zx250r 2009 b mg 0102
zakret test kawasaki zx250r 2009 a mg 0336tyl test kawasaki zx250r 2009 b mg 0080
jazda w tunelu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0175sciganie w tunelu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0308
marszalkowska test kawasaki zx250r 2009 b mg 0137chwila zastanowienia test kawasaki zx250r 2009 c img 0294
spojrzenie na motocykl test kawasaki zx250r 2009 c img 0248kierowca uprany test kawasaki zx250r 2009 c img 0206
odpoczynek test kawasaki zx250r 2009 c img 0311tyl test kawasaki zx250r 2009 a mg 0013
motocykl test kawasaki zx250r 2009 a mg 0061lewa strona test kawasaki zx250r 2009 c img 0086
prawa strona test kawasaki zx250r 2009 c img 0172motocykl na moscie test kawasaki zx250r 2009 c img 0156
zaparkowany test kawasaki zx250r 2009 c img 0152zblizenie test kawasaki zx250r 2009 c img 0110
wyprzedzanie przy galerii centrum test kawasaki zx250r 2009 c img 0477marszalkowska zza kierownicy test kawasaki zx250r 2009 c img 0449
czacha owiewka przow test kawasaki zx250r 2009 a mg 0023prawe owiewki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0035
od tylu test kawasaki zx250r 2009 a mg 0016swietokrzyski most test kawasaki zx250r 2009 c img 0160
przod test kawasaki zx250r 2009 c img 0132przednie owiewki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0028
lewa owiewka test kawasaki zx250r 2009 a mg 0020wydech test kawasaki zx250r 2009 a mg 0069
kierownica test kawasaki zx250r 2009 a mg 0047kolo tylne wachacz test kawasaki zx250r 2009 a mg 0081
lampa przednia test kawasaki zx250r 2009 a mg 0031lampa tylna test kawasaki zx250r 2009 a mg 0085
kierunkowskaz tylny test kawasaki zx250r 2009 a mg 0095przedni kierunkowskaz test kawasaki zx250r 2009 a mg 0109
klamka sprzegla wlaczniki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0045gaz klamka hamulca przelaczniki test kawasaki zx250r 2009 a mg 0041
chlodnica test kawasaki zx250r 2009 a mg 0121blotnik test kawasaki zx250r 2009 a mg 0123
schowek test kawasaki zx250r 2009 a mg 0101tylna kanapa test kawasaki zx250r 2009 a mg 0104
owiewka tylna test kawasaki zx250r 2009 a mg 0077sonda lambda test kawasaki zx250r 2009 a mg 0111
Komentarze 19
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Poczatkujacy 28/01/2011 22:21

Ile spala paliwa?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

na górę