tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM EXC 400 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM EXC 400 2009

Autor: Michał Mikulski 2008.07.25, 13:21 2 Drukuj

KTM EXC 400 2009

Trochę przedwcześnie pochwaliłem EXC-Fa, jako idealny motocykl dla amatora. Jest jeszcze jeden, który już teraz jest zapowiadany, jako europejski bestseller. Zresztą w swoim czasie owym był. EXC 400 wraca do gry! Mogło by się wydawać, że zmniejszanie pojemności z 450. do 400. to pomysł co najmniej słaby. Jednakże - tak samo, jak w przypadku chociażby quada Grizzly 550 - mniej znaczy więcej.

Odprężenie

NAS Analytics TAG

Silnik EXC 400 to nic innego, jak mocno odprężona jednostka napędowa EXC 450. Dzięki zmniejszeniu kompresji, zastosowaniu nowego wałka rozrządu, a także zmniejszeniu skoku tłoka, otrzymano idealnie płaską krzywą mocy. Oczywiście, ogromny wpływ miała na to kompletnie przekonstruowana mapa zapłonu. Ostatecznie ten jednocylindrowiec jest jednym z bardziej neutralnych motocykli offroadowych, na jakich w ostatnich latach udało mi się jeździć. Neutralny, ale w sensie 100% pozytywnym.

Na prostej odkręcam gaz do końca. Motocykl przyspiesza bardzo równomiernie, ale w żadnym wypadku nie ociężale. Wrzucam coraz to wyższe biegi, wybierając spokojnie kolejne dziury. Dochodzę do ostrego prawego zakrętu z bandą. Hamulce Brembo efektywnie spowalniają maszynę, perfekcyjnie ustawiając ją do zakrętu. Złożenie, równy gaz i stopniowe przyspieszanie. Bez fajerwerków, bez setek kamieni wystrzeliwanych spod tylnego koła i zarazem... dużo szybciej. Kolejne zakręty, skoki, proste - każdy z elementów EXC 400 przyjmuje na spokojnie, pokonując kolejne przeszkody niczym solidny czołg, produkcji co najmniej rosyjskiej.

Sprzęt radzi sobie równie dobrze w ciężkim terenie. Błotne przeprawy czy strome podjazdy to dla niego żaden problem. W każdym momencie można liczyć na motocykl, który po prostu bezproblemowo i bezstresowo radzi sobie z kolejnymi przeszkodami. Aż strach pomyśleć, co by się stało, gdyby taką moc połączyć z siłą 450. w górnych obrotach...

Mistrz uniwersalności

EXC 400 przygotowany na 2009 rok to najbardziej uniwersalny motocykl z rodziny wyczynowych enduro proponowanych przez austriacką markę. To jednoślad, którym jednego dnia można pojechać ze znajomymi w przeprawową wyprawę prze całą Polskę, a drugiego wystartować w rajdzie enduro. Dokładnie tak - mimo zmniejszonej mocy, mniejszy EXC nie stracił na właściwościach sportowych. Nadal jest to motocykl o porządnym zawieszeniu, jeszcze lepszych hamulcach i przyzwoitym wyposażeniu. Na poziomie krajowym, gdzie różnice sprzętowe nie są tak duże, bez problemu można walczyć nim o wysokie lokaty.

Jaki więc jest największy problem EXC 400? Brak fajerwerków. Przeciętny użytkownik po ciężkim tygodniu pracy chce się „sponiewierać", dostać porządny strzał adrenaliny i koniecznie dobrze się poobijać. Tego niestety nie daje 400., która jest zbyt spokojna, ułożona niczym dziewiętnastolatka z dobrego domu. Walory nowego modelu KTMa docenią doświadczeni jeźdźcy, którzy będą umieli wykorzystać wszystkie jej zalety. Dla przeciętnego Kowalskiego będzie to słabsza wersja motocykla, który ma w garażu - nic poza tym.

Typ konstrukcji silnika Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy
Pojemność 393,4 cc
Średnica cylindra x skok 89 x 64 mm
Kompresja 11,1:1
Rozrusznik/ Akumulator Kickstarter/Rozrusznik E-Starter / 4 Ah
Przekładnia 6 biegów
Gaźnik Keihin MX FCR 39
Sterowanie 4 V / OHC dwa wałki rozrządu w głowicy z dźwigienkami zaworowymi
Smarowanie Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem z 2 pompami Eaton
Smarowanie silnika 10W50
Zawieszenie przód WP USD Ø 48 mm
Zawieszenie tył WP amortiguador PDS
Skoki zawieszeń z przodu/ z tylu 300 / 335 mm
Hamulce przednie /tylne Hamulce tarczowe 260 / 220 mm
Felgi przednie/ tylne 1,60 x 21"; 2,15 x 18"
Opony przednie/tylne 90/90-21"; 140/80-18"
Nieobciążony prześwit 380 mm
Wysokość siedzenia 925 mm
Zawartość zbiornika ok. 9 l
Waga (bez benzyny) ok. 113,9 kg

Na skróty:

ktm exc 400 skok
ktm taddy akcja
exc 400 2009 zakret
ktm exc 400 2009
exc kierownica
2009 ktm filtr powietrza
exc 400 2009 silnik
NAS Analytics TAG

Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:blaster 05/08/2008 09:48

A gdzie opis exc 530 ??

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę