tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM 1290 Super Adventure - pierwsze wrażenia NAS Analytics TAG
2019 12 02 KTM Power Shopping billboard
NAS Analytics TAG

KTM 1290 Super Adventure - pierwsze wrażenia

Autor: Lovtza 2015.02.03, 08:45 Drukuj

Nowy KTM 1290 Super Adventure nie sprowadza się do 100cc pojemności skokowej i 10 KM mocy więcej. W zestawieniu z KTM 1190 Adventure to inny motocykl, adresowany do innego klienta.

W przypadku Super Adventure’a pomarańczowi wykorzystali nową dla siebie filozofię, która zakłada że motocykl ma prezentować sobą nie tylko świetne osiągi, ale który oferuje także komfort podróży i luksus jakości i rozwiązań z najwyższej półki. Maszyna ta ma być okrętem flagowym w ofercie KTM-a i demonstracją możliwości, jakie współcześnie daje rynek motocyklowy. Dlatego też w 1290 Super Adventure znajdziecie rzeczy, których nie w żadnym innym modelu z rodziny Adventure. 

NAS Analytics TAG

Choć oba motocykle (1190 i 1290) dzielą wspólną platformę na której zostały zbudowane, różnic jest sporo. Super Adventure dysponuje silnikiem Super Duka i jednostka ta robi fenomenalną "robotę". Przede wszystkim poziom kultury pracy oferowany przez ogromne V2 robi piorunujące wrażenie. Na miejscu mieliśmy dostępne egzemplarze 1190 Adventure do porównania. Silnik 1290 pracuje płynniej i ma lepsze odejście na niskich obrotach. Tak przyjemnej charakterystyce pomogło kilka zmian w silniki, o których opowiem w raporcie z jazd tą maszyną. 

Semi-aktywne zawieszenie to nowa jakość w przypadku podróżniczych modeli KTM-a. Jego ustawienia można wybierać niezależnie od ustawień silnika. Oznacza to, że możecie wybrać tryb pracy jednostki napędowej "Sport" i tryb pracy podwozia "Comfort" jednocześnie. Motocykl będzie dynamiczny i wygodny, a system akcelerometrów i czujników dbał będzie o to, aby maszyna cały czas pozostawała pod kontrolą dobierając tłumienia do panujących na drodze warunków. Oczywiście na pokładzie w wersji standardowej znajdziecie pełny pakiet elektroniki z kontrolą trakcji, ABSem umożliwiającym hamowanie w złożeniu oraz mnóstwo innych udogodnień. 

Ochrona kierowcy przed pędem powietrza jest świetna. Przy prędkościach 140-160 i podniesionej szybie trudno mówić o jakimkolwiek naporze powietrza na kierowcę. Szersza kierownica, solidnie tapicerowane i obite siodło o regulowanej wysokości - tutaj każdy znajdzie wygodną pozycję dla siebie. 

A jak ten pakiet działa na drodze? Pomimo wzrostu mocy i pomimo płynniejszego jej oddawania, 1290 Super Adventure ostatecznie oferuje mniejszą dynamikę, niż 1190 Adventure. Dodatkowa masa robi tutaj swoje. Czuć również jej wpływ na zwrotność motocykla i możliwość szybkiej zmiany kierunku, ale to nie maszyna do uganiania się po agrafkach górskich serpentyn. W tej roli sprawdzi się lepiej 1190. Ilustracją zalet 1290 była dla mnie bardzo słabej jakości droga poprowadzona wysoko w wulkanicznych górach. Luźny żwir na całej powierzchni, dziury i pęknięcia nie zachęcały do agresywnej jazdy. Tymczasem 1290 Super Adventure bez najmniejszych trudności przyspieszał w takich warunkach, hamował, skręcał i utrzymywał stabilność w ciasnych zakrętach. Elektronika działała znakomicie, a na wysokościach gdzie temperatura spadła do +7,5C znakomicie spisywały się szerokie osłony na nogi, duża szyba i podgrzewane manetki oraz siodło… Skoro miał być luksus, to jest luksusowo.

Pełny raport już wkrótce na stronach Ścigacz.pl.

Foto: Schedl R. / KTM

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę