tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda wprowadza do Chin model CL300, który dzieli platformê z Rebelem 300
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda wprowadza do Chin model CL300, który dzieli platformê z Rebelem 300

Autor: Andrzej Sitek 2023.01.04, 11:58 Drukuj

Linia modeli Hondy o pojemności 500 cm3 jest silnym rywalem w segmencie podstawowym i średnim. Chociaż wydawałoby się, że szukanie miejsca pomiędzy pojemnościami 400 cm3 i 650 cm3 nie ma specjalnie sensu, okazuje się, że napędzana równoległym bliźniakiem linia o pojemności 500 centymetrów sześciennych Hondy jest często wybierana przez ludzi szukających solidnej i niezawodnej platformy.

Do zeszłorocznych targów EICMA 2022 wachlarz modeli Hondy z silnikiem 500 cm3 składał się z czterech modeli - CBR500R, CB500F, CB500X i Rebel 500 - na niektórych rynkach ten wariant ma oznaczenie CMX500. Podczas EICMA Honda dołączyła do scramblerów neoretro prezentując modele CL500, czyli maszyną, która skłania się bardziej ku stronie cruiser, niż nakeda albo enduro. W końcu został on oparty na Rebel 500, wykorzystując niską wysokość siedzenia, pochyloną ramę i luźną pozycję za kierownicą.

NAS Analytics TAG

Wraz z wprowadzeniem modelu CL500 na rynek globalny, Honda zdecydowała się na wprowadzenie mniejszego bliźniaka — modelu CL300, na rynek chiński.

Towarzyszący linii 500 cm3 mniejszy wariant jest bardziej skoncentrowany na początkujących adeptach motocyklowej zajawki. Warto pamiętać, że Honda CB300R, CBR300 i Rebel 300 były popularnym wyborem wśród początkujących motocyklistów na wielu rynkach.

Jednocześnie z premierą CL300 w Chinach, istnieje szansa, że ten mniejszy scrambler neoretro może również zadebiutować na rynkach, na których dostępna jest reszta linii 300 cm3 Hondy.

Honda CL300 dzieli ten sam silnik i podwozie, co jego rodzeństwo cruiser — z chłodzonym cieczą, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 286 cm3, który zapewnia 26 koni mechanicznych. Dzięki temu scrambler w stylu retro osiąga prędkość maksymalną 125 kilometrów na godzinę.

Na rynku chińskim Honda oferuje model CL300 w dwóch wersjach wyposażenia — standardowej i premium — które różnią się grafiką i estetyką. Ponadto podobnie jak CL500, mniejszy CL300 porusza się na 19-calowych kołach przednich i 17-calowych kołach tylnych. Motocykl posiada również osłony widelca oraz dwupoziomowe siodło typu "tuck-and-roll". 

Niestety CL300 został zatwierdzony do sprzedaży i wprowadzony na rynek tylko w Państwie Środka, przynajmniej jak dotąd. Honda zastrzegła również nazwę CL300 w innych krajach na wschodzie, takich jak Tajlandia, Australia i Nowa Zelandia, więc być może w niedalekiej przyszłości trafi również na tamtejsze rynki.

Na razie ma żadnych przesłanek, że CL300 znajdzie drogę na rynki zachodnie, ale z Rebel 300 - który dzieli platformę z CL300 - jest sprzedawany na Zachodzie, można oczekiwać, że CL300 trafi również do nas, chociaż trudno spekulować, kiedy to miałoby się stać. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê