Honda wprowadza do Chin model CL300, który dzieli platformê z Rebelem 300
Linia modeli Hondy o pojemności 500 cm3 jest silnym rywalem w segmencie podstawowym i średnim. Chociaż wydawałoby się, że szukanie miejsca pomiędzy pojemnościami 400 cm3 i 650 cm3 nie ma specjalnie sensu, okazuje się, że napędzana równoległym bliźniakiem linia o pojemności 500 centymetrów sześciennych Hondy jest często wybierana przez ludzi szukających solidnej i niezawodnej platformy.
Do zeszłorocznych targów EICMA 2022 wachlarz modeli Hondy z silnikiem 500 cm3 składał się z czterech modeli - CBR500R, CB500F, CB500X i Rebel 500 - na niektórych rynkach ten wariant ma oznaczenie CMX500. Podczas EICMA Honda dołączyła do scramblerów neoretro prezentując modele CL500, czyli maszyną, która skłania się bardziej ku stronie cruiser, niż nakeda albo enduro. W końcu został on oparty na Rebel 500, wykorzystując niską wysokość siedzenia, pochyloną ramę i luźną pozycję za kierownicą.
Wraz z wprowadzeniem modelu CL500 na rynek globalny, Honda zdecydowała się na wprowadzenie mniejszego bliźniaka — modelu CL300, na rynek chiński.
Towarzyszący linii 500 cm3 mniejszy wariant jest bardziej skoncentrowany na początkujących adeptach motocyklowej zajawki. Warto pamiętać, że Honda CB300R, CBR300 i Rebel 300 były popularnym wyborem wśród początkujących motocyklistów na wielu rynkach.
Jednocześnie z premierą CL300 w Chinach, istnieje szansa, że ten mniejszy scrambler neoretro może również zadebiutować na rynkach, na których dostępna jest reszta linii 300 cm3 Hondy.
Honda CL300 dzieli ten sam silnik i podwozie, co jego rodzeństwo cruiser — z chłodzonym cieczą, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 286 cm3, który zapewnia 26 koni mechanicznych. Dzięki temu scrambler w stylu retro osiąga prędkość maksymalną 125 kilometrów na godzinę.
Na rynku chińskim Honda oferuje model CL300 w dwóch wersjach wyposażenia — standardowej i premium — które różnią się grafiką i estetyką. Ponadto podobnie jak CL500, mniejszy CL300 porusza się na 19-calowych kołach przednich i 17-calowych kołach tylnych. Motocykl posiada również osłony widelca oraz dwupoziomowe siodło typu "tuck-and-roll".
Niestety CL300 został zatwierdzony do sprzedaży i wprowadzony na rynek tylko w Państwie Środka, przynajmniej jak dotąd. Honda zastrzegła również nazwę CL300 w innych krajach na wschodzie, takich jak Tajlandia, Australia i Nowa Zelandia, więc być może w niedalekiej przyszłości trafi również na tamtejsze rynki.
Na razie ma żadnych przesłanek, że CL300 znajdzie drogę na rynki zachodnie, ale z Rebel 300 - który dzieli platformę z CL300 - jest sprzedawany na Zachodzie, można oczekiwać, że CL300 trafi również do nas, chociaż trudno spekulować, kiedy to miałoby się stać.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze