tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson Street Bob Special Edition FXDBB - special?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson Street Bob Special Edition FXDBB - special?

Autor: Lovtza 2014.06.02, 14:38 17 Drukuj

Street Bob Special Edition FXDBB to bardziej dopieszczona wersja standardowego Street Boba, o ile oczywiście w przypadku motocykli H-D słowo "standard" znajduje jakiekolwiek zastosowanie. Co stoi za słowem Special Edition i czy dopłata 4000 zł w stosunku do "zwykłego" Street Bob ma sens?

Harley-Davidson o kosmicznie rozbudowanych oznaczeniu Street Bob Special Edition FXDBB wyróżnia się kilkoma szczegółami. Przede wszystkim zastosowano w nim silnik Twin Cam 103. W standardowym modelu mamy Twin Cam 96 (a przynajmniej oficjalnie, bo w większość modeli trafiających do sprzedaży i tak upychany jest Twin Cam 103). Do tego dochodzą zmiany stylistyczne. Model Special Edition wyposażono w inną kierownicę (typu drag), dorzucono aluminiowe felgi zamiast szprychowych, niskoprofilowe dwuosobowe siodło Badlander, dwubarwne malowanie i kilka innych detali wyróżniających FXDBB z gamy pozostałych maszyn z Milwaukee.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Za starami jest naturalnie i wygodnie – o ile oczywiście ktoś lubi tego typu pozycję. Nogi wysunięte są mocno do przodu, ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe motocyklem. Maszyna fajnie się prezentuje, choć lakier rzucony na silnik i kilka elementów nie do każdego musi przemówić. Mi osobiście kojarzy się z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Tradycyjnie brakuje schowka, ale nie są to minusy, które jakoś koszmarnie uprzykrzają życie.

Przejdźmy do jazdy. Twin Cam 103 to marka sama w sobie i osobiście uwielbiam tą jednostkę napędową. Wygląd i dźwięk które są nie do podrobienia, ale także precyzyjna reakcja na gaz, czyste zmiany biegów i niskie (!) zużycie paliwa. Ten silnik ma kopa, Street Bobem da się jeździć naprawdę dynamicznie! Co ważne wibracji jest dokładnie tyle ile powinno być, kierowcy nie męczą drętwiejące dłonie, czy wiecznie rozmazany obraz w lusterkach.

Ustawienia zawieszeń to jasny komunikat na jakie drogi została zbudowana ta maszyna – czyli na drogi o dobrej jakości nawierzchniach. Tutaj także mamy często spotykaną w amerykańskich motocyklach kombinację relatywnie miękkich sprężyn i mocnych tłumień. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdza się na gładkich jak stół asfaltach zapewniając wysoki komfort. Gorzej jest na gorszych, albo miejskich drogach, gdzie kierowca i pasażer znosić muszą dosyć mocne wstrząsy… Generalnie pod względem podwoziowym jest bardzo podobna do wielu innych modeli H-D. Jest stabilnie, spokojnie, ale jednocześnie motocykl jest zwrotny i prowadzi się go relatywnie łatwo. Jest jedynie jedno małe ale…

Dobór ogumienia w tym motocyklu to jakieś koszmarne nieporozumienie. O ile na suchej nawierzchni założone oryginalnie na koła gumy Michelin Scorcher zapewniają niezłą przyczepność i dobrą informację zwrotną, o tyle w deszczu ich przyczepność jest skandalicznie niska. Ja rozumiem, że Harley-Davidson lepiej niż ja zna swoich klientów i pewnie wie, że wyciągają oni swoje maszyny z garażu wyłącznie przy dobrej pogodzie. Niemniej jednak dla osoby która, jak ja, jeździ w każdych warunkach atmosferycznych zachowanie Scorcherów będzie szokiem i to szokiem negatywnym. Motocykl ślizga się na każdej malowanej linii, na przejściach dla pieszych, na łatach ze smoły. Nieco więcej gazu (a piec ma sporo pary) i poczujesz się jak zawodnik flat tracku, bo tył błyskawicznie wchodzi w poślizg i stawia wóz bokiem. Dynamiczniejsze ruszenie spod świateł w deszczu? Zapomnij…

Moje wnioski są takie, że dla harleyowego laika za jakiego się uważam, w Street Bobie Special Edition… nie ma niczego specjalnego. Ten motocykl nie wywołał we mnie żadnych ponadprzeciętnie pozytywnych uczuć. Jest dopracowany, fajnie przyspiesza i nieźle skręca, robi to co potrzeba, ale nie robi niczego co byłoby „Special”. Nie jest tak czadowy i klimatyczny jak Softail Slim, nie ma takiej charyzmy jak Breakout i nie da rady powygłupiać się nim tak jak XRem 1200. Dlatego ja nie kupiłbym Street Boba, wolałbym dopłacić i wziąć Breakouta.

Pulsy dodatnie

- prezencja
- dopracowany do perfekcji układ napędowy
- pozycja kierowcy
- stabilność

Plusy ujemne

- brak przyczepności na mokrej nawierzchni
- braki w ergonomii (np. brak schowka)
- ograniczona możliwość pochyleń

Dane techniczne:

WYMIARY
Długość 2,395 mm
Wysokość siedzenia (bez obciążenia) 7 680 mm
Prześwit 120 mm
Kąt pochylenia główki ramy 29
Wyprzedzenie 119 mm
Rozstaw osi 1,630 mm
Opony, przód 100/90-19 57H
Opony, tył 160/70-17 73V
Pojemność zbiornika paliwa 17.8 l
Objętość oleju 3,3 l
Masa (bez płynów) 290 kg
Masa (gotowy do eksploatacji) 305 kg
SILNIK
Silnik 2 Chłodzony powietrzem, Twin Cam 103™
Średnica cylindra 98,4 mm
Skok tłoka 111.1 mm
Pojemność skokowa 1,690 cc
Stopień sprężania 9.6:1
Układ paliwowy Elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Wstępne przeniesienie napędu Łańcuch, przełożenie 34/46
Przełożenie 1 bieg 9.311
Przełożenie 2 bieg 6.454
Przełożenie 3 bieg 4.793
Przełożenie 4 bieg 3.882
Przełożenie 5 bieg 3.307
Przełożenie 6 bieg 2.79
PODWOZIE
Wydech Chromowany, krótki wydech z dwoma tłumikami
Koła, przód, odlew aluminiowy
Koła, tył, odlew aluminiowy
Hamulce 4-tłoczkowe stałe z przodu i 2-tłoczkowe pływające z tyłu
OSIĄGI
Metoda testowania momentu obrotowego EEC/95/1
Moment obrotowy silnika: 130 Nm
Moment obrotowy silnika (obr/min) 3000
Przechył boczny, prawy (°) 30
Przechył boczny, lewy (°) 31
Zużycie paliwa (średnie) 5.6 l/100 km
UKłAD ELEKTRYCZNY
Lampki kontrolne 8 Światła drogowe, bieg jałowy, niskie ciśnienie oleju, diagnostyka silnika, kierunkowskazy, system zabezpieczający, 6. bieg, niski poziom paliwa, ABS
Wskaźniki Montowany na zbiorniku paliwa elektroniczny prędkościomierz z licznikiem przebiegu, zegar, podwójny licznik przebiegu dziennego, wyświetlanie obrotów/biegu, licznik zasięgu, kontrolki LED; wskaźnik poziomu paliwa
CENA
od 66 000 zł (w zależności od wersji i aktualnego kursu Euro)
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014 wyjazdHarley Davidson Street Bob Special Edition 2014 jazda
NAS Analytics TAG
Jazda Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014Nowy Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014
Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014Zlozenie Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014
Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014 od tyluHarley Davidson Street Bob Special Edition 2014 FXDBB
pomost Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014 FXDBBHarley Davidson Street Bob Special Edition 2014 FXDBB na molo
Harley Davidson Street Bob Special Edition 2014 FXDBB statycznieLampa przednia Harley Davidson Street Bob Special Edition
Blotnik Harley Davidson Street Bob Special EditionFiltr powietrza Harley Davidson Street Bob Special Edition
Hamulec Harley Davidson Street Bob Special EditionHarley Davidson Street Bob Special Edition
Harley Davidson Street Bob Special Edition koncowki wydechuHarley Davidson Street Bob Special Edition zegary
Naped Harley Davidson Street Bob Special EditionPodnozki Harley Davidson Street Bob Special Edition
Przednie kolo Harley Davidson Street Bob Special EditionPrzedni hamulec Harley Davidson Street Bob Special Edition
Przelaczniki Harley Davidson Street Bob Special EditionPrzelacznik Harley Davidson Street Bob Special Edition
Regulator Harley Davidson Street Bob Special EditionSilnik Harley Davidson Street Bob Special Edition
Siodlo pasazera Harley Davidson Street Bob Special EditionTlumiki Harley Davidson Street Bob Special Edition
Twin Cam 103 Harley Davidson Street Bob Special EditionTwin Cam Harley Davidson Street Bob Special Edition
Tylny hamulec Harley Davidson Street Bob Special EditionWydechy Harley Davidson Street Bob Special Edition
 Zacisk Harley Davidson Street Bob Special Edition
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: Yoshi 03/06/2014 08:42

Sprawd¼ jeszcze raz.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê