tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Czech - To se nevrati! - strona 6
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Czech - To se nevrati! - strona 6

Autor: Michał „Mick" Fiałkowski 2007.08.29, 14:00 12 Drukuj

Dramatyczna walka o pozycje startowe

 

NAS Analytics TAG

Sobota pełna emocji

 

Sesja kwalifikacyjna klasy MotoGP przebiegła w istnie dramatycznym stylu. Casey Stoner musiał wrócić do garażu zespołu Ducati Marlboro zaraz po wyjeździe na tor z powodu problemów z tylnym hamulcem. Mechanicy Australijczyka musieli wymienić cały, wadliwy element, skutecznie pozbawiając go dwudziestu z sześćdziesięciu minut dostępnych podczas sesji. 21'letni lider klasyfikacji generalnej klasy MotoGP nie miał jednak powodów do paniki. Opracowane podczas piątkowych treningów ustawienia na wyścig idealnie spisały się także w sobotę rano, dlatego po naprawieniu awarii, Stoner mógł na tor wyjechać od razu na oponach kwalifikacyjnych i zapomnieć o dopracowywaniu setupu na niedzielę.

W międzyczasie na czele tabeli z czasami zmieniali się m.in. Capirossi, Vermeulen, Hayden i Hopkins. Loris powrócił na pierwszą pozycję w momencie w którym z garażu wyjechał Stoner, który chwilę później wykręcił drugi wynik sesji. Na piętnaście minut przed końcem Australijczyk poprawił jednak wynik swojego zespołowego kolegi, zapewniając sobie trzecie z rzędu pole position.

„Od wczorajszego popołudnia nie zmienialiśmy zbyt wiele jeśli chodzi o ustawienia motocykla." - wyjaśniał Stoner. „Niestety podczas sesji kwalifikacyjnej miałem mały problem z tylnym hamulcem i musieliśmy wymienić cały komponent. Straciłem trochę czasu ale wiedziałem, że mam dobre ustawienia maszyny na wyścig oraz jak powinny zachować się opony, dlatego nie musiałem zaliczać zbyt wielu okrążeń podczas kwalifikacji."

Nieoczekiwanie w pierwszym rzędzie dołączyli do Australijczyka zawodnicy ekipy Repsol Honda. „Może nie rzuciliśmy wszystkich na kolana naszym tempem ale wydaje mi się, że jesteśmy znacznie szybsi niż wygląda to na kartce z wynikami sesji kwalifikacyjnej." - wyjaśniał zadowolony, drugi, Nicky Hayden. „Dość mocno zmieniliśmy dzisiaj ustawienia przednich widelców i mogłem dzięki temu zejść poniżej granicy 1:59 na okrążeniu. Motocykl dobrze spisywał się na oponach kwalifikacyjnych i mam nadzieję, że uda mi się jutro zamienić start z pierwszego rzędu na dobry finisz w wyścigu. Korzystam w ten weekend z kilku nowych części, ale dzisiaj skupiliśmy się na ustawieniach maszyny przed wyścigiem. Nie chcieliśmy marnować zbyt wiele czasu na testowanie różnych rozwiązań. Tym zajmiemy się podczas testu. Ostatnich kilka rund, poza Laguną, było dla nas całkiem udanych, więc mam nadzieję, że utrzymamy ten poziom. W tym roku wiele zależy od opon ale nasze ogumienie spisuje się tutaj całkiem nieźle."

„Podobnie jak podczas kilku ostatnich wyścigów, wydaje mi się, że jutro losy wyścigu rozstrzygną się dzięki oponom, dlatego musimy maksymalnie skorzystać z szansy jaką daje nam start z pierwszego rzędu," - przyznał Pedrosa, wyraźnie zawiedziony z zachowania swoich wyścigowych mieszanek Michelin. „Start będzie kluczowy. Rano mieliśmy bardzo duże problemy z oponami ale poprawiliśmy sytuację popołudniu dzięki modyfikacji ustawień motocykla."

Na start z pierwszego rzędu liczył John Hopkins, który jednak w ostatnich minutach sesji wypadł z toru i nie mógł już poprawić swojego czasu. Wcześniejszy wynik Anglo-Amerykanina był i tak na tyle dobry, aby umożliwić mu zapewnienie sobie czwartej pozycji, przed Francuzem Randy'm de Puniet i Włochem Valentino Rossim.

Zgodnie oczekiwaniami, kolejne pole position w klasie 250ccm wywalczył lider klasyfikacji generalnej i obrońca mistrzowskiego tytułu, Hiszpan Jorge Lorenzo. „To dla mnie wyjątkowy tor, ponieważ bardzo dobrze pasuje mojemu stylowi jazdy." - wyjaśniał pochodzący z Majorki Lorenzo. „Wczoraj i dziś rano mieliśmy pewne problemy z przednim zawieszeniem, ale moim mechanikom udało się wyeliminować je przed sesją kwalifikacyjną. Wiem, że czeka mnie jutro ciężki wyścig ponieważ nasi rywale są także bardzo szybcy. Postaram się wygrać, ale nawet jeśli się nie uda, nie będzie to dla mnie problem."

„Jestem bardzo zadowolony, ponieważ chyba nikt nie spodziewał się, że 125'tką uda się przełamać barierę dwóch minut i siedmiu sekund." - cieszył się zdobywca pole position w klasie 125ccm, Węgier Gabor Talmacsi, który uzyskał niesamowity czas 2:06.861. „Jutro spodziewamy się ponad trzydziestu tysięcy węgierskich kibiców, więc czuję się jak w domu. Zresztą tor w Brnie od Budapesztu dzieli zaledwie nieco ponad trzysta kilometrów. Moim celem jest świetny start i ucieczka rywalom podobnie jak podczas Grand Prix Niemiec. Na Sachsenringu znaleźliśmy świetne ustawienia motocykla, które doskonale działają także tutaj. Maszyna bardzo łatwo się prowadzi, o wiele lepiej zmienia kierunki, a jednocześnie tylna opona wytrzymuje znacznie dłużej. Dzięki temu mam jeszcze większą motywację."

6-1-Ducati Stoner
6-2-Ducati Capirossi
6-3-Honda Hayden
6-4-Honda Pedrosa
NAS Analytics TAG

Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę