tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Scrambler Desert Sled - pustynne sanki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati Scrambler Desert Sled - pustynne sanki

Autor: Lovtza 2017.01.24, 09:53 12 Drukuj

O tym jak ważną dla Ducati rodziną są Scramblery niech świadczy fakt, że w ostatnich dwóch latach bolońska fabryka sprzedała ich aż 32 tysiące egzemplarzy! Dla małej wytwórni z Borgo Panigale to ogromny sukces, szczególnie biorąc pod uwagę ambitną politykę wzrostu forsowaną przez zarząd firmy. W sezonie 2016 bez Scramblerów, które stanowiły 28,2% sprzedaży nie tylko nie byłoby szóstego z rzędu zwiększania sprzedaży, ale najprawdopodobniej byłoby spadki…

Dlatego też rodzina, która przed swoim wejściem do sprzedaży miała grono zagorzałych przeciwników wewnątrz firmy, teraz stała się oczkiem w głowie zarządu Ducati. Okazało się przy okazji, że na maszynach tych Włosi są w stanie nieźle zarobić. Bez potrzeby karkołomnego R&D i kosmicznych technologii można bowiem drogo sprzedać całkiem prosty od strony technicznej pojazd. A zatem – chwilo trwaj!

NAS Analytics TAG

Kierunek pustynia

Desert Sled łudząco przypomina swoje rodzeństwo, ale jest w nim kilka fajnych wyróżników. Przede wszystkim nowy Ducat ma podwyższone i zupełnie zmienione zawieszenie. Wygląda przez to zdecydowanie lepiej, bo nisko zawieszone Scramblery z dotychczas produkowanych modeli nie wyglądają na rasowe wszędołazy. To co najwyższej takie miejskie krawężnikołazy. Tymczasem Desert Sled ma sporo atutów, które nie sprowadzają się do kosmetyki. Poza wyższym zawieszeniem mamy tutaj również lepiej przystosowaną do jazdy w terenie kierownicę, opony o agresywniejszym bieżniku, osłonę silnika, inaczej przygotowaną kanapę, która nieźle radzi sobie podczas jazdy na stojąco. Maszynę wyposażyć można też w szereg przydatnych akcesoriów, począwszy od osłony chłodnicy, przez osłony dłoni, a skończywszy na drobnych dodatkach, typu bajeranckie kierunkowskazy, lub minimalistyczny wieszak na tablicę rejestracyjną. Bajeranckich ciuchów, kocyków na piknik i koszul w kratkę i innego dobra z katalogu akcesoriów nawet nie liczę!

Oczywiście minusy Scramblera zostały zachowane w nowym modelu. Zbyt mały zbiornik paliwa, zegary które wyglądają jak kupione w dziale Automotive na Aliexpress, czy brak sensownego schowka. No ale najwyraźniej tak to ma wyglądać i basta.

Inżynieria głupcze!

Od strony technicznej Desert Sled jest zupełnie nowym motocyklem. Wiem, że w czasach gdy codziennie jesteście atakowani marketingową papką o czymś zupełnie nowym i zupełnie wyjątkowym to trudno uwierzyć Wam w takie zapewnienie. Ale tak jest w rzeczy samej. W nowym motocyklu zmiana funkcji pociągnęła za sobą ogromne zmiany w formie. Przykłady?

Zmiany w konstrukcji pojazdu wymusiła modyfikacja zawieszeń. Potężny widelec KYB o skoku 200mm i wahacz wydłużony o 25mm pozwalają teraz na solidne skoki i ofensywne ciśnięcie po wertepach, szczególnie że teraz przodu mamy 19 calowe koło. Aby motocykl wytrzymał takie harce konieczne było wzmocnienie ramy w okolicy silnika, tak aby jednostka napędowa utrzymała się w swoich mocowaniach. Ponadto konieczne było wspawanie poziomej rury w kratownicę ramy z lewej strony. Zadaniem tej rurki jest usztywnienie ramy w miejscu gdzie przenoszone są na nią obciążenia z amortyzatora. Dłuższy wahacz ma poprawić stabilność motocykla, szczególnie w czasie jazdy poza asfaltami.

Zmiany wprowadzone przez inżynierów dały skokowy wzrost możliwości terenowych, ale zaowocowały również nieprzyjemnym skutkiem ubocznym. Jest nim spory wzrost masy własnej pojazdu, która zwiększyła się o blisko 20 kilogramów. Sporo jak na średniej wielkości motocykl jakim jest Scrambler i bardzo sporo jak na maszynę o mocy 75KM.

A skoro jesteśmy przy osiągach… Scramblera, tak jak jego poprzedników, napędza V2 o pojemności 803cc zaadoptowany z Monstera 796. Nie jest to przesadnie wyrafinowana jednostka napędowa z chłodzeniem powietrzem i dwoma zaworami na cylinder, ale w tej konstrukcji mało zorientowanej na osiągi sprawdza się idealnie. Co równie ważne, moc musiała znaleźć się na rozrywkowym, ale przyjaznym poziomie, bo ten motocykl ma być użytkowany nie tylko przez młodych, zamożnych bywalców kawiarni na Placu Zbawiciela, ale także początkujących motocyklistów i motocyklistki.

Jednostka napędowa pozostała zatem bez zmian. To znaczy - tak twierdzą inżynierowie Ducati. Ale twierdzeniom tym przeczą trochę deklaracje o dostosowaniu silnika do normy Euro4. Co prawda moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy są takie same jak wcześniej, ale moment obrotowy jest osiągany 2000 obr/min później. To ogromna różnica, a w praktyce oznacza to, że słabszy jest dół i średni zakres obrotów silnika. Na ile wpływa to na jazdę? Tylko test porównawczy z poprzednim modelem mógłby dać precyzyjną odpowiedź na tak postawione pytanie.

Pustynne sanki

Pomijając te dywagację nowym Desert Sledem jeździ się świetnie. Dynamiki z pewnością nie jest więcej, ale to co się zmieniło to praca podwozia. Widelec Kayaby nie tylko jest o wiele wytrzymalszy i masywniejszy, ale również działa o wiele precyzyjniej. Podoba mi się jego zestrojenie, dzięki czemu jest on teraz o wiele bardziej czuły. Desert Sled nie nurkuje na hamowaniu, nie wstaje zbyt gwałtowanie po puszczeniu hamulca, daje dobrą informację zwrotną. Jeszcze lepszy jest amortyzator z tyłu. Scrambler nie buja się, nie podskakuje, dobrze wybiera również wszelkie nierówności. Nie wali też w kręgosłup na dziurach. Maszyna generalnie rzecz biorąc jest dobrze wyważona i neutralna. Sanki z Bolonii da się rozbujać do 160 km/h, ale generalnie dynamika głowy nie urywa. Wiem, że to nie jest fura do bicia rekordów, ale opór z jakim Scrambler idzie na gumę z drugiego biegu pozostawia pewien niedosyt…

W terenie dostaniesz maksimum tego, co uliczna maszyna może pokazać poza asfaltem. Skacze, jeździ bokami, dobrze wybiera dziury. Dobija tylko wtedy gdy zostanie brutalnie, albo bezmyślnie potraktowany. Zawias spisuje się naprawdę nieźle, a przednie 19 calowe koło robi robotę. Całość nieźle się też prowadzi, choć oczywiście mówimy tutaj o prowadzeniu niezłym jak na maszynę drogową zaadoptowaną do jazdy w terenie, a nie odwrotnie. Do fenomenalnej Multistrady Enduro to trochę Scramblerowi brakuje. Swoją drogą myślę sobie, że dopiero teraz ten motocykl zasługuje na miano rasowego Scramblera, czyli maszyny do jeżdżenia wszędzie. Bo rzeczywiście dobrze się ona do tego nadaje. Gdyby tylko piec miał nieco więcej pary i nie czekał tak długo na reakcję po odkręceniu gazu to byłoby fantastycznie.

Z pustyni włoskiej do polskiej

W Polsce Pustynne Sanki niekoniecznie będą miał tak dobry poślizg, jak życzyć sobie tego może producent z Bolonii. Największym wyzwaniem będzie tutaj cena. 52900 zł to całkiem sporo jak za motocykl o mocy 75KM i bez kontroli trakcji. Sytuację pogarsza fakt, że w ostatnim czasie Włochom wyrosła mocna konkurencja. Ta najmocniejsza to BMW R nineT Scrambler, który kosztuje w bazowej wersji niewiele więcej (ceny Beemki startują od 54 tysięcy zł), a jednocześnie oferuje zdecydowanie lepsze osiągi i sporo elektroniki, w tym kontrolę trakcji. Scrambler od Triumpha to też trudny orzech do zgryzienia. Osiągi i specyfikację ma podobną do tej jaką proponuje Desert Sled, ale wyposażono go w więcej gadżetów (tak, również w kontrolę trakcji), a wszystko to oferowane jest w cenie 9000 zł niższej w porównaniu z prezentowaną maszyną. Wiem, że Ducati nie walczy o klientów ceną, ale czynnik finansowy to zawsze jedna ze składowych decyzji zakupowej.

Niezależnie od tego Ducati Scrambler Desert Sled to najlepszy ze Scramblerów jakie dotychczas wyjechały z Bolonii. Właściwie to myślę sobie, że ten motocykl od początku właśnie tak powinien wyglądać i tak powinien jeździć. Jeśli tylko jesteś w stanie przełknąć koszty, to nie wahaj się. Jazda tym sprzętem daje ogromną frajdę.

Dane techniczne:

Model Ducati Scrambler Desert Sled 2017
Silnik
Typ V-Twin, 2 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa 803 cc
Średnica x skok tłoka 88 x 66 mm
Stopień sprężania 11:01
Moc 75 KM (55 kW) @ 8,250 rpm
Moment 50 lb-ft (68 Nm) @ 7,750 rpm
Zasilanie Elektroniczny wtrysk paliwa, gardziele 50 mm
Układ wydechowy Wykonany ze stali nierdzewnej, katalizator, dwie sondy Lambda, tłumik końcowy z aluminium
Emisja spalin Euro 4
Spalanie i emisja CO2 5.1 l/100 km - CO2 119 g/km
Przeniesienie napędu
Skrzynia biegów 6 biegowa
Przełożenia 1=32/13 2=30/18 3=28/21 4=26/23 5=22/22 6=24/26
Przełożenie wstępne Koła zębate, 1.85:1
Przełożenie końcowe Łańcuch, zębatki 15/46
Sprzęgło APTC, wielotarczowe mokre, sterowane linką
Podwozie
Rama Stalowa, spawana z rur
Zawieszenie przednie Widelec USD 46 mm, regulacja dobicia i odbicia
Skok przedniego koła 200 mm
Przednie koło Szprychowe, z aluminiową obręczą 3.00" x 19"
Opona przód Pirelli SCORPION™ RALLY STR 120/70 R19
Zawieszenie tylne Amortyzaotor Kayaba z regulacja napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, dwuramienny aluminiowy wahacz
Skok tylnego koła 200 mm
Tylne koło Szprychowe, z aluminiową obręczą 4.50" x 17"
Opona tył Pirelli SCORPION™ RALLY STR 170/60 R17
Hamulec przód Tarcza 330 mm, zacisk Brembo czterotłoczkowy, ABS
Hamulec tył Tarcza 245 mm, zacisk 1 tłoczkowy, ABS
Wyświetlacz LCD
Wymiary i wagi
Rozstaw osi 1,505 mm
Kąt główki ramy 24°
Wyprzedzenie 112 mm
Kąt sterowania 35 °
Pojemność baku 13.5 l
Masa własna 191 kg
Waga pojazdu gotowego do jazdy 207 kg
Wysokość siodła 860 mm, dostępne akcecoryjne niższe siodło na 840 mm
Wysokość 1,213 mm
Szerokość 940 mm
Długość 2,200 mm
Liczba miejsc 2
Warunki gwarancji 24 miesiące, nielimitowany przebieg
Przegląd co 12,000 km / 12 miesięcy
Cena: 52900 zł
Advertisement
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Test Ducati Desert Sled Tabernas rideTest Ducati Desert Sled Tabernas powerslide
Advertisement
NAS Analytics TAG
Test Ducati Desert Sled TabernasTest Ducati Desert Sled Tabernas droga
Test Ducati Desert Sled Tabernas jazdaTest Ducati Desert Sled Tabernas teren
Ducati Scrambler Desert SledDucati Scrambler Desert Sled Fort Bravo
Motocykle Ducati Scrambler Desert SledDucati Scrambler Desert Sled na trasie
Prawy przod Scrambler Desert Sled 2017Lewy tyl Scrambler Desert Sled 2017
Scrambler Desert Sled 2017Prawy tyl Scrambler Desert Sled 2017
Scrambler Desert Sled 2017 fortScrambler Desert Sled 2017 czerwony
Scrambler Desert Sled 2017 tylScrambler Desert Sled 2017 kolorystyka
Scrambler Desert Sled 2017 pustyniaDucati Scrambler Desert Sled Tabernas
Bak Ducati Scrambler Desert Sled TabernasBlotnik Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Ducati Scrambler Desert Sled TabernasDucati Scrambler Desert Sled Tabernas kanapa
Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas kierownicaDucati Scrambler Desert Sled Tabernas przod
Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas SilnikDucati Scrambler Desert Sled Tabernas zegary
Hamulce tylny Ducati Scrambler Desert Sled TabernasHamulec tyl Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Kanapa Ducati Scrambler Desert Sled TabernasKierownica Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Lampa Ducati Scrambler Desert Sled TabernasLogo Ducati Scrambler Desert Sled
Siedzenie Ducati Scrambler Desert Sled Tabernasmocowanie kierownicy Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Oslony Ducati Scrambler Desert Sled TabernasPrzednie kolo Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Przod Ducati Scrambler Desert Sled TabernasRozporka Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
V2 Ducati Scrambler Desert Sled TabernasZawieszenie Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
testy Ducati Scrambler Desert SledWydech Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
 Lusterko Ducati Scrambler Desert Sled Tabernas
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê