Ducati Desmosedici GP11 ujawnione!
We Włoszech święta przyszły później. Chodzi oczywiście o imprezę organizowaną przez Ducati oraz Ferrari. Najciekawszym wydarzeniem do tej pory było oczywiście zaprezentowanie Valentino Rossiego w barwach Ducati Corse, a kolejnym powodem do radości jest premiera nowiutkiego Ducati Desmosedici GP11. Oczywiście całą uwagę skupia egzemplarz Rossiego. Może dlatego, że dość niefortunnie łączy w sobie, tak samo jak kombinezon Doctora, stonowaną czerwień i biel Ducati z krzykliwymi i jaskrawymi motywami charakterystycznymi dla Rossiego. O gustach się nie dyskutuje, ale faktem niezaprzeczalnym jest, że motocykl będzie zauważalny. Nicky Hayden zamiast elementów żółto-zielonych ma karbon, no i przyznajmy, że takie zestawienie wygląda milej dla oka.
Zmienił się również kształt nowego Desmosedici. Przede wszystkim chodzi o przednią owiewkę oraz nieduże spojlery, testowane w poprzednim sezonie przez Caseya Stonera. Jak powiedział Filippo Preziosi, dyrektor Ducati Corse, główne zmiany w GP11 dotyczą tego, co jest w środku. Wykres momentu obrotowego jest bardziej płaski, a charakterystyka silnika zdecydowanie bardziej przyjazna. Zmodyfikowana aerodynamika zapewnia mniejszy opór powietrza, co oznacza większą prędkość, równocześnie zapobiegając odrywaniu się przedniego koła. Rama i wahacz również zostały zmienione względem sztywności. Jeżeli chodzi o elektronikę, to jest ona wciąż w fazie rozwoju, a główny nacisk kładzie się na kontrolę trakcji i zapobieganie wheelie.
Odnosząc się do Rossiego, Filippo jest zachwycony tym, jak The Doctor współpracuje z mechanikami i bardzo jest dla nich pomocny w analizowaniu danych. Zauważył również opanowanie i optymizm, które Valentino rozsiewa dookoła siebie, a co wcale nie jest takie łatwe pracując pod naciskiem.
Zobaczcie, jak wyglądała prezentacja nowych Desmosedici GP11. Miejmy nadzieję, że nie będą się one psuły tak, jak stary skuter śnieżny polarisa:
Dane techniczne Ducati Desmosedici GP11:
| Silnik: | 4-suwowy, V4 o rozwarciu 90 st., chłodzony cieczą, desmodromiczny rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder |
| Pojemność: | 799ccm |
| Moc: | ponad 200 KM |
| Maks. prędkość: | ponad 310km/h |
| Skrzynia biegów: | 6-biegowa ze zmiennymi przełożeniami, wielotarczowe suche sprzęgło antyhoppingowe, napęd łańcuchem |
| Zasilanie: | bezpośredni, elektroniczny wtrysk Magneti Marelli, cztery przepustnice z dodatkowymi wtryskami przed zaworami motylkowymi, sterowane przez EVO TCF |
| Paliwo: | Shell V-Power Racing |
| Olej: | Shell Advance Ultra 4 |
| Zapłon: | Magneti Marelli |
| Wydech: | Termignoni |
| Przeniesienie napędu: | Łańcuch Regina |
| Owiewki: | Karbonowe |
| Zawieszenie: | Widelec Ohlins USD 48mm, amortyzator Ohlins. Pełna regulacja |
| Opony: | Bridgestone, 16.5 " |
| Hamulce: | Brembo. Przód: dwie karbonowe, pływające tarcze 320mm, 4-tłoczkowe zaciski. Tył: pojedyncza stalowa tarcza z 2-tłoczkowym zaciskiem. |
| Waga na sucho: | 150 kg |
|
|




























Komentarze 3
Poka wszystkie komentarzeWsppracujecie z blogiem Asphalt & Rubber? Jeeli tak, to w sumie nie mam pretensji, ale jeeli nie, to LITOCI. Wicej inwecji podczas wymylania tytuu 'newsa'. Nie mam w sumie alu, e 3/4 ...
OdpowiedzTo wedug mnie najpikniejsze Desmosedici w historii, oczywicie w malowaniu Haydena. Ciekawe jak bdzie si sprawowao w przyszym sezonie?
OdpowiedzDla mnie najpikniejsze Desmosedici to byo w sezonie 03 i 06. Dwie rury to jednak byo co.
OdpowiedzTen ty kolor Rossi'ego oszpeca strasznie pikne Ducati.
Odpowiedzpopieram, te wstawki to festyn z odpustu ;-)
Odpowiedz