Ducati 1299 Panigale już niebawem?
Czy ktoś w czasie jazdy Ducati Panigale (które ma 195 KM i waży 188 kg) stwierdził kiedykolwiek "Hmmm, jest całkiem niezłe, ale... przydałoby się tutaj nieco więcej mocy"? Jak się okazuje, ktoś musiał tak stwierdzić, bo wygląda na to, ze Ducati 1299 Panigale jest w drodze. Skąd to wiemy? Przez zupełny przypadek. Zdjęcie, które widzicie obok został opublikowane przez pewien salon Ducati na Facebooku z okazji celebracji dobrych wyników sprzedaży. To prawda, gość po lewej ma wyjątkowo przystojnego wąsa, ale nas bardziej interesuje tło.
Otóż, widnieje na nich Ducati Panigale, ale uwagę zwraca liczba na owiewkach - 1299. Obecne Ducati Panigale jest wyposażone w silnik Superquadro o pojemności 1199 cm3. Czyżby szykował się skok pojemności? Autorom fotki pewnie się oberwało, bo zdjęcie zostało usunięte i wrzucone na nowo jako okrojone, ale Internet nie zapomina.
Aż boimy się myśleć, czym będzie nowe Panigale 1299. Kawasaki przygotowuje Ninję H2 z kompresorem, BMW przygotowuje nowe S1000RR, a Ducati najwyraźniej przygotowuje myśliwiec drogowy. Bądźcie czujni. Jesienne targi motocyklowe niebawem.


Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeMówiąc krótko - Ducati wymiękło. I teraz będzie chciało postawić organizatora WSBK przed faktem dokonanym. A może Dorna nawet sie po cichu na to zgodziła i teraz grzecznie zmieni regulamin? ...
OdpowiedzJa nie widzę sensu dlaczego Panigale ma konkurować z litrami. Panigale jest klasą samą w sobie ma potężny silnik o DUŻEJ pojemności i jak chcą ją jeszcze powiększyć to świetna wiadomość. Przyda się...
OdpowiedzNa szczescie nie wszyscy producenci patrza tylko na regulaminy WSBK. Co mi z tego, ze moj sprzet ma przepisowa pojemnosc? Ja nie startuje w wyscigach - podobnie jak 99% z nas. Jezeli moge miec wiecej ccm i dzieki temu lepsze moto na droge (Panigale 899 a nie Panigale 750) - to DLACZEGO NIBY NIE? :)
OdpowiedzNo pewnie czemu by nie, jutro 1299, a za tydzień 1399. Litr to je litr, a nie jakieś 1198, 99. Niech zrobią litra, który będzie konkurował z s1000rr, zx10r, gsrx etc. A teraz, proszę o hejt.
OdpowiedzSpójrz na to z drugiej strony, to nie Panigale ma konkurować z litrami tylko litry mają konkurować z Panigale.
OdpowiedzMarianku chyba Ci się coś pomieszało w główce. LITR TO LITR. Może teraz dotrze to do Ciebie.. To po prostu oznaka tego że Ducati nie jest w stanie nawiązać równej konkurencji z innymi. Odnoszę wrażenie że zrobienie superbike-a 1299cm3 jest trochę na wyrost. Silnik ma być duży bo ptaszek jest malutki. Ale ok wielu się to spodoba. Dla mnie osobiście to jest głupie. Superbike to litr i takie jest moje zdanie. PZDR
OdpowiedzTo tylko kwestia zrozumienia filozofii budowy motocykla ja i różnych koncepcji ale do tego trzeba było skończyć więcej niż 7 klas szkoły podstawowej.
OdpowiedzMyślę że tutaj kolega ma rację, bo jeżeli Ducati może zaskoczyć tylko większą pojemnością (co za tym idzie mocą i momentem które i tak bez elektronicznych wspomagaczy są nie do ogarnięcia) to chyba zły kierunek. Taki gigant, legendarna włoszczyzna, ale zamiast iść z duchem czasu to powtarza historię.
OdpowiedzRegulamin WSBK jest jasny...
Odpowiedz