Aprilia wycofuje siê z Moto2
Nie wystartuje ani zespó³ fabryczny Aprilii, ani ¿aden z prywatnych, korzystaj±cych z ich maszyn
Piaggio, w³a¶ciciel Aprilii, z³o¿y³o o¶wiadczenie, ¿e w³oski producent porzuca wszystkie plany zwi±zane z klas± Moto2. Przez tak± decyzjê nie wystartuje ani zespó³ fabryczny Aprilii, ani ¿aden z prywatnych, korzystaj±cych z ich maszyn
G³ównym powodem rezygnacji Aprilii jest fakt, ¿e wszystkie motocykle musz± byæ wyposa¿one w jednakowy silnik, wyprodukowany przez Hondê. Ciekawe jest, ¿e by³o to wiadome ju¿ od 5. maja, a rama Aprilii zosta³a ju¿ prawie ukoñczona.
Aprilia: „To by³oby bezcelowe i szkodliwe dla wizerunku du¿ego producenta w³oskich motocykli, który zdoby³ 43 tytu³y w ¶wiatowych wy¶cigach drogowych i offroadowych, gdyby wzi±³ udzia³u w zawodach, opieraj±cych siê na silniku opracowanym przez rywala."
W zwi±zku z tym Aprilia pozostanie tylko w klasie GP 125. Do tego, poza brakiem zespo³u fabrycznego w Moto2, kilka teamów prywatnych zostaje na przys³owiowym lodzie. Miêdzy innymi Mapfre Aspar i Speedup Aprilia musz± albo znale¼æ innego dostawcê podwozia, albo próbowaæ uzyskaæ projekt, nad którym pracowa³a Aprilia i dokoñczyæ go we w³asnym zakresie.
Jorge „Aspar" Martinez, manager zespo³u Mapfre Aspar, mia³ nadziejê, ¿e jego zawodnicy - Julian Simon oraz Mike di Meglio zaczn± testowaæ nowe motocykle ju¿ w dniach 9-10. grudnia. Jasno powiedzia³, ¿e to za pó¼no, aby Aprilia zrobi³a taki odwrót. Zapowiedzia³ równie¿, ¿e nie przyjmuje tego tak po prostu, a za kilka dni uda siê do siedziby Aprilii w poszukiwaniu innych rozwi±zañ.
Jorge Martinez: „Szczerze mówi±c, informacje o wycofaniu siê Aprilii by³y wielkim zaskoczeniem. Wierzyli¶my, ¿e projekt rozwija siê dobrze i zamierzali¶my wspó³pracowaæ z Aprili± ze wzglêdu na ich ogromne do¶wiadczenie w wy¶cigach. W przysz³y wtorek mamy zamiar spotkaæ siê we W³oszech z zarz±dem Aprilii, aby znale¼æ rozwi±zanie problemu. Je¶li takiego nie ma, bêdziemy szukali innych opcji. Najwa¿niejsze jest, aby posiadaæ projekt, któremu mo¿na zaufaæ oraz aby daæ Julianowi oraz Mike'owi motocykl, na którym mog± wygrywaæ. Nie mo¿emy równie¿ zawie¶æ naszych sponsorów."
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeto s± efekty monopolizacji wy¶cigów. jeden silniczek, jedne oponki zeby by³o taniej, a jak przychodzi co do czego to koszta rosn± bo trzeba wszystko przerabiaæ jak sie firma oponiarska ...
OdpowiedzNo to Aprilia wydyma³a swoich partnerów
Odpowiedz