tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Access Motor SP450-S
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Access Motor SP450-S

Autor: Eristof 2009.01.22, 13:36 2 Drukuj

Na początek w treściwy sposób postaram się przekazać wam spójną porcję informacji na temat tajwańskiej firmy Access Motor, która jest producentem quadów dla marki Lucky Star. Access Motor to jedna z młodszych rodzin quadowych na rynku, gdyż produkcją i rozwojem czterokołowych pojazdów terenowych zajmuje się zaledwie od 2003 roku. Pomimo silnej konkurencji oraz stosunkowo małego doświadczenia, tajwańskie pojazdy sprzedawane są w USA, Anglii, Niemczech, Włoszech, południowej oraz wschodniej Europie. 

Co my tutaj mamy...

NAS Analytics TAG

Nie ma co ukrywać, że modę i nowe trendy w światku zarówno quadowym, jak i motocyklowym dyktują najbardziej znane marki. Widząc pojazdy mniej renomowanych firm, podświadomie oceniamy je przez pryzmat flagowych modeli najlepszych producentów. Na tym polu quad Access Motor radzi sobie całkiem nieźle. Już pierwszy rzut oka rozwiewa wszelkie ewentualne niejasności, co do przeznaczania tej maszyny. Gazowe amortyzatory z przodu, sztywna oś z tyłu zamontowana w aluminiowym wahaczu, podpartym regulowanym amortyzatorem centralnym, nisko osadzone siedzenie. Obok nich przewody hamulcowe w stalowym oplocie, nerf bary, a także sportowy wydech utwierdzają w przekonaniu, że to pojazd stricte sportowy. Co więcej, obok stylizacji Access Motor sygnalizuje aspiracje do rywalizacji z renomowanymi producentami czterokołowców. Nie wierzycie? Zaglądam w dane techniczne pojazdu i ku mojemu zaskoczeniu czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 449 cm3 generuje moc... 52 KM! Wow! Przecież mało która ośka tej klasy ma tak dużą moc. Pytanie, co SP450-S oferuje poza mocą?

W akcji

Access Motor SP450-S jest bardzo skory do jazdy. Na gaz reaguje ochoczo, co w zimowych warunkach, przy dużej ilości śniegu niejednokrotnie kończyło się utratą przyczepności kół tylnej osi i efektownym slajdem. Gdy natomiast przymkniemy przepustnicę zasilającego silnik gaźnika, do uszu dobiega miły, basowy dźwięk wydobywający się ze sportowego wydechu oferowanego w cenie pojazdu. Quad, a przynajmniej testowany egzemplarz, nie jest już tak skory do kooperacji w kwestii zatrzymywania się. Jadąc z dużą prędkością musimy uważać, by ostry wiraż nie skończył się dla nas na drzewie, w krzakach, lub też w najlepszym wypadku w szczerym polu. Hamulce bowiem, krótko mówiąc, są kiepskie. Dziwi to, bo układ hamulcowy wyposażony został w przewody o stalowym oplocie. Winić tutaj należy najprawdopodobniej bujną przeszłość testowanego egzemplarza, który swoje już wyjeździł i wyskakał. Dziwnym rozwiązaniem jest zintegrowanie hebli przednich i tylnych kół pod dźwignią hamulca nożnego, która zazwyczaj odpowiada za hamowanie, jedynie tylnej osi. Paweł Sobczyk i Adam Wężyk zgodnie stwierdzili, że taki „patent" w sporcie jest nie do zaakceptowania. To pierwszy widoczny sygnał, że pojazd ten adresowany jest przede wszystkim dla amatorów.

Skrzynia biegów i sprzęgło w ocenie w naszych ekspertów również nie wypadło najlepiej. Zmiana przełożeń nie odbywa się precyzyjnie i do wykonania tej czynności musimy użyć sporo siły. Z negatywną oceną chłopaków spotkał się także „sportowy" wlew baku paliwa, który niestety okazał się nieszczelny. „Wyciekające paliwo, przy wysokiej temperaturze otoczenia i rozgrzanym silniku stwarza ogromne niebezpieczeństwo dla kierowcy pojazdu" - skomentował Adam Wężyk. Spytacie zapewne, co z zawieszeniem? Ten element quada, ku zaskoczeniu naszych testerów spisuje się całkiem nieźle i bez większych problemów radzi sobie z nierównościami leśnych i polnych dróg. Jedną z największych dolegliwości produktu firmy Access Motor jest jednak jego masa, a precyzyjniej rzecz ujmując jego otyłość. Chociaż producent nie podaje tego parametru, to podczas jazdy czuje się nadmiar kilogramów tajwańskiego quada. Wynika to z konstrukcji ramy, której głównym budulcem jest stal. Przypatrując się uważniej konstrukcji tajwańskiego czterokołowca i jakości zastosowanych w nim elementów, nawet bez zdradzania nazwy firmy produkującej ten pojazd, zauważymy, że nie jest to produkt z najwyższej półki, co szczególnie rzuca się w oczy w zestawieniu z Kawasaki. Niektóre z części są zbyt masywne, inne zaś zbyt delikatne.

„Sport", jak turyStyka

Jak stwierdził Paweł Sobczyk, określenie „sport", który nadano quadowi Access Motor jest stanowczo nie na miejscu. Pojazd, pomimo mocnego silnika i wielu dodatków, jakie otrzymujemy przy kupnie 450-tki, wciąż nie ma szans na odniesienie sukcesu w konfrontacji z japońską, austriacką, czy też kanadyjską konkurencją. Aby to zmienić tajwańscy projektanci musieliby przekonstruować niemalże całego quada. Pytanie tylko, czy producent rzeczywiście chce rywalizować z najgrubszymi drapieżnikami na quadowym poletku? Rozbudowany kokpit, który oprócz podstawowych kontrolek zawiera wskaźnik poziomu paliwa oraz cyfrowy prędkościomierz informujący nas również o ilości przejechanych kilometrów studzą pomysły, co do stricte sportowych zastosowań tej maszyny. Tajwański ATV posiada również homologację uprawniającą do poruszania się po drogach publicznych dla dwóch osób. To typowo turystyczne rozwiązanie, ale dyskusję nad temat słuszności tego pomysłu pozostawiam wam, gdyż jak powszechnie wiadomo brak mechanizmu różnicowego napędu tylnej osi pogarsza radykalnie właściwości jezdne na utwardzonych drogach. Cena za jaką możemy stać się posiadaczami nowego pojazdu Access Motor to 22.999 zł.

Dane techniczne:

Silnik Czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą,
Pojemność 449 cm3
Moc 52 KM (38,24 kW)
Zasilanie w paliwo gaźnik
Stopień sprężania 11:1
Przeniesienie napędu Manualna skrzynia biegów z biegiem wstecznym
Starter elektryczny
Rodzaj napędu 2WD
Hamulce przód Podwójny hydrauliczny tarczowy
Hamulce tył Hydrauliczny tarczowy
Zawieszenie przód Podwójne niezależne zawieszenie
Zawieszenie tył Aluminiowy wahacz z amortyzatorem centralnym
Opony przód 21x7-10
Opony tył 20x11-9
Długość 1825 mm
Szerokość 1230 mm
Wysokość 1140 mm
Wysokość siedzenia 800 mm
Rozstaw osi 1270 mm
Zbiornik paliwa 14,5 l
Dodatki sportowy tłumik, aluminiowy zderzak, aluminiowe nerf bary, aluminiowe felgi, gazowe amortyzatory
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Lucky Star AM-SP450S prawie jak palenie gumy
Lucky Star AM-SP450S jazda
Lucky Star AM-SP450S sypie sniegiem
Lucky Star AM-SP450S wejscie w zakret
Lucky Star AM-SP450S w powietrzu
Lucky Star AM-SP450S zabawa w sniegu
Lucky Star AM-SP450S zakret
Lucky Star AM-SP450S zima
Lucky Star AM-SP450S z dziewczyna
Lucky Star AM-SP450S lampa przod
Lucky Star AM-SP450S tyl
Lucky Star AM-SP450S koncowka wydechu
Lucky Star AM-SP450S przedni amortyzator gazowy
Lucky Star AM-SP450S tylni hamulec
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê