Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarzePrzykro się to czyta, motocykl w całości zaprojektował polak, niejaki Konrad Czwordon, Większość elementów powstała w Polsce, także u nas w kraju wyprodukowano pierwszych 15 sztuk. Niestety jak zwykle buta i arogancja Niemców, który byli sponsorem projektu zniszczyła wszystko. Po wyprodukowaniu 15 szt. w Polsce postanowiono przenieść produkcję do Niemiec, wielkie obietnice wyprodukowania w krótkim czasie 15 szt. spełzły na zrobieniu przez Niemców z trudem jednego motocykla który w dodatku prawie natychmiast się rozpadł. Gdyby tego nie zrobiono myślę że w Polsce powstało by bez większych problemów zakładane 250 szt.
OdpowiedzZ taką masą to szału nie robi w supersportach.
OdpowiedzNiestety takie są czasy. Volvo jest szwedzka firma ale wykupioną przez Forda, Bentley jest angielski ale należy do koncernu Volkswagena, Rollce-Royce też angielski niby ale kupiony przez BMW z zarządem niemieckim a w fabryce pracuje ok 50% polaków. Za parę lat prawdopodobnie każda prawie marka będzie robiona w Chinach ze swoimi ludźmi od zarządu i kontroli jakości wszystko po to by zmniejszyć koszty produkcji. Jeśli chodzi o Mamuta to trochę przykre że nie wspomniane jest oficjalnie o Polskich powiązaniach. Rozumiem że jest to robota podwykonawców ale jeżeli się też zleca projekt i powiązanie techniczne to już trochę nie halo. P.S. Jeśli chcecie podnieść ciśnienie komuś kto jeździ Ferrari to zapytajcie go czy to prawda że jego auto należy do marki Fiata tego który robi Pande.
OdpowiedzJezeli ktos ma ochote obejrzeć Mammuta na zywo to stoi on w Ostrowie Wlkp na Kaliskiej 49 w sklepie pana Czwordona. Jezeli ktos by chcial go kupic to nie jest na sprzedaz
Odpowiedzpodejmując się takiego tematu warto by było poznać coś więcej niż tylko pytać wujka w googlach. Słabo, niekompetentnie i bez żadnych podstaw. Dramat po prostu. Autor nie zna nawet wątku polskiego, który jest podstawowy. To dlaczego ten model nie wszedł do seryjnej sprzedaży to też ciekawe i odrębne zagadnienie. Bardzo ciekawy temat, a tu? Dane techniczne i kilka wymuszonych, mało zabawnych uwag.
OdpowiedzMoże i zna ale jak Pan płaci sługa musi. Trzeba sprawdzić kto jest właścicielem ścigacz.pl i wszystko będzie jasne. Oczywiście bez pieniędzy Polska myśl techniczna na nic się zda, ale uczciwie o polskim wątku wspomnieć trzeba.
Odpowiedzblok silnika odlewali w POLMO stargard szcz
OdpowiedzA wlasciwie to prawie nic sie w tym naszym kraju raju nie produkuje( moze serki topione).Nie pojmuje tego.Mamy 21 wiek.KOMUNE pozegnalismy ponad 20 lat temu i nic....SMUTNE TO....GRUBA KASA IDZIE NA STADIONY GDZIE ODBEDA SIE 2 MECZE I KULASY BEDA BIEGAC ZA PILECZKA....PROTESTUJE.TELEFONY OD SZWEDOW TELEWIZORY OD JAPONCOW.AUTA OD KOREANCOW ITD....CZY POLSKA MA DWIE LEWE RECE?
OdpowiedzJest to całkowiceie polski motocykl nie żaden tam niemiecki!!! Polscy konstruktorzy sa autorami projektu jak i wykonania. Głównym konstruktorem był pan inż. Konrad Czwordon, który od 1998 pracuje w zaespole Muncha. Wszystkich spragnionych prawdy zaprazam na przeczytanie artykułu " Polski Munch 2000" - Projektowanie i konstrukcje inzynierskie- listopad 2010. W artykule jest bład: Slinki posiada moc 260 KM i momencie 360Nm,a nie jak napisano 295Nm- to duża różnica. Do setki rozpędza się poniżej 3 sek. do 200 od 100km/h równiez poniżej 3 sek. Reszte przeczytajcie w wywiadzie z konstruktorem
OdpowiedzJak przeczytałem ten artykuł to mało nie padłem ze śmiechu! Niemiecki????:-))) Polski, tylko i wyłącznie, a do seryjnej produkcji nie wszedł tylko dlatego, że Niemcy nie zgodzili się, aby VIN zaczynał się od literki "S", tylko od "W". Prawda jest taka, że Niemcy tylko dawali kasę, tylko albo i aż:-( Tak przynajmniej kiedyś opowiadał nam na jednym ze spotkań Pan Czwordon. Szkoda, że przez brak kasy polska motoryzacja nie ma szans na rozwój, piszę to jako inżynier mechanik.
OdpowiedzPracowałem w polskiej firmie w ktorej frezowalismy blok silnika, wachacz itd. Przymierzalismy sie z technologia do innych części. Mielismy jechac na testy motoru. Niestety nadeszła czarna wiadomość. Padło bo przenieśli montaz do Niemiec. Za wysokie koszta
OdpowiedzPracowałem w polskiej firmie w ktorej frezowalismy blok silnika, wachacz itd. Przymierzalismy sie z technologia do innych części. Mielismy jechac na testy motoru. Niestety nadeszła czarna wiadomość. Padło bo przenieśli montaz do Niemiec. Za wysokie koszta
Odpowiedzpiekny 260KM poprostu mamut
OdpowiedzMiałem przyjemność zrobić kilka fotek motocykla należącego do pana Thomasa Petscha. Był on wypożyczony od właściciela, ozdabiał hol nowo wybudowanego biurowca w firmie w której pracuje. Tutaj link do zdjęć: http://picasaweb.google.com/filipm01/MAMUT#
OdpowiedzMiałem przyjemność zobaczyć to cudo z odległości kilku metrów, było to, o ile sobie dobrze przypominam w lipcu 2002 roku w Kruszwicy. Maszyna jest naprawdę potężna, a ja do dziś jestem pod wrażeniem:)
OdpowiedzMachina nieziemska, baardzo bym prosił o jakieś wcześniejsze fotki i dane techniczne wcześniejszych modeli. Jakby co to e-mail arturvetter@wp.pl.
Odpowiedzznam kolesia który takiego dostał
OdpowiedzWitam. Chcialbym dodac iz zaplanowano produkcje 250 sztuk ale zbudowano tylko 15. Po czym produkcja zostala wstrzymana. Pozdrawiam
OdpowiedzNie prawda zbudowano ich 17 bo 2 to inne kolory
Odpowiedzczy w 100% PL ?
Odpowiedztak jest w 100% zaprojektowany w polsce znam ludzi ktorzy sie tym zajmowali mialem przyjemnosc z nimi pracowac przez krotki czas zanim wszystko zostalo przeniesione do niemiec duza szkoda i strata dla polskiej motoryzacji
OdpowiedzMało kto wie, ale projektowaniem i budowa pierwszego egzemnplarza zajmowali sie Polacy, a konkretnie ludzie z Ostrowa Wielkopolskigo, wiec mozna smialo powiedziec ze ten motocykl to dzielo polskiej mysli technicznej :) Dopiero potem Niemcy przeniesli produkcje...
OdpowiedzWiem o tym ponieważ mój wuja robił ten motor i opowiedział mi o nim wszystko.
OdpowiedzWiem o tym ponieważ mój wuja robił ten motor i opowiedział mi o nim wszystko.
OdpowiedzTak buydowali go polacy a dokładnie mój wuja i opowiedział mi o nim wszystko i nazywa się Ryszard Nitzke jak macie pytania o budowie to mozecie sie do mnie zgłosić.
OdpowiedzA tak dokładnie to duża część wykonywana była w firmie w Gorzowie.
OdpowiedzWiele części silnika wykonywano w Szczecinie w firmie CNC min: blok silnika, blok cylindra, miska olejowa, pompa olejowa, pokrywa panewki głównej oraz inne elementy.
OdpowiedzNo i wyszło jak zwykle. Ni ma motóra, nie jeździ, podobnie jak A2, stadiony i wiele innych naszych specjalności
Odpowiedz