tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmienne fazy rozrz±du w silniku nowej Hondy CBR1000RR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zmienne fazy rozrz±du w silniku nowej Hondy CBR1000RR

Autor: Redakcja 2019.01.11, 15:45 Drukuj

Honda patentuje nowy system zmiennych faz rozrządu, będący rozwinięciem słynnego VTEC. Będzie to najbardziej zaawansowany układ tego typu na rynku.

W silnikach motocyklowych lekkość i prostota zawsze były bardzo pożądane, więc do niedawna technologia zmiennych faz rozrządu była w nich rzadko stosowana. Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów, a przede wszystkim z nowymi, surowymi normami emisji spalin, systemy tego typu wchodzą do topowych modeli coraz większej grupy producentów. Znajdziemy je m.in. w maszynach Hondy, Suzuki, Ducati i Kawasaki, a od niedawna także BMW, gdzie pod nazwą Shift Cam trafił do nowego boksera R1250 i nowej generacji czterocylindrowego superbike S1000R.

NAS Analytics TAG

Honda złożyła niedawno dokumenty patentowe, dotyczące nowego układu zmiennych faz rozrządu, który trafi prawdopodobnie do nowej wersji superbike’a CBR1000RR. Japoński producent nie jest w tym temacie nowicjuszem, system VTEC w modelu VFR800 pojawił się już kilkanaście lat temu. Nowe rozwiązanie jest jednak dużo bardziej zaawansowane.

Podobnie jak w systemie Shift Cam BMW, Honda oparła swój pomysł na ruchomym wałku rozrządu i krzywkach o różnym kształcie. Japońska konstrukcja pozwala jednak na modyfikację pracy nie tylko zaworów dolotowych, ale również wydechowych i daje dużo więcej możliwości w zakresie regulacji pracy jednostki napędowej. Litrowy silnik Hondy będzie teraz wydajniejszy niż kiedykolwiek w każdym zakresie obrotów.

Honda od tego sezonu wraca z pełnym fabrycznym zaangażowaniem do wyścigów World Superbike, co daje nadzieję na większe zmiany w tym segmencie i pogoń za uciekającą konkurencją. Pozostaje czekać na premierę nowego Fireblade’a, który będzie się musiał zmierzyć nie tylko z dopracowanymi maszynami innych producentów, ale także z surową normą Euro 5.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê