tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Właściciel stacji Moya zainwestuje 1,5 mld złotych. Powstanie dwa razy więcej stacji benzynowych tej sieci
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Właściciel stacji Moya zainwestuje 1,5 mld złotych. Powstanie dwa razy więcej stacji benzynowych tej sieci

Autor: Andrzej Sitek 2023.06.02, 13:06 1 Drukuj

W tle wielkich zmian, za którymi stoi Orlen - czyli przejęcia Lotosu i wprowadzenia do Polski węgierskiej sieci MOL, rozgrywają się inne działania o wcale nie mniejszej skali. Być może już niedługo będziemy świadkami potężnej ekspansji innych graczy na rynku.

Obecnie Moya, która należy do warszawskiej spółki Anwim S.A., posiada 402 stacji benzynowych (za businessinsider.com.pl, dane z kwietnia 2023), co daje jej piąte miejsce w Polsce. Na pierwszym miejscu znajduje się oczywiście krajowy gigant Orlen, który dysponuje 1919 stacjami. Na drugim miejscu plasuje się brytyjski koncern BP - 578 stacji, następnie węgierski MOL 494 punktów. Czwarte miejsce należy do Shell - 455 obiektów, a szóste miejsce przypadło sieci Circle K - 398 stacji benzynowych.

NAS Analytics TAG

Inaczej mówiąc, plany zarządu spółki Anwim S.A. są bardzo ambitne, a trzeba przecież wziąć pod uwagę tempo wzrostu sieci, która w 2009 roku dysponowała zaledwie czterema punktami. Obecne plany zarządu, który ma pod swoją pieczą markę Moya, przewidują budowę 50 nowych stacji paliw rocznie. Tym samym pod koniec 2024 roku mamy mieć w Polsce już 500 stacji Moya, a do 2030 roku aż 800 obiektów. To by oznaczało gigantyczny wzrost i przesunięcie się w rankingu z piątego na drugie miejsce.

Oczywiście nie można zapominać o konkurencji. Równie ambitne plany rozwoju przedstawia węgierski MOL, który po przyjęciu 400 stacji LOTOSU, budowie kolejnych 100 obiektów oraz rebrandingu należącej do spółki sieci Slovnaft (85 punktów), mógłby sprzedawać Polakom paliwo w 600 stacjach benzynowych. To w zasadzie już się dzieje.

Okazuje się, że tuż pod bokiem potężnego, ale przecież niewszechmocnego Orlenu, rośnie mocna konkurencja. Co ciekawe, Orlen sam ją sobie tworzy - mowa oczywiście o sieci MOL. Jednocześnie Orlen zapowiedział niedawno inwestycje i ukierunkowanie w zupełnie nowe obszary - wodór i atom.

Ale zanim będziemy jeździć wodorowymi motocyklami, albo atomowymi, wciąż musimy tankować naszą poczciwą bezołowiową 95-tkę. Tylko że już niekoniecznie na Orlenie. Być może wkrótce częściej napełnimy bak na stacji Moya albo MOL.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę