tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Tor Most - IV runda MMP 2006
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Tor Most - Galeria foto z IV rundy MMP

Autor: Alonzo 2006.08.04, 16:54 Drukuj

Gorąc, palące słońce, smród klocków hamulcowych i bezdech, tak można określić to, co działo się w czasie Adrenalina Bike Weekend w czeskim Moście. 33 stopnie w cieniu nie są tym, co ubrane w kombinezony tygrysy lubią najbardziej. Przegrzewające się ostro silniki, padające skrzynie biegów, płonące motocykle, i gleby, to tylko skrawek tego, co tam się działo naprawdę....

Teren miasta MOST w Czechach jest terenem specyficznym w swojej strukturze. Cała aglomeracja znajduje się w dolinie otoczonej wysokimi na ok. 400 metrów wzgórzami. Pomiędzy nimi usytuowanych jest mnóstwo większych i mniejszych terenów przemysłowych między innymi elektrowni, dostarczających energii dla całego obszaru. Jednam żeby na terenie tym ludzie chcieli mieszkać zostały im zafundowane różne atrakcje od basenów zaczynając na terenach zjazdowych kończąc. Jednym z ciekawszych i nas interesujących w tym wypadku miejsc jest Polygon Most a dokładniej jedna z jego części – Autodrom Most.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Autodrom Most to tor wyścigowy z pełną do tego infrastrukturą i zapleczem. Długość części asfaltowej to 4219 metrów, chociaż jak się go po raz pierwszy poznaje to robi wrażenie krótszego od toru w Poznaniu, chociaż tak naprawdę jest o ponad 100 metrów od niego dłuższy. Szerokość to 12 metrów, chociaż miejscami wydaje się to zbyt mało, to czyni to z toru w Moście zdecydowanie bardziej techniczny tor od Brna. Tor, mimo położenia w otoczeniu wzgórz pozostaje torem płaskim, różnica poziomów sięga tu zaledwie 12 metrów a największe wznoszenie jest na poziomie 3,2%. Nad kilkoma miejscami na torze znajdują się widowiskowe, znane z innych miejsc reklamy nadające nawet nazwy niektórym z zakrętów, jak np. Matador. W środku toru znajduje się droga serwisowa wykorzystywana przez dziennikarzy, fotoreporterów i służby torowe. A to wszystko otoczone kominami wysokozurbanizowanego terenu przemysłowego, nadającemu mu specyficzny klimat.

Na tym właśnie obiekcie odbyła się w dniach 28-30.07 runda UEM Alpen Adria Championship w skład, której weszła także IV runda Motocyklowych Mistrzostw Polski.

Jednak pierwsi jeźdźcy pokazali się na torze już w czwartek 27 lipca w ramach otwartych treningów zorganizowanych na terenie toru. Większość zawodników z Polski podeszła do tematu bardzo poważnie trenując po około 2 godziny w zorganizowanych w kilku klasach przygotowań do wyścigów. Zawodnicy trenowali w 30 minutowych jazdach praktycznie przez cały dzień. Oczywiście organizatorzy pozwalali na wykupienie większej liczby treningów, ale z racji upału panującego przez cały czwartek rzadko, kto mógłby wytrzymać dłużej niż 2 godziny na motocyklu, w pełnym rynsztunku. A i motocykle wcale nie miały łatwego życia. Już w połowie treningu Marcinowi Adamczewskiemu (WSM Racing) odmówiła współpracy skrzynia biegów, który resztę dnia spędził nad motocyklem reanimując go. Pozostali zawodnicy narzekali na przegrzewające się silniki, na ciągle pracujące wentylatory i wszechobecny upał.

Piątek był pierwszym dniem treningów kwalifikacyjnych zwanych skądinąd czasówkami. W dniu tym każda z klas miała przynajmniej po jednym treningu a oprócz tego klasy pucharu PZM i CR volna 250-600 i nad 600 miały po dwa treningi. Ze skrzynią poradził sobie Adamczewski i także stanął do walki o jak najlepsze czasy. Wypracowane przez Andrzeja Pawelca 1.40.638 postawiło go po pierwszej jeździe kwalifikacyjnej w ścisłej czołówce, a dokładniej na drugiej pozycji w Superbikach. W superstockach jak na razie prowadził Marcin Kaldowski z czasem okrążenia 1.43.852. Trzeci w klasie do 600cm był Marcin Walkowiak natomiast w klasie powyżej 600 pierwszy z polaków z numerem 53 Konrad Wilusz był na 13 pozycji. W Superstockach 100 drugą pozycję ze strata 0.301 sek. nad prowadzącym był Paweł Szkopek zaś trzeci po pierwszych kwalifikacjach Bartek Wiczynski. Jak bardzo te czasy miały się jeszcze zmienić wprawiając wszystkich w zdumienie okazało się dopiero po drugim dniu treningów kwalifikacyjnych. Jeśli chodzi o mordercze upały to nadal nie zmieniło się nic na lepsze. Lejący się z nieba żar nalewno wpływał na koncentrację i pracę zawodników zwłaszcza tych mniej doświadczonych, co powodowało liczne wypadki i wypadnięcia z toru. Lekką ulgę, ale i rozczarowanie przyniosła dopiero wieczorna burza, ulgę, gdyż rześkość powietrza pozwoliła wreszcie odetchnąć pełną piersią, zaś rozczarowanie, bowiem czesi nie chcąc burzyć harmonogramu zawodów ogłosili trening klas do 600 i powyżej 600 treningiem mokrym i wyjechało do niego zaledwie kilku zawodników, a reszta ze względu na gwałtowność zjawisk atmosferycznych nie zdecydowała się na wyjazd z depot.

tor most mmp 2006 026 m tor most mmp 2006 032 m
tor most mmp 2006 027 m tor most mmp 2006 025 m
tor most mmp 2006 029 m tor most mmp 2006 030 m
tor most mmp 2006 031 m tor most mmp 2006 066 m
tor most mmp 2006 034 m tor most mmp 2006 035 m
tor most mmp 2006 036 m tor most mmp 2006 037 m
tor most mmp 2006 038 m tor most mmp 2006 039 m
tor most mmp 2006 040 m tor most mmp 2006 041 m
tor most mmp 2006 033 m tor most mmp 2006 043 m
tor most mmp 2006 044 m tor most mmp 2006 045 m
tor most mmp 2006 042 m tor most mmp 2006 047 m
tor most mmp 2006 048 m tor most mmp 2006 046 m
tor most mmp 2006 028 m tor most mmp 2006 094 m tor most mmp 2006 095 m tor most mmp 2006 071 m
tor most mmp 2006 064 m tor most mmp 2006 068 m tor most mmp 2006 069 m tor most mmp 2006 070 m
tor most mmp 2006 072 m tor most mmp 2006 097 m tor most mmp 2006 073 m tor most mmp 2006 074 m
tor most mmp 2006 098 m tor most mmp 2006 096 m tor most mmp 2006 099 m tor most mmp 2006 101 m
tor most mmp 2006 087 m tor most mmp 2006 102 m tor most mmp 2006 001 m tor most mmp 2006 004 m
tor most mmp 2006 100 m tor most mmp 2006 104 m tor most mmp 2006 003 m tor most mmp 2006 006 m
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê