tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kryzys na Morzu Czerwonym już uderzył w motoryzację. Pierwsze marki wstrzymują produkcję
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kryzys na Morzu Czerwonym już uderzył w motoryzację. Pierwsze marki wstrzymują produkcję

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.01.15, 08:30 1 Drukuj

Jeżeli w tym roku dostawa waszego motocykla lub samochodu opóźni się, to możecie podziękować bojownikom Huti, którzy skutecznie sparaliżowali żeglugę na Morzu Czerwonym. Pierwsi producenci już informują o wstrzymaniu działania swoich fabryk w wyniku działań terrorystów.

Już w grudniu informowaliśmy, że logistyczni giganci zamierzają zmienić swoje dotychczasowe szlaki, co doprowadzi do opóźnień i wzrostów cen w wielu branżach. Jeszcze na początku stycznia Maersk zapowiadał, że po informacjach o budowaniu przez USA koalicji na rzecz bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym zamierza wrócić do transportowania towarów tym szlakiem, to działania te okazały się niewystarczające. Stany Zjednoczone i Wielka Brytania przypuściły co prawda serię ataków na Jemen, gdzie stacjonują wspierani przez Iran bojówkarze z Huti, ale nie przyniosło to znaczących rezultatów.

NAS Analytics TAG

W tej chwili już mówi się o największym kryzysie logistycznym od czasu pandemii koronawirusa. Ceny frachtów już poszły w górę po informacji, że operatorzy zamierzają omijać Kanał Sueski. Wiadomo już, że pierwsi producenci zapowiedzieli wstrzymanie produkcji w swoich fabrykach. Cała sytuacja najmocniej dotknęła Teslę, która zdecydowała o zarządzeniu dwutygodniowej przerwy w fabryce w Berlinie. Volvo z kolei ogłosiło trzydniowy przestój przez opóźnienie w dostawie skrzyni biegów.

Jak informuje Reuters, operatorzy tacy jak Maersk i Hapag-Lloyd już mają opracowaną nową trasę. Będzie ona wiodła wokół Afryki. Przeprawa z wykorzystaniem Kanału Sueskiego zajmowała 26 dni, a teraz droga wydłuży się o 10 dni. Maersk podał, że koszt paliwa wzrośnie przez to aż o 1 mln dolarów. Przez Kanał Sueski przepływa 12 proc. światowego transportu kontenerów. Na dodatek Azja jest odpowiedzialna za 67 proc. dostaw komponentów do budowy baterii dla samochodów i motocykli z napędem elektrycznym. Niektóre firmy szukają alternatyw w transporcie lotniczym i kolejowym, ale to z kolei może być problematyczne z powodu napaści Rosji na Ukrainę.

Na razie nie ma informacji o tym, w jaki sposób cała sytuacja wpłynie na branżę motocyklową, ale na pewno nie obejdzie się bez problemów. W przypadku blokady Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given do kłopotów z dostawami przyznały się Yamaha i Ducati.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę