Kiedy pada deszcz, Surge S32 to samochód, a gdy ¶wieci s³oñce, masz skuter. W gratisie jest darmowy gara¿
Hero MotoCorp zachwala ten pojazd jako "dwa w jednym", ale ja tu dostrzegam jeszcze trzecią funkcję, bo nie musisz parkować skutera pod chmurką. Żarty na bok, bo ten nietypowy prototyp to konkretna propozycja od jednego z największych indyjskich producentów motocykli.
Hero MotoCorp to jeden z największych indyjskich producentów motocykli. Oferta marki, skierowana do szerokiego grona odbiorców, obejmuje modele miejskie, skutery i pojazdy użytkowe, a także, od niedawna, modele premium, takie jak Mavrick 440. Hero MotoCorp kontroluje też szereg przedsięwzięć w dziedzinie pojazdów elektrycznych, takich jak Vida V1 i Surge, będących zaawansowanymi koncepcji pojazdów elektrycznych.
Na niedawno zakończonych targach Hero World 2024 indyjska marka zaprezentowała koncepcyjny wariant Surge S32, zdefiniowany jako "modułowy" typ pojazdu elektrycznego, który może być używany jako skuter elektryczny do mobilności osobistej oraz jako trójkołowiec do transportu ładunku lub pasażerów.
Zasadniczo S32 składa się z dwóch głównych elementów: autonomicznego skutera elektrycznego i podwozia z dwoma tylnymi kołami i bez przedniego koła. Tak więc technicznie rzecz biorąc, klienci, którzy kupią S32, otrzymają skuter i bardzo nietypową przyczepę, chociaż ta nazwa niezupełnie oddaje charakter drugiego z pary pojazdów.
Hero twierdzi, że przekształcenie skutera w trójkołowiec zajmuje tylko trzy minuty. Wszystko, co trzeba zrobić, to wprowadzić skuter do wnętrza dodatkowego, obudowanego podwozia, a po połączeniu przednie koło skutera natychmiast przejmuje sterowanie trójkołowcem.
Co ciekawe, w tym czasie tylne koło skutera przestaje być używane i po prostu spoczywa na platformie podwozia. Jest to możliwe dzięki temu, że "przyczepa" posiada własny, niezależny silnik i akumulatory. Aby umożliwić sterowanie, skuter łączy się z drugim modułem za pomocą urządzenia elektronicznego, które zapewnia operowanie kierownicą i kontrolowanie elementów sterujących drugiego pojazdu.
Jeśli chodzi o specyfikację, skuter S32 ma moc 6 kW (ok. 8 KM), natomiast drugi moduł, który skonstruowano, biorąc pod uwagę większe obciążenia, ma moc wyjściową 10 kW (ok. 13,5 KM). Jeśli chodzi o baterie, Surge używa technologii Vida, spółki zależnej Hero EV.
Oczywiście Surge S32 ma niewielkie szanse stać się przebojem w Europie, ale w Indiach małe trójkołowe znane jako riksza motorowa, autoriksza albo tuk-tuk - od charakterystycznego dźwięku silnika, spełniają bardzo wiele ról. Są nie tylko taksówkami, ale również pojazdami dostawczymi, transportowymi, a niekiedy substytutem rodzinnego samochodu.
Jednocześnie koncepcja Hero MotoCorp wykorzystująca popularność tuk-tuków, to coś innego. Aby pojazd combo Surge S32 miał szansę wejść do produkcji, firma Hero musiała współpracować z indyjskim Ministerstwem Transportu Drogowego i stworzyć nową kategorię rejestracji pojazdów o nazwie "L2-5".
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze