tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja ZX10R kontra Aprilia Tuono V4 na drodze - onboard rodem z Tourist Trophy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja ZX10R kontra Aprilia Tuono V4 na drodze - onboard rodem z Tourist Trophy

Autor: Alonzo 2021.03.07, 15:15 Drukuj

Kawasaki ZX-10R w roku 2019 dostał fabrycznie 203 konie. To było o 3 konie więcej, niż w modelu z roku 2018. Z kolei Aprilia Tuono V4 to obrany z owiewek, wyścigowy RSV4, dysponujący mocą 175 koni mechanicznych i zaawansowaną elektroniką. Możliwości tych motocykli można wypróbować tylko na torze. Na tym filmie motocykliści postanowili nacieszyć się ich osiągami na drodze publicznej, co nie jest dobrym rozwiązaniem.

Zarówno Kawasaki ZX-10R, jak i Aprilia Tunono V4, to motocykle, stworzone do wyścigów. I to do wyścigów torowych, a nie ulicznych, bo ich możliwości i potencjał bardzo mocno wykraczają poza to, co można wykorzystać na drodze publicznej. Aprilia Tuono V4 z roku 2017 miała cały pakiet technologii, zaczerpniętych bezpośrednio z wyścigów Superbike. Należał do tego pakietu Aprilia Performance Ride Control, doskonale pasujący do precyzyjnego elektronicznego zarządzania przepustnicą Ride-by-Wire. System Ride-by-Wire polegał na tym, że manetka gazu została całkowicie odizolowana od układu sterowania przepustnicą i jedynie dostarczała wskazówek odnośnie działań motocyklisty, które to wskazówki były zamieniane na konkretne zmiany w pracy silnika przez odpowiedni układ elektroniczny. Opracowany wspólnie z Bosh system ABS miał trzy tryby pracy (plus możliwość całkowitego jego wyłączenia) i został zoptymalizowany pod kątem pracy w zakrętach tak, aby z jednej strony motocykl zapewniał bezpieczeństwo w zwykłej jeździe po drodze, a z drugiej strony nie przeszkadzał w dynamicznej jeździe na torze. System ABS współpracował z Aprilia RLM, czyli systemem, zapobiegającym unoszeniu się tylnego koła przy ostrym hamowaniu. Jak to wszystko działa w praktyce? Bardzo dobrze, co można sprawdzić na torze.

NAS Analytics TAG

Technologię MotoGP zastosowano również w Kawasaki ZX-10R na rok 2019. Pracą zaworów sterują dźwigienki zaworowe i są one pokryte powłoką "diamond-like carbon", której zadaniem jest redukcja tarcia i bardziej efektywna praca. Odczuwalne jest to zwłaszcza przy jeździe na wysokich obrotach. Dzięki między innymi temu udało się z silnika wycisnąć o 3 konie mechaniczne więcej niż w modelu z roku 2018. Całość uzupełniają elektroniczne sterowany amortyzator skrętu Ohlins, zawieszenie Showa oraz quickshifter z downshifterem. Idealny sprzęt na tor dla doświadczonych zawodników, potrafiących wycisnąć maksimum z tego, co oferuje ZX-10R.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê