KTM 390 Adventure 2020. Opis, dane techniczne, zdjêcia
Na KTM 390 Adventure musieli¶my d³ugo czekaæ. Kiedy w koñcu siê pojawi³, okaza³o siê, ¿e to najbardziej dopracowany i zaawansowany motocykl w segmencie. Niewykluczone, ¿e model ten oka¿e siê czarnym koniem w¶ród lekkich wyprawówek.
Segment ma³ych enduraków rozwija siê spokojnie, ale pewnie. Coraz wiêcej m³odych motocyklistów przekonuje siê, ¿e æwiartki i trzysetki maj± spory potencja³ na szutrach, le¶nych drogach, a nawet na asfaltach pi±tej kolejno¶ci od¶nie¿ania. S± lekkie, niezwykle porêczne i wystarczaj±co dynamiczne, by wybraæ siê nimi nawet w ca³kiem odleg³e rejony ¶wiata.
Z jakiego¶ trudnego do zrozumienia powodu KTM d³ugo zwleka³ z prezentacj± motocykla w tym segmencie, choæ bazê mia³ od lat gotow± – silnik 390 cm3 z Duke'a i wszystko co potrzebne do off-roadu z bogatej palety w³asnych modeli. Naczekali¶my siê na sprzêt, który powinien ju¿ dawno brylowaæ w segmencie, ale czy to, co pokazuje nam Mattighofen faktycznie spe³nia te oczekiwania?
Na pierwszy rzut oka KTM 390 Adventure wydaje siê prawdziwym twardzielem. Regulowane zawieszenie WP Apex – z przodu lagi o ¶rednicy 43 mm i skoku 170 mm, z ty³u regulowany monoshock o skoku 177 mm. Sama konstrukcja motocykla pochodzi z modelu KTM Rally 450, zatem mo¿na spodziewaæ siê dzielno¶ci terenowej.
Na pok³adzie, mimo skromnej pojemno¶ci, nie zabrak³o bogatego pakietu elektroniki – offroadowego ABS-u i czujnika IMU, który nim steruje. 390 Adventure otrzyma³ 19-calowe ko³o z przodu i 17-calowe z ty³u, obute w opony Metzeler Tourance. Przed wiatrem chroni kierowcê regulowana bez narzêdzi szyba.
Sylwetka KTM 390 Adventure jest zwarta i dynamiczna – efekt ten osi±gniêto dziêki krótkiemu nadwoziu i 19-calowemu ko³u z przodu. Umiejêtnie zastosowano detale – dwustopniowe siedzenie, smuk³e reflektory LED i regulowana szyba podpowiada nam, ¿e inspiracj± dla tego maleñstwa by³ 1290 Adventure.
Ale patrz±c bli¿ej nie sposób nie zauwa¿yæ, ¿e projektanci czerpali tak¿e z linii Enduro KTM. Widaæ to w detalach takich jak ma³e spojlery pod obudow± reflektora, siedzenie zachodz±ce na zbiornik paliwa, czy potê¿na p³yta pod silnikiem.
Do napêdu KTM-a 390 Adventure u¿yto dobrze znanego z 390 Duke'a singla o pojemno¶ci 373 cm3 i mocy 44 KM. Ma³o? Pamiêtajmy, ¿e os³awiona i niemal kultowa Yamaha Tenere – jedna z lepszych wyprawówek w historii mia³a koni 48… Moc taka pozwala jechaæ po autostradzie z prêdko¶ci± przelotow± 120 km/h bez uczucia zarzynania silnika. W terenie specyfika drogowego, jak by nie patrzeæ silnika, wymaga intensywnego operowania rolgazem. Na szczê¶cie pomaga w tym do¶æ bogaty pakiet elektroniki i po¶lizgowe sprzêg³o.
KTM 390 Adventure ma potencja³ na ¶wietn± lekk± wyprawówkê. Jest porêczny, dynamiczny, ma znakomite wyposa¿enie. To nie ma³y pozer udaj±cy enduro, to prawdziwe enduro w rozmiarze S. Niczego nie udaje, proponuje w³asny pomys³ na przygodê.
Dane techniczne
silnik: | jednocylindrowy |
pojemno¶æ skokowa: | 373 cm3 |
¶rednica x skok t³oka: | 89x60 mm |
moc: | 44 KM przy 9000 obr/min |
moment obrotowy: | 37 Nm przy 7000 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system ch³odzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | no¿na, 6-biegowa |
sprzêg³o: | po¶lizgowe PASC™ |
przeniesienie napêdu: | ³añcuch |
zawieszenie przednie: | WP APEX, Ø 43 mm, regulowana kompresja i odbicie |
zawieszenie tylne: | amortyzator WP APEX regulowane odbicie i napiêcie wstêpne |
hamulec przedni: | Tarcza 320 mm, czterot³oczkowe zaciski radialne |
hamulec tylny: | Tarcza 230 mm, zaciski p³ywaj±ce |
opona przednia: | 100/90 × 19 |
opona tylna: | 130/80 × 17 |
systemy dodatkowe: | ABS, kontrola trakcji, IMU |
masa: | 158 kg bez p³ynów |
wysoko¶æ siedzenia: | 855 mm |
zbiornik paliwa: | 14,5l |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze