tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Indian eFTR Hooligan 1.2. Amerykañska marka chce przenie¶æ sukces FTR na nowy segment?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Indian eFTR Hooligan 1.2. Amerykañska marka chce przenie¶æ sukces FTR na nowy segment?

Autor: Andrzej Sitek 2022.03.08, 08:31 Drukuj

FTR okazał się wielkim hitem Indiana głównie ze względu na fakt, że zrywał z wizerunkiem statecznego krążownika dla starszych panów na rzecz dynamicznego motocykla z doskonałym rodowodem wyścigowym w formule flat track.

Od premiery pierwszego FTRa w 2018 roku powstała cała rodzina, w której obecnie znajdują się cztery modele: FTR, FTR S, FTR Rally i FTR R Carbon. Ale to dla Indiana za mało i postanowił rozejrzeć się też w segmencie elektrycznych rowerów. Co ma do tego FTR?

NAS Analytics TAG

Na pewno nazwę. eFTR Hooligan 1.2 to na razie limitowany rower elektryczny, który powstał na bazie modelu S2 od Super73 - kalifornijskiego producenta retro ebike’ów. Podobnie jak podstawowy model S2, Hooligan jest wyposażony w silnik w tylnej piaście o mocy 1,2 kW, a jego maksymalna prędkość przy wspomaganiu pedałowania wynosi 45 km/h na czterech poziomach mocy. Dostępny jest również tryb terenowy, który wykorzystuje szczytowe możliwości silnika zapewniając do 2000 W mocy przy prędkości do 45 km/h.

Akumulator umieszczono w imitacji zbiornika paliwa, który przeniesiono na dolny fragment wykonanej ze stopu aluminium ramy. Dokonano tego w celu lepszego wyważenia pojazdu. Bateria o pojemności 960 Wh ma zapewnić zasięg ponad 64 km zasięgu na jednym ładowaniu w trybie przepustnicy, lub do 120 km w trybie ekologicznym, czyli wspomaganym pedałowaniem.

Przeniesienie baterii pozwoliło na wydłużenie wyściełanego siedzenia wzdłuż ramy. Do tego Indian wyposażył motocykl w kierownicę w stylu motocyklowym z wyświetlaczem LCD, a jednobiegowa skrzynia biegów ma łańcuch w szlachetnym, złotym kolorze. Edycja specjalna waży 33 kg, może bezprzewodowo łączyć się z aplikacją mobilną i jest wyposażona w oświetlenie LED z przodu i z tyłu, a reflektor zyskał osłonę przeciwwiatrową inspirowaną FTR.

Motocykl dostał 20-calowe koła owinięte oponami Grzly o grubości 4,5 cala z przodu i 5 cali z tyłu, a zespół projektantów zrezygnował z błotników, aby nadać mu surowy, terenowy charakter. Indian dodał też zawieszenie upside-down, zaś siła hamowania pochodzi z hydraulicznych hamulców tarczowych Tektro.

Pomimo faktu, że eFTR Hooligan 1.2 znajduje się w segmencie elektrycznych rowerów, cechy konstrukcji i osiągi wpisują go raczej do grupy zasilanych prądem motorowerów. Indian eksperymentuje na nowych polach i to bez wątpienia dobrze. Szkoda tylko, że eFTR Hooligan 1.2 jest bardzo drogi. Amerykańska marka zamierza sprzedawać go w USA za 4 tys. dolarów. Jeśli "chuligan" dotrze do Polski, zapewne będzie jeszcze droższy…

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê