tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda ma poważne kłopoty. Chodzi o łańcuchy dostaw
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda ma poważne kłopoty. Chodzi o łańcuchy dostaw

Autor: Andrzej Sitek 2022.08.29, 11:58 Drukuj

Mogłoby się wydawać, że japońscy producenci całkiem dobrze radzą sobie z kryzysem półprzewodników. Niestety ostatnie niedociągnięcia odcisnęły swoje piętno również na działalności dużych fabryk.

Honda właśnie ogłosiła, że z powodu opóźnień w dostawach ograniczy produkcję w dwóch ważnych obiektach.

NAS Analytics TAG

Chodzi o zakłady w miastach Saitama i Suzuka. Pierwsza z fabryk ograniczyła produkcję o 10 procent pod koniec sierpnia. We wrześniu spadki sięgną nawet 40 procent. W Suzuce będzie to 30 procent. Decyzja ta z pewnością spowoduje opóźnienia w dostawach produkowanych  modeli. Chodzi głównie o samochody, czyli SUV-a Vezel, minivana Stepwgn oraz popularny kompakt Civic.

Na razie nie wiadomo, czy trudności obejmą również kolejne miesiące i sektor motocyklowy marki. Obecnie Honda skupia się na najbliższych tygodniach i jak większość firm dotkniętych brakami komponentów, stale poszukuje alternatywnych źródeł dostaw.

Przypomnijmy, że trudności narastają od dawna, a w połowie sierpnia zamknięte zostały dodatkowo fabryki produkujące półprzewodniki w chińskiej prowincji Syczuan. Co ciekawe, wielodniowa przerwa w produkcji nie została spowodowana przez nowe ognisko koronawirusa, ale ekstremalne temperatury, najwyższe od 60 lat. Doprowadziło to do bardzo poważnych usterek oraz braku prądu z powodu przegrzania sieci energetycznej.

Czy problemy branży motoryzacyjnej wpływają również na wyspecjalizowany sektor motocyklowy? Tak, bo wiele układów motocykli, w tym jedne z najważniejszych, czyli ABS lub CBS, wymaga komponentów, których obecnie brakuje.  O problemach z dostawami tych kluczowych elementów informowało już m.in. Ducati.

Globalizacja pozwala znacząco obniżać koszty, ale skomplikowana sieć produkcji i dostaw oznacza również bardzo wrażliwy na różne zawirowania układ zależności. W praktyce kłopoty kopalni litu w Chinach albo przestoje w tamtejszych fabrykach mogą bardzo mocno zakłócić produkcję w Japonii lub znacznie ograniczyć możliwości europejskich marek.

Na dodatek nie wiadomo do końca na kogo trafi, bo współpracę firm i koncernów ustalają kontakty, których szczegółów nie znamy. Mówiąc inaczej, nie ma pewności kto utrzyma łańcuchy dostaw, a kto będzie musiał je ograniczyć, budować na nowo lub wykonać inne ruchy, aby ratować sprzedaż. Ciekawych czasów doczekaliśmy.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę