Honda CB500 Hornet 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Szerszeñ dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2
Podczas targów EICMA Honda przedstawiła dwa nowe wcielenia serii Hornet. Jednym z nich jest CB500 Hornet. Motocykl został stworzony specjalnie z myślą o posiadaczach prawa jazdy kat. A2 i nie jest to po prostu CB500F ze zmienioną nazwą, ponieważ w modelu zastosowano wiele nowości, w tym zawieszenie z CB750 Hornet. Co jeszcze znajduje się na pokładzie?
Honda CB500F zadebiutowała w 2013 r. i zapoczątkowała całą serię motocykli dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2. Pojawiły się też adventure CB500X oraz usportowiona CBR500R. W CB500 Honret jako pierwsza rzuca się w oczy nowa stylistyka. Ekspresyjna forma widoczna jest w każdym detalu jego sylwetki. Kontrast masy podkreślono kształtem przesuniętego do przodu "klina", z bardzo smukłą sekcją tylną, muskularnym zbiornikiem paliwa i ostrą nową stożkową owiewką reflektora. Geometria owiewki reflektora jest tak zaprojektowana, by kanały boczne płynnie kierowały powietrze w stronę górnej części zbiornika paliwa, co ma przyczynić się do liniowego wyczucia układu kierowniczego i ułatwić zmianę kierunku jazdy. Nowy reflektor LED ma szerszy kąt świecenia.
Informacje na temat motocykla będą pokazywane na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 5 cali, który ma dodatkowe szkło ochronne dla poprawy widoczności w ostrym słońcu. Do wyboru jest jeden z trzech trybów grafiki - Bar, Circle i Simple. Moduł komunikacji pozwala na połączenie ze smartfonem i aplikacją Honda RoadSync. Pojawił się też nowy, czteropozycyjny przełącznik po lewej stronie kierownicy, który ułatwia sterowanie funkcjami motocykla.
Zawieszenie zapożyczono z modelu CB750 Hornet. Przedni widelec Showa 41 mm Separate Function Fork Big Piston ma amortyzator z separacją ciśnienia Big Piston w jednej goleni i sprężynę w drugiej. Wahacz zbudowano ze stali o grubości 2 mm. Dzięki wydrążonej poprzeczce wahacz jest sztywniejszy w zakrętach i bardziej elastyczny poprzecznie. Amortyzator Showa ma 5-stopniową regulację napięcia wstępnego. Za hamowanie odpowiadają tarcze Nissin o średnicy 296 mm z przodu i 240 m z tyłu. Siedzisko znajduje się na wysokości 785 mm. Zbiornik paliwa ma pojemność 17,1 l, a deklarowany zasięg to nawet 485 km przy zużyciu paliwa 3,5 l / 100 km. Masa własna motocykla wynosi 188 kg.
W silniku również zaszło kilka zmian. Maksymalna moc to 48 KM przy 8600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 43 Nm przy 6500 obr./min. W skład elektroniki wchodzi m.in. system regulacji momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Wtrysk paliwa PGM-FI został zoptymalizowany dla lepszego przyspieszenia przy niskich obrotach. Pojawiło się też sprzęgło antyhoppingowe. Silnik został zaprojektowany tak, by łatwiej wchodził na wyższe obroty, dzięki zmniejszonej bezwładności, a także był cichszy i lżejszy.
Do motocykla Honda CB500 Hornet przewidziano trzy pakiety akcesoriów. Pakiet Style obejmuje osłonę wyświetlacza, ochronną podkładkę na zbiornik paliwa, osłonę siedzenia pasażera w kolorze motocykla oraz zestaw kolorowych pasków na koła. Pakiet Comfort zawiera podgrzewane manetki, gniazdo zapalniczki pod siedzeniem i nóżkę centralną. Pakiet Travel obejmuje tank bag o pojemności 3 l z przeźroczystą kieszenią na smartfon i pokrowcem przeciwdeszczowym oraz tail bag o pojemności 15 l z możliwością powiększenia do 22 l. W katalogu akcesoriów jest też kufer centralny o pojemności 35 l.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze