tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Marlboro
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

Ducati Marlboro

Autor: 2008.03.27, 21:06 Drukuj

Fabryczny zespó³ Ducati pod wodz± szefa projektu, Livio Suppo zadebiutowa³ w MotoGP w 2003 roku dziêki tytularnemu sponsoringowi marki Marlboro.

Ju¿ w swoim pierwszym sezonie, w³oski sk³ad reprezentowany przez dwa pierwsze lata przez Lorisa Capirossiego i Troya Baylissa, zaskoczy³ wszystkich. Podium w pierwszym wy¶cigu, pole positon w trzecim i zwyciêstwo w szóstym, to imponuj±cy bilans pierwszej po³owy roku 2003. Niestety pó¼niej nie by³o ju¿ tak ró¿owo i w sezonie 2004 w³osko-australijski duet zdo³a³ wywalczyæ jedynie dwie wizyty na pudle.

Livio Suppo podj±³ wówczas szereg odwa¿nych decyzji personalnych i technicznych. Wywodz±cego siê z World Superbike Baylissa w sezonie 2005 zast±pi³ weteran wy¶cigów Grand Prix, Hiszpan Carlos Checa, który pomóg³ Capirossiemu w rozwoju ogumienia Bridgestone, zajmuj±cym odt±d miejsce francuskiego Michelin.

Na wyniki nie trzeba by³o d³ugo czekaæ, jednak powa¿ne kontuzje pokrzy¿owa³y mistrzowskie aspiracje Capirossiego w latach 2005 (przebite p³uco podczas Grand Prix Australii) i 2006 (liczne obra¿enia po karambolu w Barcelonie). Dwa lata temu do wspó³pracy Suppo uda³o siê namówiæ innego Hiszpana, Sete Gibernau, który jednak z powodu niesamowitego pecha ci±gn±cego siê za nim ju¿ od drugiej po³owy 2004 roku, nie wytrzyma³ nawet do koñca sezonu i po przedostatnim wy¶cigu definitywnie zakoñczy³ karierê.

Niesamowicie mocne (dziêki zastosowaniu rozrz±du desmodromicznego, flagowego rozwi±zania Ducati), ale cierpi±ce z powodu niewystarczaj±co sztywnego, kratownicowego podwozia, Desmosedici w specyfikacji 990ccm nie by³o co prawda w stanie siêgn±æ po nale¿ne mu sukcesy, jednak wszystko zmieni³o siê w poprzednim sezonie, gdy maszyny o pojemno¶ci 800ccm zast±pi³y tysi±ce. Casey Stoner do³±czy³ do Capirossiego jako reprezentant ekipy Ducati Marlboro i tak jak moc nowej osiemsetki zaskoczy³a kibiców, tak m³ody Australijczyk swoim tempem wprawi³ w os³upienie rywali.

Wygrywaj±c 10 z 18 wy¶cigów MotoGP, Stoner wywalczy³ w zesz³ym roku tytu³ mistrza ¶wiata w swoim zaledwie drugim sezonie w królewskiej klasie. Nie mog±cego przystosowaæ siê do nowej maszyny i stylu jazdy przez ni± wymaganego, Capirossi zosta³ na rok 2008 zast±piony przez swojego m³odszego rodaka, Marco Melandriego, który póki co tak¿e nie mo¿e dogadaæ siê z Desmosedici.

Rodzina atmosfera ma³ego w³oskiego zespo³u z pewno¶ci± nie tylko pomo¿e Stonerowi w walce o obronê tytu³u, ale i Melandriemu w przystosowaniu siê do nowego ¶rodowiska i potwierdzenia swojego talentu.

Motocykl Ducati Desmosedici GP8
Opony Bridgestone
Zawodnicy Casey Stoner, Marco Melandri
Szefowie mechaników Cristian Gaborini, Cristhian Pupulin
Szef Zespo³u Livio Suppo
Strona www.ducati.com/racing/08/gp/index.jhtml


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê