Jak bez ryzyka zdobyæ do¶wiadczenie w szybkiej je¼dzie? We¼ udzia³ w motocyklowym track-day na torze w U³ê¿u
Motocykl sportowy, ścigacz, przecinak, nazw jest wiele, skojarzenie jedno, szybkość. To lubimy, często właśnie po to kupujemy motocykl. Wsiadamy i odwijamy manetkę, kolejny potoczny zwrot, który kojarzy każdy właściciel jednośladu.
A na sam koniec, fotoradar, patrol, nieoznakowy radiowóz z wideorejestratorem i oddajemy prawo jazdy, że o mandacie nie wspomnę. Czy można inaczej? Otóż można, a nawet trzeba. Wsiadamy na motocykl i jedziemy na tor.
Tylko który tor pozwoli nam wycisnąć z motocykla odpowiednią prędkość? W naszym kraju oczywiście Poznań. Trzydzieści osiem milionów ludzi a mamy cały jeden obiekt. Tak, tak użalamy się nad naszym losem od pokoleń. Nic nie poradzimy, jesteśmy krajem piłki nożnej. Dobrze czytacie, nie Brazylia nie Argentyna, właśnie Polska. Setki orlików, które sprawiły, że dzieci dorastają w marzeniach o byciu drugim Robertem Lewandowskim....
Mamy za to kilka mniejszych obiektów, na których można się wyszaleć. W samym województwie mazowieckim jest Tor: Radom, Słomczyn, Modlin, Jastrząb. Nie jest źle. Tylko że te obiekty są małe. Jak mamy litrowy motocykl, to pojeździmy może na dwóch biegach... A gdzie reszta skrzyni? No właśnie, a chciałoby się pojechać szybciej.
Rozwiązanie jest bliżej, niż myślicie. Tylko trochę ponad godzinę drogi od Warszawy, nową trasą na Lublin, znajduje się Moto Park Ułęż. Nazywamy go torem, chociaż nie do końca nim jest. Kiedyś było to lotnisko wojskowe. Ogromny teren, z delikatnymi różnicami wysokości, bardzo przyczepną nawierzchnią i ogromnym potencjałem jeżeli chodzi o jazdę. Standardowa nitka toru, po jakiej jeżdżą motocykle, ma około 2,5 kilometra. Charakteryzuje się długą prostą, na której można osiągnąć prędkości przekraczające 200 km/h.
Co ważniejsze, jest tam też miejsce na wytracenie prędkości w razie awarii układu hamulcowego. Mówiąc w motocyklowym żargonie, jak przepałujesz zakręt to masz drugą część prostej na wyhamowanie. Szerokie otwierające się zakręty, czasem ciasny dwójkowy nawrót, czy szybkie przełożenie motocykla z prawej na lewą stronę. O różnorodność i brak nudy odpowiada również w tym sezonie zgrana ekipa Jejujeju racing team. Track Day'e na Moto Park Ułęż, są organizowane jako wydarzenia i możecie się na nie zapisać poprzez Facebook'a. Ilość osób jest ograniczona do trzydziestu uczestników. Ma to na celu zapewnienie komfortowych warunków do jazdy, przy podziale na dwie grupy.
Czego możesz oczekiwać? Podczas Track Day Motocyklowy Moto Park Ułęż będziesz miał świetną okazję, żeby pojeździć w bezpiecznych warunkach, poznać innych motocyklistów z podobną zajawką, a przede wszystkim zdobędzie tony doświadczenia w szybkiej jeździe. Tego typu doświadczenie można zdobyć na kilka sposobów, ale bez wątpienia jazda na bezpiecznym torze pod okiem doświadczonych instruktorów jest rozwiązaniem najlepszym dla każdego motocyklisty.
Oto szczegółowy plan dnia:
9:00 rejestracja & briefing
10:00 - 13:00 jazdy wolne
13:00 - 14:00 przerwa obiadowa
14:00 - 16:00 jazdy wolne
Cena uczestnictwa to 380 zł. Potwierdzeniem uczestnictwa jest wpłata zaliczki (150 zł) poprzez stronę internetową Jejujeju.pl (https://jejujeju.pl/produkt/track-day-ulez/). Reszta kwoty (230 zł) płatna gotówką na miejscu. Treningi odbywają się niemal do końca września, ale ich liczba jest ograniczona, podobnie jak miejsc dla uczestników. Najbliższe wydarzenie odbędzie się już w sobotę (27.04). Dodatkowych informacji możecie szukać na profilu facebook'owym Jejujeju Racing Team, oraz na grupie Moto Park Ułęż / Tor Radom Motocykle. Zapraszamy i do zobaczenia!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze