tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Yamaha Grizzly 700 Fi

Autor: Lovtza, Alonzo, Beavis 2007.02.26, 14:01 39 Drukuj

Yamaha Grizzly 700 Fi

2007.02.26 Lovtza, Alonzo, Beavis

strony: 1 2 3 4 5 6 7

Ten pojazd to doprawdy okręt flagowy całej floty czterokołowców oferowanych przez Yamahę. Wywodzi się z modelu Grizzly 660, ale w porównaniu ze swoim poprzednikiem, 700-tka kryje w sobie sporo zmian i kilka smakowitych ciekawostek.

Wygląda fajnie

To pierwsza sprawa, która rzuca się w oczy. Zaryzykowałbym tezę, że gdybym dziś zapragnął stać się posiadaczem przeprawowego, dużego quada to chciałbym, aby wyglądał on tak, jak Grizzly 700 Fi. Pojazd wygląda bardzo proporcjonalnie, super prezentuje się jego przód z wbudowanymi w błotniki światłami. Zaufanie budzi duża kanapa, solidne bagażniki oraz podłogi. Wysoko poprowadzone zadziorne błotniki nadają 700-tce dynamiki, przez co Grizzly choć wizualnie potężny, to nie jest jednocześnie ociężały.

Nie sposób pominąć bardzo wysokiej jakości wykonania pojazdu. Starannie spasowane elementy, wysokiej jakości spawy, powłoki lakiernicze, dbałość o detale to znaki rozpoznawcze tego quada.

Napęd

Jednostka napędowa dysponuje pojemnością skokową 686 ccm. Jak przystało na bardzo nowoczesny pojazd, chłodzenie silnika powierzono cieczy, zasilanie układowi wtryskowemu, a napęd zaworów systemowi z pojedynczym wałkiem rozrządu. Moc jednostki napędowej to 50 KM, co zapewnia świetną dynamikę, nawet przy sporej masie własnej.

Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia Ultramatic posiadająca dwa biegi do przodu, bieg wsteczny, plus bieg parkingowy. Kierowca ma do wyboru napęd 2x4 lub 4x4, jego zmiana następuje poprzez użycie przycisku na kierownicy. Przy wykorzystaniu napędu 4x4 Grizzly ma również możliwość blokowania dyferencjału, co gwarantuje świetne właściwości trakcyjne.

Zawias

O tym, jak ważne jest zawieszenie w pojeździe stricte terenowym chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Grizzly staje tutaj na wysokości zadania. Każde koło prowadzone na poprzecznych wahaczach pracuje niezależnie, przednie zawieszenie dysponuje skokiem 180, a tylne 230 mm. Twardość przedniego i tylnego zawieszenia można regulować w zakresie pięciu ustawień, co powinno zaspokoić potrzeby większości kierowców siadających za sterami Yamahy Grizzly.

Generalnie rzecz biorąc spory skok zawieszeń i ich w miarę miękkie fabryczne zestrojenie powinno sprawdzić się doskonale na grubszych wertepach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że przy swoim mocnym silniku 700 - tka potrafi być na prawdę szybka w terenie i stabilność jazdy zaczyna odgrywać decydujące znaczenie dla przyjemności z jazdy.

Skoro mowa o zawieszeniu, to dodajmy jeszcze jedną szalenie istotną sprawę, czyli wspomaganie kierownicy. System o nazwie EPS ułatwić ma sterowanie sporym przecież pojazdem w ciężkim terenie tak, aby kierowca mógł skupić się na wyborze najbardziej optymalnego toru jazdy, a nie na siłowaniu się z kierownicą. Jest to nowość w quadach i tylko patrzeć, jak inni producenci także sięgną po to rozwiązanie.

Hamulce

Zatrzymywanie rozpędzonej Yamahy powierzono wydajnemu układowi hamulcowemu obejmującemu indywidualną tarczę dla każdego z kół. Przednie tarcze są wentylowane i nieźle zabezpieczone przed dostawaniem się na nie błota. Hamulce hydrauliczne wspomaga system Yamaha Engine Brake Control, pozwalający na hamowanie silnikiem podczas zjazdów z wzniesień.

Wrażenia z jazd

Grizzly jak na swoją pojemność wydaje się być niedużym pojazdem, wyraźnie mniejszym od choćby Suzuki KingQuada. Gdy kierowca zasiada za kierownicą, ilość dostępnego miejsca jest bardzo duża. Pozycja za sterami jest wyprostowana i tak komfortowa, że zachęca do dłuższych wyjazdów. Ergonomia jest bez zarzutu. Czytelny i bogaty zestaw wskaźników, wszystkie instrumenty w zasięgu ręki, przemyślane schowki oraz zabezpieczenie newralgicznych punktów pojazdu. Ochrona przed błotem dzięki szerokim błotnikom jest tak dobra, że jeśli widzicie na naszych zdjęciach umorusanego kierowcę za sterami 700-tki ... to znaczy, że jeździł on wcześniej na Suzuki QuadRacerze...

Uruchomieniu silnika nie towarzyszą żadne kombinacje z obsługą ssania, a jednostka napędowa szybko nabiera temperatury właściwej dla pracy. Yamaha płynnie rusza z miejsca i od tej chwili bez śladu znika jej spora masa i gabaryty. Silnik ciągnie zaskakująco mocno, ale jednocześnie płynnie i przewidywalnie. Nie ma tutaj śladu żadnej nerwowości, czy dzikości, a dominuje czysta, efektywnie wykorzystywana moc. Zawieszenie bez trudu wybiera dziury i nierówności zapewniając przy tym podziwu godną stabilność. Nawet amator jest w stanie poruszać się bardzo efektywnie tym quadem w ciężkim terenie. Jeśli natomiast za stery siada wprawny pilot, Grizzly nawet w naszym testowym lepkim, gliniastym bajorze parła do przodu, niepowstrzymana niczym radziecka ofensywa pancerna.

Nowość, którą jest elektryczne wspomaganie kierownicy, spisuje się znakomicie. Nawet w głębokich koleinach, czy też na sporych wertepach sterowalność quada jest wzorowa. Pojazd jedzie tam, gdzie chce tego kierowca i nie zmusza do siłowania się z kierownicą. Zauważyć należy też, że obecność tego systemu jest praktycznie niezauważalna, trudno odnotować tutaj jakiekolwiek „efekty uboczne" towarzyszące zazwyczaj obecności systemów „pośredniczących" w przekazywaniu woli człowieka na zachowanie maszyny.

Trudno znaleźć słabe punkty tej 700-tki także na innych płaszczyznach. Hamulce są świetne - mocne i bardzo dobrze dozowane. Przełączanie napędu na wszystkie koła jest bezproblemowe, tak samo jak stosowanie blokady mechanizmu różnicowego. Dopiero przy ostrzejszych skokach zawieszenie okazuje się trochę za miękkie i mniej przemyślane lądowanie zakończyć się może dobiciem przodu.

Jakość

Jak już wyżej wspomnieliśmy Grizzly 700 Fi to pojazd wysokiej jakości. Nie chodzi tutaj tylko o wrażenia estetyczne, ale także o pracę całego pojazdu. W czasie jazdy nic nie stuka, nic nie puka, nic się nie trzęsie. Wszystkie mechanizmy pracują pewnie i dokładnie tak jak tego od nich oczekuje kierowca.

W kilku słowach

Grizzly to ciekawy przypadek. Z jednej strony ta Yamaha jest mocna, dynamiczna i nie do powstrzymania w terenie. Z drugiej strony łagodna, kulturalna i przewidywana. Dzięki takiej kombinacji cech popartych komfortem, świetnymi właściwościami trakcyjnymi oraz bardzo dobrymi hamulcami jest to pojazd, z jazdy którym frajdę czerpał będzie każdy kierowca, niezależnie od stopnia jego off-roadowego zaawansowania. Yamaha Grizzly 700 Fi to quad przemyślany i dopracowany. Trudno wytknąć mu wady, łatwo natomiast dzięki niemu zakochać się w taplaniu w błocie...

Okiem eksperta -Marcin Grochowski
Nie jest zwolennikiem quadów przeprawowych ale ten model zrobił na mnie wrażenie. Jest jednym z najlepszych quadów przeprawowych. Dużo mocy. Bardzo dobre zawieszenie. Bardzo dobre hamulce. Bardzo dobrze działające przełączenie napędu 2-koła - 4 koła. Ma tyle mocy, że aż chce się nim jeździć na kole - po prostu go rwie. Bardzo dobrze się go prowadzi. Wspomaganie rzeczywiście bardzo ułatwia wykonywanie skrętów na nierównościach. Środek ciężkości jest wysoki, ale ja jestem przyzwyczajony do maszyn sportowych, które mają zupełnie inną budowę.

Okiem eksperta - Marek Talar
Wspomaganie układu kierowniczego w ciężkich warunkach terenowych w pełni pokazuje zalety. Środek ciężkości w maszynie fabrycznej mógłby być trochę niżej. Jednak druga z testowanych maszyn - quad dociążony zamontowaną z przodu wyciągarką i zamontowanym z tyłu kufrem - ma już środek ciężkości w optymalnym punkcie. Na trawersach spisuje się ta maszyna bardzo dobrze.

Okiem eksperta - Mr. Quad - Jacek Bujański:
Yamaha Grizzly 700 to lider w najwyższej półce quadów przeprawowych. Pierwszą rzeczą, wartą podkreślenia, jest naszpikowanie tego pojazdu techniką. Rewelacyjnie sprawuje się elektronicznie wspomagany układ sterowania. Komputer steruje siłą, z jaką wspomagane są ruchy kierownicą. W efekcie zachowanie się quada i kierowanie nim jest - w porównaniu z konkurencyjnymi modelami - niesamowite. Aby to docenić, wystarczy przejechać się kawałek tradycyjnym quadem i Yamahą Grizzly 700. Na światowej prezentacji niektórzy dziennikarze byli rozczarowani brakiem drugiego cylindra. Yamaha Grizzly jest napędzana silnikiem jednocylindrowym. Chociaż rozwiązanie takie rzeczywiście ogranicza trochę moc silnika, to ten niedostatek jest z powodzeniem niwelowany przez bardzo dobre zawieszenie. Zarówno wspomaganie kierownicy, jak i dobre zawieszenie, czynią ten quad bardzo dobrą propozycją dla zawodników startujących w rajdach cross country, gdyż zmęczenie w trakcie jazdy tym quadem jest dużo mniejsze. Sam jechałem tym quadem przez kilkanaście godzin i w ogóle nie byłem zmęczony. Jedynym ewentualnym mankamentem może być trwałość tej bardzo zaawansowanej technicznie konstrukcji. Jeżeli pomimo wielu zaawansowanych rozwiązań quad okaże się bezawaryjny, to w mojej opinii będzie to pojazd na chwilę obecną doskonały.

Filmy:
Yamaha Grizzly 700Fi
Yamaha Grizzly 700Fi atv
Yamaha Grizzly 700Fi pokaz

Dane techniczne:

Yamaha Grizzly 700 4x4 EFI 4x4
Napęd
Typ czterosuwowy, jednocylindrowy, z elektrycznym wtryskiem paliwa YFI
Pojemność 686 cm
Moc 37 kW (50KM)
Średnica i skok tłoka 102,0 x 84,00 mm
Chłodzenie ciecz
Rozrusznik elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 20 L
Kompresja 9,20:1
Rezerwa 4,5 L
Olej silnikowy/płyn chłodzący
Olej silnikowy SAE 5W30 lub SAE 10W30 lub SAE 20W40
Całkowita ilość oleju w silniku 2,40 L
Ilość płynu chłodzącego 1,99 L
Typ świecy zapłonowej NGK CR8E
Odległość elektrody 0,7-0,8 mm
Przeniesienie napędu
Skrzynia biegów Automatyczna Yamaha Ultramatic®/ przekładnia pasowa V-belt
Pozycja skrzyni biegów H, L, N, R, P
Przeniesienie napędu 4x4/ stały napęd na tył/elektrycznie dołączany napęd przód/Wałki kardana/załączana elektrycznie blokada przedniego mostu
Nadwozie
Konstrukcja Rama stalowa
Masa własna 274 kg
Długość całkowita 2 065 mm
Szerokość całkowita 1 180 mm
Wysokość 1 240 mm
Wysokość siedziska 905 mm
Rozstaw osi 1 250 mm
Prześwit 275 mm
Promień skrętu 3,2 m
Napęd
Rodzaj 2WD / 4WD
Zawieszenie
Przedni Niezależne, podwójne wahacze poprzeczne, max. skok 180 mm
Tylne Niezależne, podwójne wahacze poprzeczne, max. skok 230 mm
Felgi/opony
Rozmiar przód AT25x8-12, Felgi aluminiowe
Rozmiar tył AT25x10-12, Felgi aluminiowe
Ogumienie fabryczne DUNLOP KT421/KT425 bezdętkowe
Hamulce
Typ hamulców Podwójne hamulce tarczowe wentylowane
Rozmiar tarcz hamulcowych przód Średnica 220 mm, grubość tarczy 3,5 mm
Rozmiar tarcz hamulcowych tył Średnica 205 mm, grubość tarczy 3,5
Obciążenie maksymalne
Obciążenie bagażnika przód max 45,0 kg
Obciążenie bagażnika tył max 85,0 kg
Ładowność maksymalna 220 kg
Dopuszczalna masa całkowita 550 kg
Akumulator
Typ YTX20L-BS
Pojemność 12 V - 18,0 Ah
Oświetlenie
Typ żarówki przód 12V-35 W Halogenowe
Typ żarówki tył pozycyjne/stop 12V-5/21 W
Cena 39 900 PLN
Importer MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
ul. Połczyńska 120c
01-304 Warsza

Quada Yamaha Grizzly 700 Fi dostarczyła firma:

MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
ul. Połczyńska 120c
01-304 Warszawa
http://www.yamaha-motor.pl/

Modelki ubrał salon Intermotors
Ul. Jagiellońska 55
Warszawa
http://www.intermotors.pl
Yamaha Grizzly 700  reflektor
Yamaha Grizzly 700 Demczuk
Yamaha Grizzly 700 Fi
Yamaha Grizzly 700 Fi 3 kola
Yamaha Grizzly 700 Fi beavis hop
Yamaha Grizzly 700 Fi bloto
Yamaha Grizzly 700 Fi bok
Yamaha Grizzly 700 Fi dirt
Yamaha Grizzly 700 Fi Beavis
Yamaha Grizzly 700 Fi Diana Beavis
Yamaha Grizzly 700 Fi dziewczyny
Yamaha Grizzly 700 Fi laski
Yamaha Grizzly 700 Fi Marek i Michal
Yamaha Grizzly 700 Fi Marek Talar
Yamaha Grizzly 700 Fi Mariola
Yamaha Grizzly 700 Fi Michal Mikulski
Yamaha Grizzly 700 Fi offroad
Yamaha Grizzly 700 Fi podjazd
Yamaha Grizzly 700 Fi poligon
Yamaha Grizzly 700 Fi speed
Yamaha Grizzly 700 Fi teren
Yamaha Grizzly 700 Fi terror Yamaha Grizzly 700 Fi tyl
Yamaha Grizzly 700 laski Yamaha Grizzly 700 Fi wyciagarka
Yamaha Grizzly 700 Marek Talar Yamaha Grizzly 700 Fi przod
Yamaha Grizzly 700 Fi uskok

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę