tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Tech 3 Yamaha
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

Tech 3 Yamaha

Autor: 2008.03.27, 20:39 Drukuj

Zespół Tech 3 powstał w 1989 roku dzięki współpracy byłego zawodnika i zdolnego menedżera, Herve Poncharala z francuskim oddziałem Hondy.

Po dekadzie współpracy, ekipa w 1999 roku związała się z Yamahą, a jej największym sukcesem było mistrzostwo świata wywalczone rok później przez Oliviera Jacque'a w klasie 250ccm.

Francuz do ostatnich metrów ostatniego wyścigu sezonu rywalizował wówczas o koronę z zespołowym kolegą, Japończykiem Shinyą Nakano, którego wyprzedził tuż przed metą wyścigu o Grand Prix Australii na wyspie Filipa, zapewniając sobie jednocześnie mistrzowski tytuł.

Dzięki reputacji wyjątkowo profesjonalnej ale i pełnej ciepłej atmosfery ekipy, Tech 3 otrzymała rok później szansę debiutu w królewskiej klasie 500ccm. Po półtorej roku startów na dwusuwowych pięćsetkach, w połowie sezonu 2002 Nakano i Jacque do swojej dyspozycji dostali nowe modele M1 jednak ekipa wciąż nie była w stanie nawiązać równej walki z fabrycznymi składami.

Jednym z najważniejszych momentów w karierze Tech 3 w królewskiej klasie było Grand Prix Niemiec w 2002 roku, kiedy Shinya Nakano wywalczył pole position, a Jacque miał ogromne szanse na zostanie jedynym w tamtym sezonie zawodnikiem, któremu udało się wygrać wyścig MotoGP na maszynie dwusuwowej. Niestety kolizja z Alexem Barrosem pokrzyżowała te plany na trzy kółka przed metą.

Od tego czasu przez garaż zespołu Ponchala przewinęło się wielu znanych zawodników, jak chociażby Marco Melandri, czy nieżyjący już Norick Abe, jednak Tech 3 cały czas przechodziła przez ciężkie chwilę.

Przez ostatnie trzy lata zespół z Bormes Les Mimosas niemal cały czas zamykał stawkę, starając się przetrwać w królewskiej klasie dzięki współpracy z producentem ogumienia Dunlop, który nie był w stanie przygotować konkurencyjnych opon.

Nowy kontrakt z Michelin, pogłębienie relacji z Yamahą oraz zatrudnienie dwóch byłych gwiazd World Superbike, Colina Edwardsa i Jamesa Toselanda jeszcze przez sezonem 2008 zupełnie odmieniło Tech 3. Obaj zawodnicy przez całą zimę byli w czołówce podczas testów, a pierwszy wyścig, Grand Prix Kataru rozpoczynali z pierwszego rzędu. Wszystko wskazuje na to, iż Herve Poncharal zostanie w tym roku hojnie wynagrodzony za swoją wieloletnią, ciężką pracę.

Motocykl Yamaha YZR M1
Opony Michelin
Zawodnicy Colin Edwards, James Toseland
Szefowie mechaników Garry Reinders, Guy Coulon
Szef Zespołu Herve Poncharal
Strona www.teamtech3.fr

 


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę