tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R1000 2009 - Top Performer
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R1000 2009 - Top Performer

Autor: Lovtza 2009.06.09, 13:16 5 Drukuj

strony: 1 2 3 4

 

NAS Analytics TAG

Wprowadzeniu tego modelu na rynek w roku 2001 towarzyszyły głosy niedowierzania. W owym czasie 160 KM w drogowym sportowym motocyklu porażało. Ta bryła dynamitu z naklejką GSX-R na bocznej owiewce oferowała większego kopa niż R1, choć nieco gorsza poręczność czyniła pojedynek gigantów często nierozstrzygniętym. Niemniej jednak już wtedy utarło się, że Suzuki oferuje dzikość, natomiast Yamaha dostarcza spokój i opanowanie.

Historia lubi być jednak być przekorna. Wraz z pojawieniem się nowych norm emisji spalin nowe Gixxery mocno się ustatkowały. Model K7/K8 epatował spokojem i stabilnością. Teraz rocznik 2009 ustawa nowe standardy w rodzinie GSX-R jeśli chodzi o maniery. Czy to źle, czy dobrze? Trudno powiedzieć, bo to tak jakby zastanawiać się czy antyterrorysta powinien wywalać drzwi z kopa, czy wcześniej pukać. Wszystko zależy od tego czy akurat szturmuje złodziejską dziuplę, czy też wpada z kumplami na chińczyka po robocie.

Nowy do szpiku kości

Najnowsze wcielenie tego motocykla to zupełnie nowa maszyna, de facto skonstruowana od podstaw. Nowy silnik, nowa rama, nowe zawieszenie a także nowa elektronika i stylizacja. Wszystkie szczegóły nowego litra od Suzuki znajdziecie w naszej prezentacji z Paryża, gdzie pokazano ten model Europie. Warto tutaj odnotować, że zmiany te czuć natychmiast po zajęciu miejsca za sterami motocykla. Jest on bardziej zwarty, sam kokpit i pozycja za nimi zajmowana bardziej przypominają nową serię 600/750, niż model 1000 z ubiegłego sezonu.

Elegancja Francja

Maszyna na żywo prezentuje się bardzo dobrze. Dyskusje na temat tego, czy seryjne tłumiki pasują do reszty motocykla pewnie nie zamilkną przez najbliższe lata, ale spójna i dopracowana linia nadwozia podkreśla potencjał tego, co kryje się pod owiewkami. Suzuki w ostatnich latach przyzwyczaiło do staranności przy produkcji motocykli, dlatego też nie sposób nowej maszynie wytknąć jakieś niedoróbki. Co więcej mniej pstrokate, niż przed laty wzory malowań prezentują się naprawdę elegancko.

Zasiadając za sterami nowego litrowego Gixxera, szczególnie po zejściu z R1, można poczuć się dopieszczonym. Wygodna, bardziej wyprostowana pozycja, niezły widok w lusterkach, przejrzysty zestaw wskaźników. Wrzuceniu pierwszego biegu towarzyszy kulturalne „klick" i maszyna z Hamamatsu łagodnie rusza z miejsca. Inżynierowie Suzuki nie uszczęśliwili swoich klientów krzyżowym wałem korbowym, dzięki czemu jazda z mniejszymi prędkościami, przy niższych obrotach jest tym, co „1000" przychodzi z dziecinną łatwością.

Silnik w tej maszynie rozwija moc zdecydowanie spokojniej, niż nowa Yamaha. Użyteczny zakres niskich obrotów oraz brak wyraźnego momentu, gdy silnik zaczyna ciągnąć jak opętany bardzo ułatwia życie na co dzień. Szczególnie gdy mówimy o mocach podchodzących pod 200 KM. Dodajmy do tego precyzyjną, choć nieco twardo pracującą skrzynię, a uzyskamy obraz maszyny z którą nie trzeba się siłować i której nie potrzeby się obawiać.

Ka-Boom!

Maro Szkopek w połączeniu ze 185 konnym motocyklem sportowym to iście wybuchowo-rozrywkowa kombinacja. W efekcie przednie koło Suzuki na pierwszych biegach rzadko miało kontakt z podłożem. Silnik, choć pracuje spokojniej, niż w przypadku R1 konsekwentnie i bez skrupułów robi swoją robotę. I to z nadkładem. Dokręcaniu obrotów na poszczególnych biegach towarzyszy potężne przyspieszenie i to jakże miłe wrażenie „lekkości" na kierownicy. Tego nie da się porównać z czymkolwiek innym. Tyle tylko, że dzisiejszy sport już dawno przestał faworyzować mięśniaków, o czym doskonale wiedzą w Hamamatsu. Właśnie dlatego motocykl otrzymał nowe podwozie, które pozwala mu konkurować z coraz mocniejszą konkurencją. To, czy nowe zawieszenie typu BPF sprawdza się w praktyce można by długo dywagować. Faktem jest natomiast, ze Suzuki sprawia wrażenie bardziej stabilnego na prostych od R1. Motocykl wyraźnie mniej nerwowo reaguje na zmiany nawierzchni i nierówności. Maszyna spokojniej odpowiada na dokładanie do pieca w złożeniu. Nawet fabryczna regulacja przedniego widelca i tylnego amora pozwala na piekielnie szybką jazdę. Nie ma się zresztą czemu dziwić, gdyż obecnie produkowane motocykle sportowe to tak naprawdę wyścigówki dopuszczone do ruchu. W realiach drogowych zbliżenie się do granicy wydolności podwozia współczesnych supersportów jest sprawą mało realną.

Konsekwencją stabilniejszej konfiguracji podwozia jest bardziej oporne reagowanie na zmiany kierunku. Jest to bardzo dobrze widoczne, gdy zestawimy Gixxera z R1. Suzuki reaguje na pachnięcie w kierownicę wyczuwalnie wolniej niż Yamaha, choć trudno tutaj mówić o ociężałości. Wszystko to jest konsekwencją przyjętych założeń konstrukcyjnych. We współczesnych wyścigówkach celowo podciąga się do góry punkt ciężkości motocykla regulując w ten sposób jego podatność na przewalanie z zakrętu w zakręt. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że im wyżej jest punkt ciężkości tym motocykl bardziej ochoczo skręca kosztem stabilności na prostych. Im jest on usytuowany niżej, tym stabilniej pojedziemy na prostej, kosztem większego wysiłku przy wchodzeniu w zakręt. Każdy producent dochodzi tutaj do nieco innego „złotego środka" zwrotności i stabilności. Pytanie teraz co bardziej odpowiada każdemu z jeźdźców?

Heble nowego Gixxera spisują się doskonale. Jeśli chodzi o siłę hamowania nieco ustępują tym z R1, ale i tak ciągle operujemy na poziomie przewidzianym dla wyczynowców. Marszczą asfalt, są świetnie dozowalne i mogłyby zatrzymać tankowiec. Czego chcieć więcej?

Krótko i na temat

Suzuki GSX-R1000 to efekt kilkuletniej ewolucji i aplikowania w maszynie produkcyjnej doświadczeń wyniesionych z wyścigów. W rezultacie otrzymujemy motocykl, który jest nie tylko imponująco szybki, ale także bardzo stabilny w praktycznie każdej sytuacji,  co szczególnie docenicie na hamowaniach i przy przyspieszeniach. Producent miał też na uwadze, że za sterami nowego tysiąca K9 zasiądą nie tylko Max Neukirchner i Fonsi Nieto, ale także zwykli Kowalscy którzy docenią komfort i kulturę pracy w codziennym użytkowaniu.

strony: 1 2 3 4

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
zlozenie gsxr1000 suzuki test a mg 0302zlozenie gsxr1000 suzuki test a mg 0304
NAS Analytics TAG
zlozenie gsxr1000 suzuki test a mg 0311zlozenie gsxr1000 suzuki test a mg 0380
jazda gsxr1000 suzuki test a mg 0170guma gsxr1000 suzuki test a mg 0260
skret gsxr1000 suzuki test a mg 0326skret gsxr1000 suzuki test a mg 0337
zlozenie gsxr1000 suzuki test a mg 0276zakret gsxr1000 suzuki test a mg 0315
zakret gsxr1000 suzuki test b mg 0149motocykl gsxr1000 suzuki test b mg 0199
motocykl gsxr1000 suzuki test a mg 0447motocykl gsxr1000 suzuki test a mg 0438
motocykl gsxr1000 suzuki test a mg 0443motocykl gsxr1000 suzuki test b mg 0192
przednia lampa gsxr1000 suzuki test a mg 0126kokpit gsxr1000 suzuki test a mg 0082
tylna kanapa gsxr1000 suzuki test b mg 0211tylny kierunkowskaz gsxr1000 suzuki test a mg 0094
zegary gsxr1000 suzuki test a mg 0072tylny zacisk gsxr1000 suzuki test a mg 0099
wydech gsxr1000 suzuki test a mg 0098wydech gsxr1000 suzuki test b mg 0210
hamulec przedni gsxr1000 suzuki test a mg 0106zmiana map gsxr1000 suzuki test a mg 0122
kokpit gsxr1000 suzuki test a mg 0085kokpit gsxr1000 suzuki test a mg 0086
kokpit gsxr1000 suzuki test b mg 0206lampa tylna gsxr1000 suzuki test a mg 0101
logo gsxr1000 suzuki test a mg 0115logo gsxr1000 suzuki test a mg 0124
manetka gazu gsxr1000 suzuki test a mg 0118manetka sprzegla gsxr1000 suzuki test a mg 0119
hamulec przedni gsxr1000 suzuki test a mg 0128podnozki kierowcy gsxr1000 suzuki test a mg 0092
silnik lewa strona gsxr1000 suzuki test a mg 0089silnik prawa strona gsxr1000 suzuki test a mg 0096
ciegno zmiany biegow gsxr1000 suzuki test a mg 0093hamulec przedni gsxr1000 suzuki test a mg 0091
hamulec przedni gsxr1000 suzuki test a mg 0112
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê