tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli wybra³o opony. Dziewi±ta runda 2022 FIM Superbike World Championship odbêdzie siê w Portugalii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Pirelli wybra³o opony. Dziewi±ta runda 2022 FIM Superbike World Championship odbêdzie siê w Portugalii

Autor: Andrzej Sitek 2022.10.04, 12:04 Drukuj

Dziewiąta runda 2022 FIM Superbike World Championship, czyli ostatnia rozgrywana w Europie, odbędzie się w przyszły weekend na Autódromo Internacional do Algarve w Portimão w Portugalii. Na jakich oponach pojadą zawodnicy?

Ten tor jest równie fascynujący, co wymagający dla zawodników, motocykli i opon, ponieważ charakteryzuje się  "oldschoolowymi" sekcjami, różnicami wzniesień, czy też wieloma ciasnymi zakrętami, które wymagają ostrego hamowania i poddają opony dużym obciążeniom poprzecznym i wzdłużnym.

NAS Analytics TAG

Warto przypomnieć, że portugalski rollercoaster został całkowicie odnowiony dwa lata temu, kiedy po raz pierwszy gościł Formułę 1. Mimo to, przyczepność jest raczej ograniczona. Z tego powodu, a także w oparciu o doświadczenia z ostatnich lat, w których mieszanki SC0 na dystansie wyścigowym wykazywały lepsze osiągi niż SCX, Pirelli zdecydowało się zdegradować SCX do roli opony używanej w kwalifikacjach i w wyścigu o Superpole, co miało już miejsce w 2021 roku.

Wiemy już, że dostępne będą trzy rozwiązania na przód - wszystkie w miękkiej mieszance i znane już zawodnikom, tj. standardowa SC1, rozwojowa SC1 w specyfikacji B0570 (SC1A), oraz rozwojowa SC1 A0674 (SC1B).

W przypadku tyłu do standardowego SC0 dołączy SC0 B0624, który różni się od typowego rozwiązania odmienną strukturą i mieszanką. Trzecie ogumienie na tył reprezentowane jest przez SCX, które zgodnie z przewidywaniami i biorąc pod uwagę charakterystykę toru, może być używane tylko w kwalifikacjach, oraz w wyścigu Superpole.

Zawodnicy WorldSSP będą mogli wybrać pomiędzy standardowymi SC1 lub SC2 z przodu, podczas gdy z tyłu będą mieli do dyspozycji SC0 i SC1.

Jeśli chodzi o Autódromo Internacional do Algarve w Portimão w Portugalii, jest to obiekt doskonale znany zawodnikom i wielbicielom motocyklowej rywalizacji. Tor w mieście Portimão został otwarty w 2008 roku i od razu gościł czołowe mistrzostwa w ramach World Superbike. Trasa o długości 4692 metrów ma dość dużą szerokość, co ułatwia wyprzedzanie i zwiększa widowiskowość wydarzenia.  

Ale to nie jest łatwy obiekt dla motocykli. Tylna opona przechodzi od niskich do bardzo wysokich temperatur, podczas gdy przednia musi umożliwić zawodnikowi szybkie i precyzyjne wejście w zakręty. W porównaniu z tyłem, który poddawany jest niewielkim, ale intensywnym naprężeniom mechanicznym i termicznym, przód jest zawsze zaangażowany w zakręty o małym promieniu krzywizny, które zmuszają zawodnika do gwałtownego hamowania. Będzie się działo!

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê