tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowoczesna technologia w chemii motocyklowej
NAS Analytics TAG

Nowoczesna technologia w chemii motocyklowej

Autor: News reklamowy 2016.05.09, 10:34 Drukuj

W płynach do motocyklowych zawieszeń postęp technologiczny polega na uzyskaniu stabilnych parametrów pracy przedniego widelca i amortyzatorów tylnych, bez względu na temperaturę pracującego oleju. Podczas intensywnej pracy zawieszenia olej w amortyzatorze nagrzewa się i spada jego lepkość. Spadek lepkości powoduje, że zawieszenie jest coraz bardziej miękkie a w skrajnych przypadkach pojawia się nawet zjawisko zanikania tłumienia. Zmiana parametrów pracy zawieszenia nie jest korzystna dla kierującego motocyklem i dąży się do jak najmniejszej wrażliwości płynu amortyzatorowego na wzrost temperatury, co jest zobrazowane wysokim wskaźnikiem lepkości (im wyższy wskaźnik lepkości tym mniej spada lepkość przy rozgrzewaniu się oleju). Silkolene RSF, płyny do zawieszeń motocyklowych posiadają tak wysokie wskaźniki lepkości, że potrzebne było wprowadzenie odpowiedniej tabeli przy zamianie ze standardowych Fork Oil na Silkolene RSF.

Dopasuj olej do swojego zawieszenia

Wymiana w widelcu oleju Fork Oil 10W Medium na RSF 10 spowoduje, że zawieszenie będzie nieco „twardsze”. Użytkownicy w praktyce dopasowując sobie parametry zawieszenia do stylu jazdy mogą o jedna klasę lepkości podnieść. Silkolene RSF (skrót RSF – Racing Suspension Fluid) daje możliwość precyzyjnego dopasowania zawieszenia i zachowania parametrów w każdych warunkach eksploatacji

lepkość w mm2/s 40oC 100 oC wskaźnik lepkości lepkość w mm2/s 40oC 100 oC wskaźnik lepkości
FORK OIL FL 2,5W 15 3,5 112 RSF 2,5 13,6 5,34 409
FORK OIL FL 5W 18 4 121 RSF 5 24,1 8,56 372
FORK OIL FL 7,5W 24 4,9 131 RSF 7,5 35,1 10,92 322
FORK OIL FL 10W 36 6,4 130 RSF 10 47,4 13,69 303
FORK OIL Expert 15W 57,1 8,3 116 RSF 15 93,1 19,5 235

Tabela 1. Porównanie parametrów płynów do widelców przednich.

Płyny chłodnicze

W dziedzinie płynów do układów chłodzenia dokonał się postęp technologiczny, na który wpływ ma zastosowanie w konstrukcjach głowic stopów magnezu. Nowoczesne płyny do układów chłodzenia takie jak Silkolene Mag Cool są oparte na technologii OAT (Organic Acid Technology). Jest to technologia dodatków opartych na kwasach organicznych. Płyn chłodzący Silkolene Mag Cool jest gotowym do użycia produktem o przedłużonej trwałości, który może być stosowany w silnikach ze stopów magnezu czy aluminium, jak również w konstrukcjach wykonanych z standardowych materiałów. Płyn jest w stanie lepiej zabezpieczać antykorozyjnie zarówno elementy silnika jak i chłodnice oraz lepiej przejmuje ciepło z silnika i oddaje poprzez chłodnicę. Natomiast zimą zapewnia ochronę przez zamarzaniem aż do -40°C.

Zdję™cia
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę