tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 LCR Honda
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

LCR Honda

Autor: 2008.03.27, 20:35 Drukuj

Włoska ekipa charyzmatycznego Lucio Cecchinello rozpoczyna w tym roku swój trzynasty sezon w motocyklowej Grand Prix. Utytułowany zawodnik, w 1996 roku Cecchinello postanowił wystartować w mistrzostwach klasy 125ccm we własnych barwach. Tak powstał zespół LCR czyli Lucio Cecchinello Racing.

Po skromnym początku, dwudziesty pierwszy wiek ekipa LCR rozpoczęła rywalizując w obu mniejszych kategoriach i angażując do startów najlepsze młode talenty na rynku. Cecchinello słynie z faktu iż wielokrotnie jako pierwszy dawał szansę zdolnym zawodnikom na ściganie się w Grand Prix na konkurencyjnych motocyklach marki Aprilia.

To właśnie dzięki niemu w mistrzostwach świata zabłysnęli Randy de Puniet, Alex de Angelis czy sam Casey Stoner, który w barwach LCR ścigał się niemal przez całą swoją karierę i wspólnie z zespołem zadebiutował w MotoGP w 2006 roku.

Sezon 2003 był ostatnim w którym Lucio sam startował w wyścigach Grand Prix klasy 125ccm. Rok później jego miejsce zajął młody utalentowany Włoch, Mattia Pasini, a w sezonie 2005 zespół niemal wywalczył mistrzostwo świata klasy 250ccm razem z Caseyem Stonerem.

Krótko później Australijczyk podjął trudną decyzję o rozstaniu się z Cecchinello i zadebiutowaniu w MotoGP w barwach hiszpańskiej ekipy Sito Ponsa, jednak gdy ten w ostatniej chwili wycofał się z rywalizacji z powodu utraty sponsora, Lucio bez wahania podjął decyzję o awansie do królewskiej klasy i wsparciu swojego podopiecznego.

Pierwszy rok startów zakończył się dość pomyślnie, jednak skuszony propozycją Ducati Marlboro, Stoner ostatecznie opuścił włoski zespół, a jego miejsce zajął doświadczony Carlos Checa. Przejście MotoGP na motocykle 800ccm nie było jednak owocne dla zespołów korzystających z motocykli Honda, stąd brak odpowiednich wyników.

W tym sezonie, po dwóch latach w Kawasaki, pod skrzydła LCR powraca Randy de Puniet, który ścigał się będzie dla Cecchinello na Hondzie obutej w ogumienie Michelin. Z Kawasaki do LCR przeszedł także szef mechaników francuskiego zawodnika, Christophe Bourguignon.

Sam Cecchinello to wyjątkowo nietypowy człowiek. Zawsze elegancko ubrany, elokwentny i przyjaźnie nastawiony biznesmen co roku musi co prawda do zespołu sporo dopłacać z własnej kieszeni (sam przyznał się nam kiedyś, iż w sezonie 2006 musiał dołożyć ponad 7 milionów Euro) jednak każdego roku może pochwalić się jedną z największych i najbardziej wyszukanych jednostek gościnnych na paddocku oraz specjalną ciężarówką w której mieści się jego mobilne, bardzo eleganckie biuro. Z drugiej strony to z pewnością jedyny właściciel zespołu Grand Prix który wczesnym rankiem w dzień wyścigów regularnie uprawia jogging wzdłuż dróg serwisowych otaczających tory.

Ekipa LCR startując w trzech klasach na motocyklach Aprilii i Hondy, zgromadziła do tej pory 17 wizyt na podium, w tym 21 zwycięstw.

Motocykl Honda RC212V
Opony Michelin
Zawodnicy Randy de Puniet
Szefowie mechaników Christophe Bourguignon.
Szef Zespołu Lucio Cecchinello
Strona www.lcr.mc


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę