Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 99
Pokaż wszystkie komentarzeInstruktora z oczywistych względów w ogóle nie biorę pod uwagę. Twój brat przejechał zadania na swoim moto czy na Gladiusie na, którym nigdy nie jeździł? Bo to diametralna różnica. Jeśli chodzi o osoby, które zdają zaraz po kursie. To oczywiście, że takie będą, nawet kobiety. Jednak zawsze z dystansem traktuje jak ktoś mówi, że nie potrzebował jazd dodatkowych. Przypominają mi się czasu studiów gdzie wszyscy przed egzaminem mówili „nic się nie uczyłem”. Taka Polska mentalność, że trzeba być genialnym. Sęk w tym, że rozmowa stała się zupełnie nietrafiona. Bo jaki jest sens egzaminu na prawo jazdy? Nie jest to jazda konkursowa z nagrodami. Zezwolenie do prowadzenia pojazdów stanowi podstawowe prawo w wolnym kraju – prawo do poruszania się. Tego prawa powinny być pozbawione wyłącznie osoby, które z powodu braku wiedzy, zdrowia lub umiejętności stanowią zagrożenie dla innych. Czy ten egzamin praktyczny to sprawdza i jest w tym duchu? Wręcz przeciwnie! 12 lat jeżdżę samochodem po mieście bez wypadku, egzamin teoretyczny zdałem za 1 razem bez problemu, na kursie przejechałem 10 godzin po mieście. Instruktor oprócz negatywnej oceny nawyków, których jak stwierdził i tak się już nie oduczę, nie miał zarzutów do bezpieczeństwa mojej jazdy. Czy fakt, że podbieram się przy ciasnym wolnym slalomie 650 jest równoznaczny ze stanowieniem zagrożenia w ruchu drogowym? Przecież to jest absurdalne do granic możliwości. Jeszcze te błędy na egzaminie wyssane z palca. Jak np. nie będziesz celebrował przed ruszeniem obracania głowy w prawo i lewo to już musisz powtarzać próbę. Na pustym ogrodzonym placu?! Oczywiście mogę wziąć dodatkowe godziny (tylko na slalomy!! Bo na miasto i tak nie wyjadę – gdzie tu logika i bezpieczeństwo w ruchu drogowym?) i próbować zdać. Każde podejście to około 300-400 zł (180zl egzamin + jazdy dodatkowe). Dlaczego mam to płacić?. Przecież to czysty haracz. Myślisz, że jak dokupię te 4 albo 6 godzin na placu i będę robił slalomy w nieskończoność to będę lepszym kierowcą? To coś zmieni w mojej jeździe? Ja kupię motocykl to pewnie w pierwszym tygodniu przejdę 20 godzin w ruchu drogowym To będzie 100x większa nauka niż te slalomy. Jak wspomniałem wcześniej zdawałem kiedyś prawo jazdy kat B w USA. Pani wsiadła do samochodu, którym podjechał mój kolega. Poprosiła żebym zrobił kilka kółek (bez linii) na zamkniętym placu. Jak zobaczyła, że umiem jeździć to na miasto. Egzamin był miły i bezproblemowy. Nie wiem czemu nikt nie może zrozumieć, że bardzo trudny egzamin niczego nie zmieni. Wariat jak go zda i tak będzie wariat. Albo w ogóle nie zda i będzie jeździł bez prawa jazdy. Tymczasem z niewiadomego powodu odbieramy podstawowe prawo, które przysługuję ludziom i ściągam z nich gigantyczny haracz. Dlaczego nie możemy czerpać dobrych wzorców z kraju, który ma ponad 200 lat doświadczenia w budowania wolności i demokracji tylko wielokrotnie w różnych dziedzinach na siłę przez 20 lat próbujemy od nowa wynaleźć koło.
OdpowiedzFakt, że podpierasz się przy slalomie jest równoznaczny z tym, że nie masz opanowanego motocykla. Jeździsz kilkanaście lat samochodem, i dla Ciebie naturalne jest, że jeśli ruszasz to patrzysz w lusterko, zmieniasz pas, też odruchowo upewniasz się w lusterku itd. Młody człowiek, który nie ma doświadczenia na drodze dzięki celebrowaniu obracania ma dużo większą szansę w sobie taki odruch wyrobić, bo go jeszcze nie ma - i po to to jest. Może i tak do końca to nie jest głupie, nie uważasz? Dlaczego masz płacić? Bo chcesz, prawo jazdy nie jest obowiązkowe. A prawo do prowadzenia pojazdów jest podstawowym prawem do poruszania się? Wybacz, ale bredzisz - idąc Twoim tokiem myślenia po co są licencje dla pilotów, uprawnienia do kierowania pociągami - przecież to też gwałci nasze prawo do poruszania się, bo pan Zdzisiek chciałby sobie polatać a bez uprawnień nie może. Nikt haraczu z Ciebie nie ściąga i nie zmusza do zdawania egzaminu, nie pasuje, jesteś wolnym człowiekiem, nie musisz go zdawać w Polsce. Na temat często absurdalnego prawa w stanach i demokracji, którymi jesteś tak zachwycony się nie wypowiadam, bo nie o tym jest ten wątek.
OdpowiedzŻyjemy w XXI wieku , a prawo do poruszania się pojazdem jest tak samo naturalne jak prawo do poruszania się wózkiem sklepowym. Proponuję abyś te same manewry zrobił chopperem i wtedy pogadamy czy należy podeprzeć się nogą czy nie.
OdpowiedzTak. W stanach nawet nie musisz jeździć w kasku. I to ma być takie dobre?
OdpowiedzW USA to czy musisz jeździć w kasu czy bez zależy od stanu, w niektórych od wysokości Twojego ubezpieczenia zdrowotnego.
OdpowiedzJak ktoś nie brał dodatkowych jazd, to znaczy że ICH NIE BRAŁ. To jest fakt. Do czego tu więc podchodzić z dystansem? Że ludzie niby kłamią, żeby pokazać jacy są kozaccy? Bez przesady. Są ludzie, którzy zdają za pierwszym razem, bo zdają a są tacy, którzy nie zdadzą i za dziesiątym. I nawet jak wezmą 50 jazd dodatkowych, to nie zdadzą. Znam osoby, które za chiny by nie zdały nowego egzaminu a zdały stary i lepiej by było, gdyby nigdy prawka nie dostały, bo stanowią na drodze zagrożenie dla siebie i innych. Więc ja uważam, że trudniejszy egzamin nie ma na celu nabijania kabzy, bo ludzie jednak zdają, tylko odsiania tych, którzy się do tego nie nadają. Bo sorry, ale trochę inną rzeczą jest jazda samochodem, gdzie błędnik nie ma znaczenia, a jazda na motocyklu, gdzie równowaga i umiejętność jej utrzymania są potrzebne i sprawdzane na egzaminie również. Więc tak - trudny egzamin jednak coś zmieni, bo przypadkowe osoby bez umiejętności i predyspozycji nie będą miały prawa poruszać się po publicznych drogach. Szkoda, że egzamin na B nie jest trudniejszy, bo i tutaj przydałby się odsiew. Moja matka zdawała egzamin na B x lat temu tak bezstresowo jak Ty to opisujesz i zdała, a do tej pory nie umie jeździć i absolutnie nie powinna tego robić. Ja boję się wsiąść z nią do auta. Przykłady można mnożyć. Więc ja uważam, że zmiany są na lepsze. Ps. Ja zdałam za pierwszym razem po wprowadzeniu nowych przepisów, bez jazd dodatkowych. Więc tak, da się.
OdpowiedzOd sprawdzania błędnika jest lekarz. Jeżeli masz zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań to znaczy że się nadajesz. Drogi nie są tylko dla supermanów. Może jeździć po nich każdy i małolat i dziadek. To rozwiązania komunikacyjne powinny czynić drogi bezpiecznymi a nie ostra selekcja kierowców. Selekcja ma sens w wypadku lotów w kosmos a nie kierowców. W niektórych krajach bez prawa jazdy cię nie ma, dosłownie. Nie masz prawa jazdy to nie masz żadnego dokumentu którym można się wylegitymować. Tak więc nie tędy droga panowie. Nie są potrzebne kaskaderskie umiejętności na drodze , ale zmiana nawyków, respektowanie przepisów i budowa dróg po których będzie można jeździć w zgodzie z tymi przepisami, bez ciągłego wyprzedzania i narażania życia.
OdpowiedzKażdy ma prawo jeździć, ale najpierw musi zdobyć uprawnienia. W Polsce posiadanie prawa jazdy nie jest przymusowe. Jeśli przyjmujemy, że nie każdy ma predyspozycje do grania na gitarze to tym bardziej nie każdy musi miec predyspozycje do jazdy na motocyklu. Z ta różnicą, że grając w sposób nieudolny na gitarze nie jesteśmy w stanie nikogo zabić... inaczej niż w przypadku nieudolnej jazdy na motocyklu.
Odpowiedz