tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husaberg FE 570 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Husaberg FE 570 2009

Autor: Michał Mikulski 2008.09.08, 14:55 Drukuj

strony: 1 2 3 4

 

Dosiadanie „czteropaka" o pojemności przekraczającej 500 ccm dla wielu lekka przesada. A co, jeśli sięga ona 570 ccm? Właśnie taką pojemnością szczyci się nowe dziecko szwedzkiej marki. Generator ciągu, poza wyżej wspomnianą pojemnością, nie różni się zbytnio od 450. Jedną z większych zmian w przypadku tej jednostki napędowej było zamontowanie mocniejszego sprzęgła, które ogarnie prawie (teraz uważajcie!) 70 KM! Według speców z Husaberga to właśnie taką mocą legitymuje się owy sprzęt.

Za dużo?

~~~~~------~~~~~

Mogłoby się wydawać, iż taka moc jest zbyteczna. I w rzeczy samej, jest jej tutaj bezmiar. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to nieokrzesane 70 KM wyciągniętych z dwusuwowej 500 gdzieś w latach '80, ale 70 koni uzyskane z nowoczesnego silnika czterosuwowego. Jeżeli do tego dołożymy koncentrujące się maksymalnie na dolnym zakresie mapy zapłonów, otrzymujemy jeden z niewielu wyczynowych motocykli offroadowych, na którym można jeździć praktycznie ciągle na jednym biegu. Brzmi to śmiesznie, ale ten sprzęt idzie jakby miał zamontowaną skrzynię automatyczną. Po prostu „zapina" się trzecie przełożenie i można spokojnie jechać na nim 0-100km/h, praktycznie bez potrzeby redukcji. Nawet przy szybszej jeździe, FE 570 jest bardzo przewidywalny i nie potrzebuje wysokich obrotów.

Jak zaś wygląda samo prowadzenie się motocykla? Równie rewelacyjnie, co w przypadku 450. Czuć oczywiście nieco większą masę i dużo większe siły działające w czeluściach silnika, jednakże cały czas jest to sprzęt bardzo, ale to bardzo, łatwy w prowadzeniu. Generalnie rzecz ujmując 570 to jedyna pięćsetka na rynku, której nie bałbym się dać w ręce offroadowemu laikowi. Płynność z jaką jedzie ten motocykl jest nieoceniona.

Schody zaczynają się, kiedy chce się pojechać naprawdę szybko. Husaberg daje nieco złudne poczucie kontrolowania sytuacji, co prędzej czy później kończy się w krzakach. Zresztą, specjalnie na potrzeby testu, sprawdziłem jak motocykl zareaguje na porządną wywrotkę i ... zareagował dużo lepiej, niż osoba nim kierująca.

Dla zdecydowanych

FE 570 to motocykl dla użytkowników o ściśle sprecyzowanych preferencjach, którzy mają już trochę doświadczeń z offroadem. Połączenie mega płynnego i mocarnego silnika, z genialnymi właściwościami jezdnymi, daje poczucie pełnej kontroli nad sytuacją, które czasami może okazać się mylne, bo jakby nie było z prawami fizyki nie da się chodzić na kompromisy. Faktem jednak jest, iż walory dużej mocny w niskim zakresie obrotów bez wątpienia docenią typowi endurowcy, którzy nie widzą nic lepszego, niż 6. godzinna wyprawa z kumplami w bardzo trudnym terenie. Tam ta uśpiona bestia pokazuje bardzo wiele.

Husaberg FE 570 2009 - specyfikacja techniczna

Silnik
Typ silnika Jeden cylinder, 4-suw
Pojemność 565,5.3 ccm
Kompresja 11.8 : 1
Starter/Akumulator Rozruch elektryczny/12 V 7 Ah
Przekładnia 6 biegów
System paliwowy Keihin EFI
Chłodzenie Płyn
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, operowane hydraulicznie
System zarządzania silnikiem Keihin
Podwozie
Rama Podwójna kołyska, typ 25CrMo4
Subframe Polyethylene (PE)
Kierownica Magura, Aluminium Ø 28 / 22 mm
Przednie zawieszenie WP-USD Ø 48 mm
Tylne zawieszenie WP-PDS
Skok zawieszeń tył/przód 300 / 335 mm
Inne
Przednie/tylne hamulce Tarczowy Ø 260 mm/tarczowy Ø 220 mm
Przednie/tylne felgi 1.60 x 21" DID/2.15 x 18" DID
Przednie/tylne opony 90/90-21"; 140/80-18"
Łańcuch 5/8 x 1/4"
Tłumik Aluminium
Prześwit 390 mm
Wysokość siedzenia 985 mm
Pojemność zbiornika paliwa Ok. 8.5 L
Waga (sucha) Ok. 114 kg

strony: 1 2 3 4

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
husabeg fe 570 2009 akcja
husaberg 570 fe akcja
570 fe 2009 husaberg
husaberg fe 570 2009
husaberg fe 570e 2009
husaberg fe enduro czesci
mechanicy husaberg
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę