tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda NX650R Dominator
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG

Honda NX650R Dominator

Honda NX650R Dominator jest obecna na rynku od 1987 roku. Jest to przemyślane Enduro, które nie tylko pozwala obcować z czystym powietrzem, nieskażoną zielenią i dużymi ilościami błota, ale również umożliwia dotarcie do miejsc, w których możemy znaleźć wszystkie te trzy rzeczy.

 

W założeniach projektantów „Dominator” miał być „miejskim Enduro”. I nie chodziło tutaj o ulice polskim miast, które w wielu miejscach wciąż przypominają tor do testowania zawieszenia, lecz o te wszystkie cechy motocykla, które z jednej strony pozwalają jeździć po wertepach, a z drugiej zapewniają godziwy komfort podróżowania po szosie.

 

Jednak tym, co przede wszystkim cieszy każdego, spragnionego przygód, motocyklistę, jest moment obrotowy 56 Nm, pojawiający się przy obrotach 5 000 rpm. Przy masie 167 kilogramów oznacza to jedno: jeszcze więcej przyjemności z jeszcze łatwiejszych wheelie. Honda NX650R Dominator to dobry motocykl treningowy. Ułatwia naukę popisowej jazdy, szczególnie w zakresie tych technik, których powodzenie jest w dużej mierze uzależnione od odpowiedniego momentu obrotowego. Pozwala też doskonalić technikę jazdy na miękkim i śliskim gruncie, łagodząc konsekwencje ewentualnych błędów motocyklisty.

 

Dominator nie jest motocyklem, przeznaczonym do wyczynowej jazdy w terenie. Na przeszkodzie staje między innymi jego masa, która ogranicza terenowe możliwości Hondy NX650R. Jednak motocykl ten stara się godzić dwie sprzeczności: jazdę w terenie i podróże po asfalcie. Od tak uniwersalnej konstrukcji nie możemy oczekiwać zwycięstw w każdej z kategorii, do której można go dopasować.

 

Zawieszenie motocykla jest zestrojone na tyle dobrze, że przy dłuższych podróżach po drodze asfaltowej możemy jedynie narzekać na zbyt miękkie i zbyt wąskie w przedniej części siedzenie. Kształt i sztywność siedzenia jest ceną za przynależność do klubu „terenowców”. Dynamiczna jazda po nierównościach ma wiele cech rodeo, więc budowa miejsca, w którym nasze pośladki stykają się z motocyklem, musi uwzględniać szybkie i czasem mało anatomiczne zmiany pozycji naszego ciała. Jednak pozostałe elementy motocykla, w tym układ kierowniczy, z powodzeniem dotrzymują kroku napędowi i jazda Hondą NX650R w ruchu ulicznym zaskakuje płynnością i pewnym prowadzeniem.

 

Technicznie NX650R jest czterosuwowym chłodzonym powietrzem „jednocylindrowcem”. W okładzie dolotowym wykorzystany jest gaźnik podciśnieniowy Keihin 40mm. W układzie spalania warto wymienić 4 zawory na cylinder, rozmieszczone promieniście według patentu RFVC. W układzie wylotowym zastosowano dwie rury wydechowe. Rama wykonana jest ze stali.

Honda NX650R Dominator

OPINIE UŻYTKOWNIKÓW 1 Przeczytaj opinie | Oceń ten motocykl
SZCZEGÓŁOWE DANE TECHNICZNE Dodaj nowy rocznik

Więcej o Honda NX650R Dominator

Brak informacji, dotyczących motocykla

Filmy o Honda NX650R Dominator

Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

sklep Ścigacz

    Polecamy

    NAS Analytics TAG

    Aktualności

    NAS Analytics TAG
    NAS Analytics TAG

    KONTAKT Z REDAKCJĄ

    na górę