tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Barton NXT 125. Motocykl do jazdy w terenie za mniej ni¿ 5 tys. z³otych. To naprawdê mo¿liwe
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Barton NXT 125. Motocykl do jazdy w terenie za mniej ni¿ 5 tys. z³otych. To naprawdê mo¿liwe

Autor: Andrzej Sitek 2024.04.10, 14:43 Drukuj

Barton NXT 125 powstał do zabawy, chociaż zabawką nie jest. Ten niewielki i lekki motocykl może dać sporo frajdy zarówno młodym zawodnikom poszukujących taniego pit-bike’a na początek, jak i dorosłym fanom dwóch kół, którzy chcą spróbować bardziej rozrywkowego podejścia jazdy poza asfaltem.

Barton NXT 125 niemal każdym aspektem swojej budowy udowadnia, że chce przede wszystkim trenować i doskonale się bawić. Wzmocniona konstrukcja wahacza i gąbkowy filtr powietrza rodem z profesjonalnych motocykli off-roadowych zachęcają do dynamicznej jazdy po bezdrożach. Za wybieranie nierówności odpowiedzialne jest zawieszenie up-side down, które dzielnie radzi sobie na wyboistych drogach, chociaż warto pamiętać, że koła 17 cali z przodu i 14 cali z tyłu nie polubią się z co większymi pułapkami terenowymi. Kostkowe opony potrafią mocno wgryźć się w podłoże. Tylny amortyzator centralny spełnia swoją rolę, zapewniając wystarczający skok koła bez dobijania. To rozwiązanie solidne i jednocześnie budżetowe, wiec zawieszenie na obu kołach nie ma regulacji.

NAS Analytics TAG

Co to za silnik?

Sercem motocykla jest  chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik o mocy 9KM, który razem z czterobiegową skrzynią gwarantuje satysfakcję z jazdy. Wspomniany piecyk to chiński wariant 154 FMI, co nie powinno nikogo zniechęcać, bo to jednostka stosowana w niezliczonej liczbie modeli, o sporej wytrzymałości i produkowana w milionach sztuk. Co równie ważne, szczególnie jeśli zamierzasz eksploatować Bartona NXT 125 nieco poważniej, nowy silnik można kupić za 1000-1500 zł.

Jednostka wkręca się na 7000 obr./min i jest chłodzona powietrzem, ale przy masie motocykla wynoszącej jedynie 75 kg, można odnieść wrażenie, że NXT 125 jest znacznie mocniejszy, niż w rzeczywistości. Ten silniczek nie ma chłodnicy oleju, więc pamiętajmy, że może się przegrzewać. Innymi słowy, warto zalać go dobrym olejem i pamiętać o wymianach, szczególnie jeśli jednoślad będzie musiał ciężej pracować.

Gwarancja w tej klasie? Poproszę!

Tanie i łatwo dostępne są też poszczególne części i akcesoria motocykla. To ma znaczenie, bo przecież ten pojazd z założenia zaliczy niejedną glebę albo wyfrunie kierowcy spomiędzy nóg podczas nauki. W tym aspekcie dwa słowa o gwarancji producenta, która dla motocykli tej klasy wcale nie jest oczywista, natomiast Barton oferuje rok gwarancji na NXT 125, a jeśli nabywca zdecyduje się na niewielką dopłatę, może zyskać kolejny rok jazdy bez obawy o koszty napraw. W przypadku motocykla dla początkujących fanów jazdy terenowej to bardzo ważny aspekt zakupu.

Skrzynia biegów na cztery przełożenia, ale w specyficznym układzie luz, 1, 2, 3, 4, co dla motocyklistów przyzwyczajonych do luzu pomiędzy 1 a 2, może być początkowo nieco problematyczne. Zalety tego rozwiązania stają się oczywiste bardzo szybko, bo zamiast szukać przełożenia z wolnymi obrotami, można skupić się na jeździe i ogarnianiu motocykla. A co jeśli jednak motocykl zgaśnie? Na pokładzie jest kickstarter, który w praktyce uniezależnia nas od prądu. Za pomocą kopki można łatwo odpalić motocykl, natomiast producent pomyślał też o elektrycznym starterze.

Gdzie pojedziesz NXT 125?

Skoro już rozmawiamy o prądzie, to akumulator znajdziemy w miejscu łatwo dostępnym i prostym do wymontowania oraz doładowania, ponieważ puszka ze źródłem prądu znajduje się pod siedzeniem. Siedzisko na wysokości 86 cm jest dobrą wiadomością dla większości jeźdźców, którzy odnajdą się na Bartonie NXT 125.

Barton NXT 125 nie ma oczywiście aspiracji do dalekich podróży w terenie. To raczej maszyna treningowa. W przeciwieństwie swego nieco większego odpowiednika, czyli NXT 150, rama nie jest poprowadzona pod silnikiem, stanowiąc jednocześnie jego osłonę. Oczywiście producent zadbał o solidną ochronę silnika, który zawieszono pod ramą, ale warto pamiętać, że ten motocykl nie jest terenowym enduro, a raczej bardzo fajnym pit-bike.

Ile to kosztuje?

Aktualnie Barton NXT kosztuje zaledwie 4 799 zł, czyli mniej więcej tyle ile średniej jakości… rower. Biorąc pod uwagę tanią eksploatację, łatwy dostęp do tanich części zamiennych i akcesoriów, trudno znaleźć lepszą alternatywę na rynku, o ile ktoś poszukuje wszędobylskiego motocykla dla swojej latorośli lub sam chciałbym spróbować lekkiej i przyjemnej jazdy w terenie.

NXT 125 znalazł się w naszych rękach razem ze swoimi silniejszymi braćmi. Obawialiśmy się nieco, że ten najmniejszy motocykl, bardziej skierowany do młodzieży, będzie za niski, albo za słaby dla chłopaków, którzy chłopakami przestali być 10 do 20 lat temu. Nic bardziej mylnego. To właśnie NXT zachęcał do coraz śmielszych manewrów w terenie. Na koło wchodzi właściwie sam, a z racji niewielkich gabarytów i niskiej wagi, doskonale czuje się na krętych, leśnych ścieżkach i duktach. Ten motocykl jest stworzony do zabawy i treningów jazdy terenowej, więc jeśli poszukujesz niedrogiego jednośladu do tych celów, to właśnie go znalazłeś.

NXT 125 znajdziesz oczywiście na stronie Barton-motors.pl, a konkretnie pod tym adresem. Wspominałem, że motocykl ma trzy warianty kolorystyczne? Na powyższej stronie możecie obejrzeć  wszystkie dostępne opcje.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê