tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Aprilia Tuono V4 1100 i Tuono V4 1100 Factory 2021 - dwa oblicza i jeden super naked, który cię zaskoczy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Aprilia Tuono V4 1100 i Tuono V4 1100 Factory 2021 - dwa oblicza i jeden super naked, który cię zaskoczy

Autor: Artykuł sponsorowany 2021.05.07, 13:37 Drukuj

Aprilia Tuono V4 to nazwa, która kiedyś mogła wam się obić o uszy, ale na tyle egzotyczna, że zapewne nie wiecie, do czego to przykleić, a to błąd. Super naked z Noale to jedna z najbardziej niedocenianych konstrukcji na rynku, którą powinniście się zainteresować.

Aprilia Tuono zadebiutowała w 2002 roku, kiedy to producent przedstawił limitowaną serię motocykla Aprilia Tuono R limited, który trafił na rynek w liczbie 220 sztuk. Silnik pochodził z RSV Mille R i generował moc 127 koni mechanicznych. Na pokładzie było zawieszenie Öhlins, kute felgi OZ, a także hamulce Brembo i wydech Aprilia Racing. W 2003 roku do salonów trafiła RSV Tuono, która była produkowana do 2005 roku. W 2006 roku przyszła druga generacja, ponieważ pojawiła się wtedy Aprilia RSV1000R. Przepis włoskiego producenta na motocykl klasy super naked do dziś pozostał niezmienny, a więc motocykl czerpie pełnymi garściami z gniotącej konkurencję w testach Aprilii RSV4.


Aprilia Tuono V4 1100 2021

Super naked w dwóch obliczach!

Aprilia Tuono V4 po raz kolejny podnosi poprzeczkę oferując motocykl wychodzący poza standardowe kategorie. To sportowy naked, czy wręcz hypernaked, o niespotykanym poziomie osiągów i wyrafinowania, dzięki doświadczeniu i know-how Aprilii ze sportów motocyklowych. Tuono to obdarty z części owiewek superbike od Aprilii, który zapewnia czystą radość zarówno na drodze, jak i na torze. To motocykl o niezrównanych osiągach i jakości, dzięki precyzji wykonania nawet najmniejszych detali.

POZNAJ LEPIEJ NOWE TUONO V4 »

W najnowszej generacji producent ma dla klientów dwie propozycje - jeżeli ktoś lubi wyjechać gdzieś dalej, to powinien postawić na bazowy model Tuono V4 1100, ale jeśli chcecie pozwolić sobie na odrobinę torowego szaleństwa i lubicie gadżety, to warto wybrać wersję z oznaczeniem Factory. Choć dzieli je sposób wykonania, to łączy najważniejsza rzecz - silnik. Pomimo wejścia w życie normy emisji spalin Euro 5 Włosi zachowali moc maksymalną na poziomie 175 koni mechanicznych, które są dostępne przy 11 350 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 121 Nm i jest dostępny już przy 9000 obr./min. Budowa silnika jest dość nietypowa. Włosi zastosowali V4 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 65 stopni. To pozwoliło na doskonały rozkład masy i czyni motocykl bardzo kompaktowym. Dzięki wałkowi wyważającemu udało się znacznie zredukować charakterystyczne dla widlastych silników wibracje. Przekłada się to również na gładkość pracy w ruchu miejskim, ponieważ przeciskając się między samochodami silnik zachowuje się bardzo spokojnie i nie ma tendencji do szarpania. Jeżeli natomiast potrzebujecie pełnej mocy, to jest ona oddawana płynnie i wydaje się, że jest jej nieskończenie wiele. Ostatnią ciekawostką związaną z tym silnikiem jest fakt, że bardzo szybko się nagrzewa. Już przy temperaturze powietrza wynoszącej około 15 stopni Celsjusza wystarczą dwie, trzy minuty by na wyświetlaczu pojawiła się wartość około 70 stopni. To sprawia, że jak zapniecie kurtkę, założycie kask i rękawice, to Tuono będzie gotowa do lotu.

Rama to znana z poprzedniej generacji aluminiowa konstrukcja, która charakteryzuje się wysokim poziomem sztywności skrętnej. Motocykl żwawo reaguje na ruchy kierowcy i jedzie dokładnie tam, gdzie mu się wskaże. Warto zwrócić tutaj uwagę na fakt, że zarówno model RSV4 jak i Tuono doskonale reagują na ruchy bioder, dzięki czemu jazda na nich jest często niczym bardzo płynny i bardzo szybki taniec na drodze. W nowym modelu wprowadzono zmianę w wahaczu, która polega na uproszczeniu i obniżeniu elementu wzmacniającego. Dzięki temu wahacz składa się nie z siedmiu, a z trzech ze spawanych ze sobą elementów. Ten zabieg sprawił, że poprzeczna sztywność wahacza wzrosła o 48%.

W modelu Aprilia Tuono V4 1100 Factory ponownie zagościło zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0, które jest fantastycznym wynalazkiem. Może działać w dwóch trybach - półaktywnym lub manualnym. W tym drugim przypadku ustawia się je przy pomocy przycisków tak samo, jak kręci się śrubami przy manualnych zawieszeniach. Na wyświetlaczu jest pokazana informacja dotycząca obecnie ustawionej wartości zawieszenia, a obok można podejrzeć wartość domyślną. Dzięki temu użytkownik będzie wiedział, jak wrócić do neutralnych ustawień. W obu modelach zamontowano przednie zaciski Brembo M50, których wydajność można zwiększyć przez specjalne wloty powietrza wykonane z włókna węglowego. Te elementy znajdziecie w oficjalnym katalogu akcesoriów.

Aprilia Tuono V4 1100 i Tuono V4 110 Factory to także bogaty i zaktualizowany pakiet elektroniki, który kryje się pod skrótem APRC - czyli Aprilia Performance Ride Control. APRC to zbiór systemów, które pomagają utrzymać motocykl w ryzach. Nowością w roku modelowym 2021 jest Aprilia Engine Brake - czyli system wspomagania hamowania silnikiem, który można dowolnie konfigurować. Oprócz tego, na pokładzie jest kontrola trakcji (ATC) z ośmioma stopniami ustawień, system kontroli uniesienia przedniego koła (AWC), trzy mapy silnika (AEM), asystent startu (ALC), quick shifter działający w górę i w dół (AQS), limiter prędkości w pit lane (APL), który może służyć także podczas codziennej jazdy i wreszcie tempomat. Hamulce są wspomagane przez trzystopniowy Cornering ABS. Do tego dochodzi aż sześć trybów jazdy - trzy do użytku drogowego i trzy do użytku na torze. Po zakupieniu modułu Aprilia MIA można połączyć motocykl ze smartfonem, co wzbogaci motocykl o funkcję nawigacji, której wskazówki będą pokazywane na nowym, kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali.

W nowej generacji producent wyraźnie podzielił motocykle. Model Tuono V4 1100 jest zrobiony tak, by można było nim swobodnie podróżować. Podniesiono kierownicę, zamontowano większą szybę, większe siedzisko pasażera oraz tylne uchwyty, a także zastosowano bardziej neutralną pozycję podnóżków kierowcy. Dzięki temu pozycja na motocyklu jest zrelaksowana. Zawieszenie tej wersji to w pełni regulowane amortyzatory Sachs, a silnik został tak zestrojony by zapewnić swobodne podróżowanie na niskich obrotach przy prędkościach autostradowych. Elementy łączące oba motocykle to oczywiście aerodynamiczne skrzydła i nowe oświetlenie LED. Reflektory są teraz nieco spłaszczone i bardziej nowoczesne, ale charakterystyczne kształty zostały zachowane.

Aprilia Tuono V4 1100 i Tuono V4 1100 Factory wkrótce pojawią się w salonach i będą także dostępne egzemplarze demonstracyjne. Dzięki temu będziecie mogli się przekonać, dlaczego motocykl ten gniecie konkurencje w testach porównawczych. Aprilia to marka nadal niedoceniana na naszym rynku, a nowa generacja modelu Tuono ponownie udowadnia, że warto poszerzyć horyzonty i zmienić zakupowe przyzwyczajenia. Jeżeli raz wsiądziecie na Tuono V4 1100 lub Tuono V4 1100 Factory, to nie przestaniecie o niej myśleć.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę