VOGE 525 RR. Czy je¼dzi³by¶ takim sportem? Chiñski konkurent dla Hondy CBR500R, a mo¿e co¶ wiêcej?
Model 525 RR wywodzi się z Hondy CBR500R, ale nowy silnik VOGE ma większą pojemność skokową i moc. VOGE to marka, która w tym roku robi dużo szumu i szykuje wiele bardzo mocnych nowości. Model 525 RR może być jedną z najgorętszych.
Tym razem pod lupą znalazł się dobrze znany silnik Hondy. VOGE 525 RR ma pojemność 494 cm³, został już zaprezentowany w Chinach, ale do nas jeszcze nie zawitał. W tej kategorii wagowej chińskiego producenta w naszym kraju możemy zakupić obecnie DSX 525 oraz ACX 525.
Szkolenie i jazdy testowe dla fanów offroadu! Zapisz się, to już w ten weekend
Już 18 maja 2024 na toruńskim torze motocrossowym odbędzie się event Yamaha Off-Road Day dedykowany miłośnikom jazdy terenowej. W trakcie imprezy obędzie się prezentacja najnowszej Yamahy WR250F, spotkanie i jazdy pokazowe zawodników AF Motors Yamaha Racing Team
ZAPISZ SIÊ TUTAJ ! >>Firma VOGE Motorcycles została stworzona przez Loncin Industries w celu zdominowania segmentu luksusowych motocykli średniej pojemności. Motocykle street, classic i adventure z silnikami jedno- lub dwucylindrowymi o pojemności od 300 do 900 cm³ są dostępne w gamie VOGE i zyskują coraz większą popularność.
Dodajmy jeszcze, że Loncin jest jednym z największych producentów silników w Chinach i od lat inspiruje się silnikiem Hondy o pojemności 500 cm³. To dla nowego 525 RR silnik został zmodyfikowany i przeniesiony z Hondy do VOGE. 48-konne serce motocykla ma teraz 55 KM (nieco poniżej 41 kW). W Europie moc zostanie prawdopodobnie ograniczona do 48 KM (35 kW).
Przy okazji warto zwrócić uwagę na aluminiowy wahacz VOGE, który wydaje się być nieznacznie zmodyfikowany w porównaniu do wariantu z Hondy CBR500R, ale najbardziej znacząca zmiana dotyczy przedniego hamulca. Podczas gdy Honda korzysta z dwutarczowego systemu Nissin, VOGE używa większej pojedynczej tarczy z radialnym zaciskiem Brembo. Inną ciekawostką jest umieszczenie pośrodku dużych reflektorów kamery do nagrywania filmów lub robienia zdjęć.
Masa VOGE 525 RR jest niższa o dobre 20 kilogramów od Hondy CBR500R i wynosi 172 kg. Producent osiągnął ten efekt prawdopodobnie dzięki zastosowaniu mniejszego zbiornika paliwa, obecności pojedynczej przedniej tarczy hamulcowej i lżejszym kołom, ale te zmiany rekompensują tylko połowę kuracji odchudzającej.
Wyświetlacz LCD VOGE-a jest dobrze przemyślany, z licznymi interfejsami i rozbudowanym menu. Nie zabrakło ABS i kontroli trakcji, a ABS można również dezaktywować. Na razie nie wiadomo, czy 525 RR posiada system Bluetooth.
Loncin Industries jest największym producentem silników w Chinach, z roczną produkcją 2,5 miliona motocykli, 3 milionami silników i 150 tysięcy ATV. Jednocześnie jest numerem jeden w eksporcie, zarówno pod względem jednostek, jak i obrotów. Od 2005 roku Loncin współpracuje z BMW i posiada strategiczne partnerstwo z MV Augusta w celu wyprodukowania nowej serii motocykli o średniej pojemności. W zamian MV Agusta, poprzez Cagiva Research Center, czyli centrum projektowania i inżynierii zlokalizowane w San Marino, pomaga opracować motocykle dla marki premium Loncin, czyli naszego dzisiejszego bohatera, marki VOGE.
VOGE 525 RR to kompletny motocykl, który z pewnością zapowiada się bardzo ciekawie. Ten model jest pozycjonowany przeciwko rywalowi i "inspiratorowi" CBR500R, ale czy będzie w stanie go pokonać?
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze