tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ural przenosi się do Kazachstanu. Rosyjska marka próbuje uniknąć międzynarodowych sankcji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ural przenosi się do Kazachstanu. Rosyjska marka próbuje uniknąć międzynarodowych sankcji

Autor: Andrzej Sitek 2022.04.28, 11:36 Drukuj

Międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję w odpowiedzi na nieuzasadnioną i zbrodniczą inwazję na Ukrainę, uderzyły w jednego z czołowych producentów motocykli z wózkiem bocznym.

Firma IMZ-Ural, której udało się odbić od dna po rozpadzie ZSRR na początku lat 90., musi teraz stawić czoła nowej przeszkodzie. Nie może importować części potrzebnych do produkcji motocykli. A nawet gdyby było to możliwe, Ural nie jest w stanie eksportować niczego do Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady.

NAS Analytics TAG

Sankcje na Rosję komplikują również sytuację Irbit MotorWorks of America, czyli północnoamerykańskiego importer Urala. Dystrybutor z Redmond w stanie Waszyngton posiada sieć 45 salonów sprzedaży w USA, dodatkowo 28 punktów oferujących serwis lub części zamienne oraz siedem salonów sprzedaży w Kanadzie.

Co ciekawe, obecnie aż  80 procent części Urala produkowanych jest poza Rosją, więc zasadniczo nie ma problemu z zaopatrzeniem w większość elementów. Ale inną sprawą jest zdobycie gotowego motocykla z wózkiem bocznym.

Tymczasem w rosyjskiej centrali znaleziono rozwiązanie. Ural Motorcycles ogłosiło przeniesienie produkcji do… Kazachstanu. Czy to rozwiąże problemy Rosjan? Warto jeszcze wyjaśnić, że wspomniane elementy motocykla, które produkowane są poza Rosją, pochodzą głównie z Włoch, Niemiec, ale również Japonii i Tajwanu. To oczywiście komplikuje logistykę. W macierzystym kraju Urala nadal produkowane będą ramy oraz część elementów nadwozia, ale montażem motocykli w całość, z wykorzystaniem części produkowanych na całym świecie, zostanie teraz przeniesiony do Pietropawłowska w Kazachstanie.

Rosyjski Irbit Motor Plant wynajął na ten cel halę o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych. Ale uruchomienie nowej linii montażowej oddalonej od dotychczasowej lokalizacji o ponad pół tysiąca kilometrów, to spore wyzwanie. Ural będzie korzystać z urządzeń kazachskiej firmy Kaztexmasz zajmującej się budową maszyn. Tym samym na razie uniknie ograniczeń wynikającym z międzynarodowych sankcji. Czy to wystarczy?

Prezes firmy Ural Motorcycles ogłosił plany uruchomienia nowej linii montażowej 18 kwietnia, natomiast produkcja ma ruszyć już w najbliższych dniach, co powinno zachować i utrzymać łańcuchy dostaw, tym bardziej, że dawna radziecka marka nie może mówić o wielkim popycie na swoje jednoślady. W 2021 roku Ural sprzedał na całym świecie nieco ponad 2,4 tys. motocykli. 

Co najważniejsze, aż 90 proc. motocykli zostało sprzedanych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Kanadzie. I tu jest problem, bo klienci z krajów, z których pieniędzy Ural de facto finansuje działalność, mogą przestać kupować motocykle Rosjan, a rządy tych państw są w stanie ukrócić próby obejścia sankcji. 

 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę