tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Lobby samochodowe mo¿e pomóc producentom motocykli elektrycznych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Lobby samochodowe mo¿e pomóc producentom motocykli elektrycznych

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.03.01, 09:19 Drukuj

Stowarzyszenie europejskich producentów pojazdów ACEA może pomóc w upowszechnieniu się motocykli elektrycznych. Jego członkowie apelują do władz unijnych o zwiększenie liczby szybkich ładowarek.

Jak informuje Rzeczpospolita, obecnie stosunek szybkich ładowarek do standardowych wynosi jeden do siedmiu. Stowarzyszenie ACEA, brukselska organizacja Transport & Environment i Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) chcą przewalczyć w Komisji Europejskiej ustanowienie wskaźników dotyczących liczby ładowarek. Już teraz potrzeba ich czterokrotnie więcej.

NAS Analytics TAG

Obecnie mamy sytuację, w której europejscy producenci samochodów masowo zapowiadają odejście od silników spalinowych na rzecz elektrycznych. Moda na pojazdy elektryczne trafia również do świata motocykli. Właściciele elektryków trafiają jednak na problem w postaci braku dostępu do szybkich ładowarek, które pozwoliłyby w kilkanaście minut uzupełnić zapas prądu by móc ruszyć w dalszą drogę. Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC, wskazuje, że ładowanie pojazdów elektrycznych musi być łatwe i szybkie. W najlepszej sytuacji są osoby, które mają domy jednorodzinne i korzystają z pojazdów elektrycznych tylko do jazdy po mieście lub do krótkich wypadów za miasto. Po powrocie do domu mogą podłączyć baterie do ładowania i rano bezstresowo wyjeżdżają z garażu.

Jak sprawa wygląda w Polsce? Polska Izba Rozwoju Elektromobilności chce utworzyć 200 hubów szybkiego ładowania. Byłyby to wielostanowiskowe stacje wyposażone w najszybsze dostępne na rynku ładowarki. Niemcy już mają plan zainwestowania do 2023 roku aż 2 miliardów euro w budowę tysiąca takich stacji. Na terenie Unii Europejskiej mamy obecnie około 171 tys. punktów ładowania i zaledwie 28,6 tys. punktów szybkiego ładowania. Oczywiście, w przypadku motocykli elektrycznych mogłoby pomóc jeszcze jedno rozwiązanie - ujednolicenie standardu baterii. To pozwoliłoby na stworzenie sieci punktów, w których zostawialibyśmy wyczerpaną baterię, brali naładowaną i ruszali w dalszą drogę. Takie rozwiązania powoli upowszechniają się w Azji.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê